نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مدیریت زنجیره تأمین خرده فروشی (scm)

زنجیره تامین کارآمد در صنعت خرده فروشی

 

مدیریت زنجیره تامین scm چیست؟ | مدیریت زنجیره تامین سبز GSCM | مفاهیم زنجیره تامین | زنجیره تامین در صنعت خرده فروشی | مدیریت زنجیره تأمین خرده فروشی

 

 

دید کلی؛

فایل مدیریت زنجیره تأمین خرده فروشی (scm) زنجیره تامین کارآمد در صنعت خرده فروشی، در قالب 187 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است. مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management)، در راستای تقویت شرکت­‌ها جهت به دست آوردن مواد لازم برای ایجاد یک محصول یا خدمات و تحویل آن به مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 مدیریت زنجیره تأمین کارآمد در صنعت خرده فروشی (scm)

 

توضیحات فایل مدیریت زنجیره تأمین خرده فروشی

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) به چه معناست؟

تسلط بر مدیریت جریان کالا از مبدأ تا مقصد

 

مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management)، در راستای تقویت شرکت­‌ها جهت به دست آوردن مواد لازم برای ایجاد یک محصول یا خدمات و تحویل آن به مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مجال نحوه­‌ی استفاده بهینه از استراتژی مدیریت زنجیره تامین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدیریت زنجیره تأمین چیست؟

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) فرآیند و فعالیت تأمین مواد اولیه یا اجزای سازمانی است که شرکت برای ایجاد یک محصول یا خدمات و ارائه آن کالا یا خدمات به مشتریان نیاز دارد. هدف مدیریت زنجیره تأمین بهبود عملکرد زنجیره تأمین است. به بیان دیگر اطلاعات به موقع و دقیق زنجیره تأمین به تولیدکنندگان این امکان را می­‌دهد تا فقط محصول قابل فروش را تولید و ارسال کنند.

سیستم­‌های زنجیره تأمین موثر به تولیدکنندگان و خرده‌فروشان کمک می‌­کند تا فعالیت اضافی را کاهش دهند. این امر هزینه تولید، حمل و نقل، بیمه و ذخیره سازی کالایی را که قابل فروش نیستند، کاهش می­‌دهد. شش جز اصلی این مدیریت عبارتند از:

  • برنامه ریزی
  • یافتن منابع مناسب
  • تولید
  • توزیع کالا
  • پشتیبانی
  • ارزیابی نهائی

برنامه‌ریزی:

شرکت­‌ها باید تمام منابع مورد نیاز در راستای تأمین تقاضای مشتری برای دریافت محصول یا خدمات خود را برنامه‌­ریزی و مدیریت کنند. آنها همچنین باید زنجیره تأمین خود را طراحی و سپس تعیین کنند که از کدام معیارها استفاده خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که زنجیره تأمین کارآمد و موثر است.

یافتن منابع مناسب:

منظور از این مهم همان تأمین کنندگان هستند که شرکت­‌ها برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز برای تولید محصول خود انتخاب می­‌کنند. پس از عقد قرارداد، مدیران زنجیره تأمین از فرآیندهای مختلفی برای نظارت و مدیریت روابط میان دو طرف بهره می­‌برند. فرآیندهای اصلی این بخش شامل سفارش، دریافت، مدیریت موجودی کالا و تأیید مجوز پرداخت­های تأمین کننده می­‌باشد.

نمونه‌های مدیریت زنجیره تأمین

دو شرکت والمارت (Walmart و P&G) از اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کردند و از جمله نمونه‌­های کلاسیک همکاری در زنجیره تأمین به شمار می­‌روند. قبل از شروع کار، این دو شرکت برای اتصال زنجیره تأمین خود، با خرده فروشان و تولیدکنندگان اطلاعات کمی را به اشتراک گذاشتند و نتیجه حاصله این بود که اطلاعات مشترک هزینه­‌ها را کاهش می­‌دهد. به این ترتیب سایر خرده فروشان تمایل بیشتری برای بررسی این راه‌حل نوین نشان دادند. در اوایل دهه ۱۹۹۰ نیز  والمارت سیستم Retail Link خود را رسمیت بخشید و خرده فروشان دیگری را به زنجیره کاری خود اضافه نمود.

چرا مدیریت زنجیره تأمین مهم است؟

در طول بیست سال گذشته، زنجیره­‌های تأمین میان تولیدکنندگان و خرده‌فروشان بیشتر ار قبل به هم پیوند خورده است. در بسیاری از صنایع، خرده فروشی موجب افزایش سفارشات به تولیدکنندگان می­‌شود. تولیدکنندگانی که دارای زنجیره تأمین دقیق و به موقع هستند، می‌­توانند با فروش محصولات، قفسه­‌های خرده‌فروشی را به طور مداوم در اختیار داشته باشند. با افزایش همکاری، تأمین اطلاعات به موقع از طرف شرکای زنجیره تأمین به شرکت­‌ها این امکان داده شد تا از ابزار تحلیلی پیشرفته برای بهبود بیشتر نتایج استفاده کنند.

زنجیره تأمین گسترده چیست؟

زنجیره تأمین گسترده شامل کلیه شرکت­‌هایی است که در تولید یک کالا مشارکت دارند. این بدان معنی است که زنجیره تأمین گسترده شامل تأمین کنندگانِ تأمین کنندگان و همچنین مشتریانِ مشتریان شما می­‌باشد. هنگامی که شرکت‌ها با مشکلات زنجیره تأمین روبرو می‌شوند، اقدام اولیه با خبر شدن از وضعیت تأمین کنندگان اصلی است.

به زبان دیگر سازمان­‌هایی که زنجیره تأمین گسترده را زیر نظر دارند، این امکان را خواهد داشت که هنگام بروز مشکل از طریق تأمین کننده اصلی پیگیر و پاسخ­گو باشند. به عنوان مثال، اگر یک کلاه بیس بال محبوب از سازنده در دسترس نباشد، واکنش طبیعی مدیر فروشگاه تماس با سازنده است.

با این حال، اگر خرده‌فروش زنجیره تأمین گسترده را کنترل کند، مدیر فروشگاه می­‌داند که تولید کننده در تولید با قطعه‌­ای از کالا دچار مشکل شده است. اگر قطعه به سرعت در اختیار تولید کننده قرار نمی­‌گیرند، خرده فروش وقت دارد تا به دنبال تأمین کننده دیگری باشد.

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: زنجیره تأمین خرده فروشی,مدیریت خرده فروشی در تجارت الکترونیک,مدیریت خرده فروشی چیست,کتاب مدیریت خرده فروشی,مدیریت استراتژیک خرده فروشی,مقاله مدیریت خرده فروشی,مدیریت زنجیره تامین pdf,مدیریت زنجیره تامین ppt,مدیریت زنجیره تامین scm,مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی,مدیریت زنجیره تامین سبز ppt,مقاله مدیریت زنجیره تامین doc,مدیریت زنجیره تامین scm پاورپوینت,مدیریت زنجیره ی تامین scm,مدیریت زنجیره تامین scm چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بررسی میدان یا فلکه

تحلیل فضای شهری powerpoint

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت بررسی میدان یا فلکه – تحلیل فضای شهری powerpoint، می پردازیم که در قالب 48 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      48 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  2.68 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

  پاورپوینت بررسی میدان یا فلکه – تحلیل فضای شهری powerpoint

 

توضیحات پاورپوینت بررسی میدان یا فلکه

فلکه

معادل تقریبی ان واژه انگلیسی ROUNDABOUT – یعنی جایی که دور آن میچرخند

-تقاطع مدوری است که بدون چراغ راهنما کنترل میشود ودایره ای میانی ان با فضای سبز /آب نما /مجسمه یا ترکیبی ان پوشیده شده است.

-فلکه را شهر سازی به نام ”اوژن هانارد“اختراع کرد و از پیدایش ان کمتر از یک قرن میگذرد.

-در طرح فلکه تنها چیزی که مطرح نبوده حضور انسان و مفهوم عمیق نهفته در فضای شهری است

-روانی و حرکت از شاخصه ترین کیفیات یک فلکه است.

-اساس طرح فلکه ها بر پایه تداوم و عدم توقف پشت چراغ در محل تقاطع است

میدان

فرهنگ دهخدا در معنی واژه میدان می نویسد :(عرصه ای گشاده در جایی که اطراف ان خانه ها یا دکان ها هست.) واژه میدان در اصل پارسی است و اعراب بر آن جمع بسته و میادین میگویند.

در گذشته میدان به هر جای فراغ – پهن و بی عمارت گفته میشد.

میدان بیشتر فضای برای مکث است تا عبور.

 

میدان فضای اجتماعی و شهری و محل گفت و گو – تعامل – تفریح – استراحت – خرید – نظارت – مکث و توقف استارزش میدان به ایجاد تعامل و نقش اجتماعی در زندگی جمعی شهروندان است.

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: میدان یا فلکه,تحلیل فضای شهری ppt,تحلیل فضای شهری pdf,powerpoint تحلیل فضای شهری,پاورپوینت فلکه دوم صادقیه,پاورپوینت میدان یا فلکه,پاورپوینت بررسی میدان,پاورپوینت بررسی فلکه,بررسی میدان یا فلکه,میدان مرکزی شهر همدان,میدان یا فلکه همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مدیریت ارتباط با مشتری در خرده فروشی

مشتری مداری و crm در صنعت خرده فروشی

 

 

دید کلی؛

فایل مدیریت ارتباط با مشتری در خرده فروشی، در قالب 151 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است. مشتری مداری برای هر کسب‌وکاری لازم و مفید است و این روزها بیزینسی می‌تواند موفق باشد که این دانش را به خوبی به کار بگیرد.

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

  مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت خرده فروشی – crm in retail

توضیحات فایل مدیریت ارتباط با مشتری در خرده فروشی

اهمیت ایجاد ارتباط با مشتری در صنعت خرده فروشی

Customer relationship in retail industry

محققان بازاریابی معتقدند که تبادل و ایجاد ارتباط یک چارچوب اساسی برای شناخت بازاریابی است. باگوزی (۱۹۷۵) اظهار داشت که بازاریابی فرآیند ایجاد و حل روابط مبادله است. سازمان‌ ها یا افراد به تبادلات اجتماعی و اقتصادی نیاز دارند تا خواسته های خود را برآورده کنند. این بدان معنی است که بازاریابی می‌ تواند در روابط اجتماعی یا اقتصادی، از جمله بین خرده فروشان و یا بین مصرف کنندگان نهایی، و یا در یک رابطه ساختار خانوادگی رخ دهد.

رابطه به یک ویژگی اجتناب‌ ناپذیر در محیط کسب‌ و کار امروزی تبدیل شده‌ است. مشاغل بیش از پیش بر روابط خود با تأمین کنندگان و مشتریان تأکید می کنند و خواستار رعایت استاندارد های بالا می باشند. فشار رقابت نیز باعث توسعه و حفظ روابط بین خریداران و تامین کنندگان می شود.

به دلیل تغییرات سریع در بازار و محیط بازاریابی، شرکت‌ ها باید استراتژی‌ ها و تاکتیک‌ های بازاریابی خود را از یک معامله ساده مبتنی بر بازار به یک رابطه طولانی‌ مدت تغییر دهند و این مزایای رقابتی بهتری را فراهم می‌ کند. مزایای اصلی در تبادل مبتنی بر رابطه، کاهش عدم قطعیت معاملات، کاهش هزینه‌ های معاملاتی و هم افزایی، ترکیبی از عملیات های تکمیلی است. علاوه بر این، معاملات مبتنی بر رابطه منجر به گردش مالی کم‌ تر و رضایت بیشتر مشتریان می‌ شود که این امر منجر به کاهش هزینه‌ های خدمات و اثر بخشی بیشتر هزینه‌ های فروش می‌ گردد.

اهمیت تبادل رابطه‌ به عنوان کانونی اصلی برای استراتژی کسب‌ و کار در دهه‌ های گذشته مطرح شده، و این می‌ تواند به عواملی مانند محو شدن مرزهای بین بازار ها و صنایع نسبت داده شود. بری (۱۹۸۳) اولین کسی بود که عبارت “بازاریابی روابط” را به عنوان یک مفهوم مدرن در بازاریابی رابطه ‌ای معرفی کرد. او پیشنهاد داد که بازاریابی رابطه ای باید به عنوان “جذب، حفظ و … ارتقا روابط مشتری” تعریف شود.

کاربرد CRM در کسب و کارهای خرده فروشی

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که ۵۱ درصد افراد خریدشان را بصورت آنلاین انجام می‌دهند. این باعث شده است که کسب و کارهای خرده‌‌ فروشی به سمت فروش آنلاین بروند. شما می‌توانید با استفاده از CRM تجربه و مدیریت را با هم تلفیق کرده و یک بانک اطلاعاتی بسازید که شما را به اهداف تان برساند. در ادامه به بررسی راهکارهای CRM در کسب و کار های خرده فروشی می پردازیم؛

خدمات شخصی سازی شده: فروشگاه آنلاین کفش TOMS روش جالبی برای فروش کفش دارد. آنها برای هر جفت کفش که مشتری می‌خرد، یک جفت کفش به کسی که به آن احتیاج دارد اهدا می کنند. این فروشگاه در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و شرکت متوجه شد که چنان رشدی در فروش کفش دارند که نمی‌توانند عملیات خود را با میزان کفش فروخته شده هماهنگ کنند. در اینجا بود که شرکت از سرویس کلود  Salesforce استفاده کرد.

این سرویس به شرکت TOMS کمک کرد که بتواند پرسنل بخش مشتریان خود را مدیریت کند. کارکنان می ‌توانستند در هنگام خرید، به هر مشتری که از شرکت خرید قبلی داشته و اطلاعات او قبلا ثبت شده است، سرویس‌های شخصی سازی شده ارائه دهند. علاوه بر این، نرم افزار تاریخچه خریدهای قبلی مشتری را نشان می ‌داد. با این روش کارمندان بخش خدمات تلفنی مشتریان، می‌توانستند درک بهتری از انتظارات مشتری در هنگام تماس تلفنی داشته باشند.

پایش اجتماعی: فروش آبمیوه‌ طبیعی بصورت آنلاین در سال های گذشته رشد بالایی داشته است. به این دلیل که مشتریان فهمیده اند که این محصول را می توانند درب منزل خود تحویل بگیرند. شرکت بسپوک مدت زمان زیادی است که از CRM در جهت بهبود کسب ‌و کار خود استفاده می‌کند. علاوه بر پیگیری خریدهای قبلی مشتریان، بسپوک از ابزارهایی برای پایش چگونگی رفتار افراد در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و کارکنان شرکت از تمامی رفتار مشتریان در شبکه های اجتماعی اطلاع دارند.

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: مدیریت ارتباط با مشتری در خرده فروشی,مدیریت خرده فروشی,مدیریت خرده فروشی چیست,مدیریت استراتژیک خرده فروشی,مدیریت خرده فروشی در تجارت الکترونیک,مقاله در مورد مدیریت خرده فروشی,مدیریت ارتباط با مشتری pdf,مدیریت ارتباط با مشتری چیست,مدیریت ارتباط با مشتریان,مدیریت ارتباط با مشتری+مقاله,مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی,مديريت ارتباط با مشتري,مدیریت ارتباط با مشتری crm pdf,مدیریت ارتباط با مشتریان crm,مدیریت ارتباط با مشتری یا crm,آموزش مدیریت ارتباط با مشتریان crm,مدیریت ارتباط با مشتری ppt,جزوه مدیریت ارتباط با مشتری pdf,مدیریت ارتباط با مشتریان ppt,کتاب مدیریت ارتباط با مشتری pdf,مقاله مدیریت ارتباط با مشتری pdf,مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی+pdf ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

تحقیقات استراتژی بازاریابی در صنعت خرده فروشی

با رویکرد مدیریت ذائقه مشتریان

 

بازاریابی خرده فروشی | استراتژی بازاریابی خرده فروشی | آمیخته بازاریابی خرده فروشی | خرده فروشی آنلاین | خرده فروشی اینترنتی | خرده فروشی در تجارت الکترونیک

 

 

دید کلی؛

فایل تحقیقات بازاریابی خرده فروشی (استراتژی بازاریابی در صنعت خرده فروشی) با رویکرد مدیریت ذائقه مشتریان، در قالب 357 صفحه جامع و کامل به صورت pdf آماده شده است.

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

  تحقیقات بازاریابی خرده فروشی (استراتژی بازاریابی در صنعت خرده فروشی)

 

فهرست مطالب تحقیقات بازاریابی خرده فروشی

تفاوت بین خرده فروشی و عمده فروشی

مقایسه خرده فروشی و عمده فروشی

تعریف عمده فروشی

تعریف خرده فروشی

تفاوت های کلیدی بین خرده فروشی و عمده فروشی

خرده ‌فروشی

انواع خرده فروشان

انواع فروشگاههای خرده فروشی

ویژگی‌های صنعت خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مسائل و نیازهای خاص صنعت خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

نیاز به تامین به موقع موجودی فروشگاه

  • پبچیدگی مدیریت گردش گالاها
  • رضایتمندی و وفاداری مشتریان
  • سرعت در عملیات فروشگاه
  • نیاز به انجام مدل های متنوع تسویه(اقساطی.اعتباری و

راهکار همکاران برای صنعت خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

کنترل موجودی و سفارش تامین‌کنندگان

گزارشات کنترلی

مدیریت مشتریان فروشگاهی

یکپارچگی سیستم فروشگاهی با سیستم‌های back office مالی و بازرگانی

گزارشات مدیریتی

راحتی کاربری

۱۰ خرده فروشی برتر دنیا

ایران بهشت خرده فروشان

۴ چالش عمده برسر راه نظام مدرن توزیع

۱۲ مورد کــــــاربردی کسب و کار خرده فروشی

بازاریابی خرده فروشی : اصول اصلی و اهمیت آن چیست

مفهوم بازاریابی خرده فروشی

فروشگاه های چند بخشی

سوپر مارکت

فروشگاه راحتی

فروشگاه های همواره تخفیف

انواع مختلف فروشگاههای خرده فروشی

محصول در بازاریابی خرده فروشی

قیمت در بازاریابی خرده فروشی

مکان در بازاریابی خرده فروشی

ترفیعات در بازاریابی خرده فروشی

آینده آمیخته بازاریابی خرده فروشی

آمیخته خرده فروشی سفارشی تر خواهد شد

طبقات با گذر زمان تغییر خواهند کرد

رقابت بیشتر منجر به قیمت گذاری نوآورانه خواهد شد

مکان و مدیریت زنجیره تامین بر کارایی مقیاس تاثیر گذار خواهند بود

تروج ها موضوع محور خواهند شد

تکنیک های بازاریابی ویدئویی در صنعت خرده فروشی آنلاین

چرا ما باید از ویدئو در عرصه بازاریابی استفاده کنیم؟

استراتژی های بازاریابی خرده فروشی

و...

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

  

 

 



:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی خرده فروشی,استراتژی بازاریابی خرده فروشی,کتاب بازاریابی خرده فروشی,مقاله بازاریابی خرده فروشی,آمیخته بازاریابی خرده فروشی,تحقیقات بازاریابی خرده فروشی,کتاب راهبردهای بازاریابی خرده فروشی جهانی,بازاریابی اینترنتی و خرده فروشی الکترونیکی,مقاله خرده فروشی الکترونیکی,مقاله خرده فروشی,مقاله خرده فروشی آنلاین,مقاله خرده فروشی در تجارت الکترونیک,مقاله خرده فروشی اینترنتی,تحقیق درباره خرده فروشی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

کاربردهای فناوری نانو در ساختمان سازی

خیرا با توجه به تقویت کننده ها و استحکام دهنده های نانویی در مصالح ساخت و ساز موج جدیدی با شتاب فزاینده ای صنعت ساخت و ساز را در بر گرفته استسیلیسیم دی اکسید یا سیلیکا فراوان ترین ماده سازنده پوسته زمین است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته عمران

کاربردهای فناوری نانو در ساختمان سازی

 
مقدمه
 با توجه به رشد سریع تحقیقات علمی و عملی علوم و فنون نانو در کلیه علوم و صنایع، توجه بسیار کمی به کاربردهای این پدیده در صنعت ساختمان و به طور عام در ساخت و ساز شده است ولی اخیرا با توجه به تقویت کننده ها و استحکام دهنده های نانویی در مصالح ساخت و ساز موج جدیدی با شتاب فزاینده ای صنعت ساخت و ساز را در بر گرفته است.سیلیسیم دی اکسید یا سیلیکا فراوان ترین ماده سازنده پوسته زمین است. 
 
این ترکیب با فرمول شیمیایی SiO۲ ساختاری شبیه الماس دارد، ماده ای بلوری و سفید رنگ که دمای ذوب و جوش آن نسبتا زیاد است. SiO۲ در طبیعت به ۲ شکل بلوری و آمورف (بی شکل) یافت می شود. کاربرد مهم سیلیس در تولید انواع بتون است که کیفیت و خواص محصول تولیدشده آن بستگی زیادی به نوع و اندازه ذرات سیلیکا دارد و نانولوله های کربنی دارای دانسیته بسیار کم نسبت به فولاد و آلومینیوم می باشد. 
 
به طوری که دانسیته آن تقریبا یک پنجم دانسیته فولاد و یک سوم دانسیته آلومینیوم می باشد. از کاربردهای مهم نانولوله ها در ساخت سازه های سبک و مقاوم در مقابل کشش مطرح است که با کاهش وزن سازه مقاومت آن در مقابل زلزله به دلیل کاهش نیروهای وارده به سازه افزایش می یابد. در اینجا به بررسی اهمیت و اثرات استثنایی سیلیسیم در بتون تاکید می شود.مواد نانو به عنوان موادی که حداقل یکی از ابعاد آن (طول و عرض و ضخامت) زیر۱۰۰ نانومتر باشد تعریف شده اند. یک نانومتر، یک هزارم میکرون یا حدود ۱۰۰ هزار برابر کوچکتر از ضخامت موی انسان است. خواص فیزیکی و شیمیایی مواد نانو (در شکل و فرم های متعددی که وجود دارند ازجمله ذرات، الیاف، گلوله و.) در مقایسه با مواد میکروسکوپی نوع دیگر تفاوت اساسی دارند. تغییرات اصولی که وجود دارد نه تنها از نظر کوچکی اندازه بلکه از نظر خواص جدید آنها در سطح مقیاس نانو می باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری نانو

صنعت ساخت و ساز

 
 
 
فهرست مطالب
پیش گفتار . 2

بخش 1 پتانسیل های نوآوری فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز 3

1 پتانسیل های نوآوری فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز 4

1 1 ملزومات صنعت ساخت و ساز. 4

2 1 بازارها و زنجیر هی ارزش 4
3 1 اطمینا نبخشی و حمایت از مصرف کننده 6
 

بخش 2 کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز 9

2 کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز 10

1 2 مصالح ساختمانی سیمانی. 10
2 2 نمای بیرونی و بام ساختمان 11
3 2 پنجر هها و جدار هها. 13
4 2 انرژی و تکنی کهای نورپردازی. 15
5 2 حفاظت در برابر آتش. 16
6 2 دکوراسیون داخلی. 17
7 2 زیرساخت 19

 

بخش 3 معرفی برخی نمون ههای عملی 21

3 معرفی برخی نمون ههای عملی. 22
1 3 بهبود بتن فوق قوی. 22
2 3 مکا نهای پرتنش )متحمل بار مکانیکی زیاد( 22
3 3 عایق حرارتی و صوتی. 23
4 3 خان ههای پیش ساخته. 24

5 3 کنترل نور بر اساس آرایش میکروآین های )میکرو انعکاسی(. 24

6 3 شفافیت و حفاظت حرارتی با استفاده از پنجر ههای سقفی 25
7 3 پوش شهای ضد باکتری. 26
8 3 رن گهای نمای بهبود یافته به کمک فناوری نانو هیبرید 26
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساخت و ساز,دانلود مقاله رشته عمران,دانلود مقاله کاربرد نانو در ساخت و ساز,فناوری نانو, صنعت ساخت و ساز,دانلود مقالات رشته عمران,دانلود مقالات عمران,دانلود مقالات مهندسی عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود گزارش کارآموزی ساختمان سازی و تاثیر اقلیم در آن

اجرای ساختمان به آگاهی از یکسری مسائل فنی که به علم رشته های مختلف ساختمان بستگی دارد، نیازمند استبدیهی است عدم توجه به مسائل تئوری معماری، محاسباتی و تأسیساتی در اجرا و ساخت اشکالات را در پی خواهد داشت


مشخصات فایل

تعداد صفحات 33
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران

ساختمان سازی و تاثیر اقلیم در آن

 
مقدمه:
اجرای ساختمان به آگاهی از یکسری مسائل فنی که به علم رشته های مختلف ساختمان بستگی دارد، نیازمند است.بدیهی است عدم توجه به مسائل تئوری معماری، محاسباتی و تأسیساتی در اجرا و ساخت اشکالات را در پی خواهد داشت که به زودی به تعمیر ساختمان منتهی خواهد شد، که باید در اسرع وقت ساختمان را به وسیله تعمیر محافظت کنیم و ضمن اجرای اصولی تعمیر، عمر مفید ساختمان را تداوم بخشیم. چرا که در بعضی مواقع، اشتباه در تعمیر ساختمان خسارت مالی و جانی جبران ناپذیری در بر خواهد داشت.در این گزارش کارآموزی سعی شده اطلاعاتی در مورد انواع اقلیم و تاثیر اقلیم در ساختمان سازی و انواع ساختمان و روش های مقاوم سازی ساختمان بطور ویژه داده شود. 
 
نظر به اینکه محل کارآموزی اینجانب در آموزشگاه فنی شاخص بود و درآن دروس رشته عمران و معماری بخوبی تدریس می شد، توانستم از مهندسین و اساتید آنجا نکته ها و مشاوره های خوبی در مورد روش های اجرای ساختمان بدست آورم و همیشه بر سرکلاس های آنان شرکت می نمودم، در آنجا با نرم افزار اتوکد و انواع دوربین نقشه برداری از قبیل توتال و نیوو نیز آشنایی کامل پیدا کردم ، در آنجا تجربیات کاری مفیدی در زمینه روش های ساختمان سازی و مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله یا دیگر حوادث طبیعی دیگر و همچنین آشنایی با روال کاری و بایگانی اسناد و مدارک کسب نمودم ، که ذیلا بطور اجمالی به تشریح آن می پردازم.
 
 
کلمات کلیدی:

انواع ساختمان

ساختمان سازی

تاثیر اقلیم در ساختمان سازی

روش های مقاوم سازی ساختمان

 
 
 
ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز
اولین نیازطبیعی انسان غذا می باشد زیرا انسان بدون خوراك قادربه ادامه  حیات نیست .دومین نیازانسان مسكن می باشد ومكانی كه در ان زندگی میكند وفرزندانش را بزگ میكند ودر ان به زندگی ادامه می دهد.مسكن تنها به ساختمان مسكونی ختم نمیشود بلكه شامل ساختمانهای اموزشی ودرمانی واداری نیز میباشد.به همین دلیل تمام ارگانها ونهادها نیازمبرم به ساختمان دارند.در تاسیس یك ساختمان نیازبه همكاری مهندس عمران ومعماروتكنسین ساختمان وحتی مهندس برق وتاسیسات نیز میباشد به همین دلیل رشته عمران و معماری مرتبط با تمام رشته ها می باشد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
تاثیر اقلیم در ساختمان سازی ، انواع ساختمان و روش های مقاوم سازی ساختمان ها1
مقدمه:4
ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز6
اقلیم در ساختمان7
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم :7
اقلیم گرم و خشک :11
اقلیم سرد:12
انسان، طبیعت:13
معماری در اقلیم های مختلف15
گنبد در اقلیم گرم و خشک15
نوع مصالح :17
ساختمان های گلی :18
ساختمان های خشتی :18
ساختمان و انواع آن22
انواع ساختمان23
انواع ساختمان از لحاظ مصالح مصرفی23
ساختمان‌های بتنی23
ساختمان‌های فلزی23
ساختمان‌های آجری24
ساختمان‌های چوبی24
ساختمان‌های ترکیبی25
مقاوم سازی ساختمانهای آجری غیرمسلح موجود25
بررسی علل آسیب پذیری ساختمانهای آجری و بتنی در برابرزلزله26
منابع34
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: انواع ساختمان,ساختمان سازی,تاثیر اقلیم در ساختمان سازی,روش های مقاوم سازی ساختمان,دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران,ساختمان سازی و تاثیر اقلیم در آن,دانلود گزارش کارآموزی عمران,دانلود گزارش کارآموزی مهندسی عمران,دانلود گزارش کارآموزی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

روش های اجرایی ساختمان سازی

ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻧﻈـﺎم علمی و ﻓﻨـﺎوری ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ آن در ﻛﺸـﻮر ﻧﻴـﺎز ﺑـﻪ اﺑﺰارﻫـﺎﻳی دارد ﺑـﻪ ﮔﻮﻧـﻪ ای ﻛــﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی، اﻣﻜﺎن ﺗﻜﺮار و ﺗﺼﺤﻴﺢ، و اﻳﺠﺎد ﺗﻨـﻮع، ﻫﻤـﺮاه ﺑـﺎ ﺳﻴﺴـﺘﻤی ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﺑﺮﻗـﺮاری هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮانی های ﻻزم ﺑﻴﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ و ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬار در ﻃﺮح و اﺟﺮا ﺑــﺎ ﺳـﻬﻮﻟﺖ و ﻛـﺎرآﻳی ﺑﻴﺸـﺘﺮی اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته عمران

روش های اجرایی ساختمان سازی

 
ﭼﻜﻴﺪه:
ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻧﻈـﺎم علمی و ﻓﻨـﺎوری ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ آن در ﻛﺸـﻮر ﻧﻴـﺎز ﺑـﻪ اﺑﺰارﻫـﺎﻳی دارد ﺑـﻪ ﮔﻮﻧـﻪ ای ﻛــﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی، اﻣﻜﺎن ﺗﻜﺮار و ﺗﺼﺤﻴﺢ، و اﻳﺠﺎد ﺗﻨـﻮع، ﻫﻤـﺮاه ﺑـﺎ ﺳﻴﺴـﺘﻤی ﺑـﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﺑﺮﻗـﺮاری هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮانی های ﻻزم ﺑﻴﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻨﺎﺻﺮ و ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬار در ﻃﺮح و اﺟﺮا ﺑــﺎ ﺳـﻬﻮﻟﺖ و ﻛـﺎرآﻳی ﺑﻴﺸـﺘﺮی اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد. اﻳﻦ اﻣﺮ ﺑﻮﻳﮋه در ﻃﺮاحی  و ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و ﻣﺴﻜﻦ و ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آن ﺑﻪ دﻟﻴــﻞ ﺳـﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﻫﻨﮕﻔﺘی ﻛﻪ روی آن اﻧﺠﺎم ﻣﻴﮕﻴﺮد، از اﻫﻤﻴﺖ خاصی ﺑﺮﺧـﻮردار اﺳـﺖ. 
 
ﻟﺬا در ﻧﺨﺴـﺘﻴﻦ ﮔﺎﻣـﻬﺎ، ﺑـﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺳﺘﻔﺎده ﻫﺮﭼﻪ ﻣﻄﻠﻮﺑﺘﺮ از اﻣﻜﺎﻧﺎت و ﻓﻨﺎورﻳﻬﺎی ﺟﺪﻳﺪ در زﻣﻴﻨــﻪ ﻃﺮاحی  ﻣﺴـﻜﻦ و ﻟـﻮازم زندگی ﺿﺮوری اﺳﺖ ،ﭘﺎﻳﻪ علمی وﻛﺎرﺑﺮدی ﻣﺸﺨﺼی ﺟﻬﺖ ﻫﻤﺨﻮاﻧی و ﺗﻨﻈﻴــﻢ اﻧـﺪازه ﻫـﺎ در ﻳـﻚ ﺳﻴﺴـﺘﻢ ﺑـﺮای ﻃﺮاحی ، ﺗﻮﻟﻴـﺪ، ﻧﺼـﺐ و اﺟـﺮای ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن و اﺟـﺰای آن ﺗﻌﻴﻴـﻦ ﮔﺮدد. ﺑـﻪ ﻃﻮرﻳﻜـــﻪ ﺿﻮاﺑــﻂ، ﻗﻮاﻧﻴــﻦ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻠﻬﺎی فنی و اجرایی ﺑﺮ اﺳﺎس آن ﺗﺪوﻳﻦ ﮔﺮدﻧﺪ. ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻤــﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻨـﺪه اﺑﻌـﺎدی در ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﺑﻮﻳﮋه ﺑﻪ روﺷﻬﺎی ﺻﻨﻌﺘی ، در اﻧﺒﻮه ﺳﺎزﻳﻬﺎ و در ﺗﻚ ﺳﺎزی ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد زﻳﺎد اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺴــﻴﺎری دارد و اﻳـﻦ اﻣـﺮ اﺑﻌﺎدی ﺗﻮﻟﻴﺪات ﺷﺪه و ﻧﻴﺎز 
ﺑﻪ ﺻـﺮف ﻫﺰﻳﻨـﻪ ﻫـﺎی اﺿـﺎﻓی را ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ دﻗﺖ و ارﺗﻘﺎء کیفی ﺑﺮای اﺻﻼح اﺑﻌﺎد و اﻧﺪازه ﻛﺮدن اﺟﺰا ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺮﻛﻴﺐ و اﺗﺼﺎﻟﺸﺎن ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﻤﻜــﻦ ﻛـﺎﻫﺶ می دﻫﺪ.
 
 از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ در ﻣﻌﻤﺎری ﻃﺮاحی  و ﺳﺎﺧﺖ، اﻧﺘﺨﺎب ﺳﻴﺴﺘمی ﺑــﺮای ﮔﺰﻳﻨـﺶ اﻧـﺪازه و اﻧـﺪازه ﮔﺬاری در ﻃﺮح و اﺟﺮا می ﺑﺎﻳﺴﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ در درﺟﻪ ﻧﺨﺴﺖ، ﺗﺎﻣﻴﻦ شراﻳﻂ آﺳﺎﻳﺶ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن، ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺑﺎﺷﺪ و اوﻟﻴﻦ ﻗﺪﻣﻬﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری آﺳﺎﻳﺶ اﻧﺴﺎن در اﻧﻮاع ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن، ﺑﻪ ﺷﺮاﻳﻂ اﺑﻌﺎدی وی واﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ، ﻟﺬا ﭘﮋوﻫﺸﻬﺎی ﮔﺴﺘﺮده ای در اﻳﻦ راﺑﻄﻪ در ﻣﺮﻛــﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎت ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن و ﻣﺴـﻜﻦ اﻧﺠـﺎم ﺷـﺪه اﺳـﺖ ﻳﻜـی از دﺳﺘﺎوردﻫﺎی آن ﻛﻪ در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺳﻴﺴــﺘﻢ اﻧﺪازهﻫـﺎی ﻣـﺪوﻻر و اﺻـﻮل و ﻧﻈـﺎمی ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻛﻨﻨﺪه آن اﺳﺖ، ﻛﻪ اﻧﺪازه ﻫﺎی ﭘﺎﻳﻪ آن در ﻫﻤﺨﻮاﻧــی ﺑـﺎ اﺑﻌـﺎد اﻧﺴـﺎن اﻳﺮاﻧـی ﺗﻨﻈﻴـﻢ ﺷـﺪه و در ﻣﺠﻤﻮع از آﻧﻬﺎ ﺟﻬﺖ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ وﺿﻌﻴﺖ آﺳﺎﻳﺶ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن اﺳﺘﻔﺎده میﮔﺮدد.
 
 
کلمات کلیدی:

تایلت آپ

پانل های پوما

ساختمان سازی

صنعتی سازی ساختمان در ایران

تکنیکهای نوین در ساختمان سازی

 
 
 
ﻣﻘﺪﻣﻪ
ﺑﻄﻮر ﻛﻞ ﻫﺮ ﻃﺮﺣی ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻈﺎمی از اﻧﺪازهﻫــﺎ و اﻧـﺪازهﮔﺬاری اراﺋـﻪ میﮔﺮدد. در اﻳـﻦ راﺑﻄـﻪ هماهنگی و ﻫﻤﺨﻮاﻧی اﻧﺪازهﻫﺎ در ﻃﺮاحی  و ﺗﻮﻟﻴﺪ و در ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎی اﺟﺰا دارای اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎر میﺑﺎﺷﺪ. اﻧﺪازهﻫﺎی ﻫﻤﺎﻫﻨﮓﺳﺎز ﻛﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: ﻣﻘﺪار ﻓﻀﺎﻳی ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﻚ ﺟﺰء ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧی ﻳﺎ ﻗﺴﻤﺘی از آن ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم اﺗﺼﺎل ﺑﺎ دﻳﮕﺮ اﺟﺰاء و ﻗﻄﻌﺎت اﺷــﻐﺎل میﮔﺮدد و ﺷﺎﻣﻞ روادارﻳﻬﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻧﻴﺰ میﺑﺎﺷﺪ، در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻪ روﺷﻬﺎی ﺻﻨﻌﺘی ﻧﻘﺸــی ﺗﻌﻴﻴﻦﻛﻨﻨـﺪه دارد.
 
 ﺑﻴﺸـﺘﺮﻳﻦ ﻛﺎرﺑﺮد ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎی ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﺳـﺎﺧﺘﻤﺎن ﻛـﻪ ﺑـﺮ اﺳـﺎس اﺻـﻮل هماهنگی ﻣـﺪوﻻر ﻋﻤـﻞ میﻛﻨﻨـﺪ، در اﻧﺒﻮهﺳﺎزﻳﻬﺎﺳـﺖ. اﻧﺒﻮهﺳﺎزی ﻣﻤﻜﻦاﺳﺖ ﺑﺎاﺳﺘﻔﺎده ازروﺷﻬﺎی ﻣﺘﺪاول، ﺻﻨﻌﺘی، ﻧﻴﻤﻪﺻﻨﻌﺘی، ﭘﻴﺶﺳﺎﺧﺘﻪ وﻳﺎ ﺗﺮﻛﻴﺒی ازآﻧﻬﺎ ﺑﺎﺷﺪ. در ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪوﻻر، ﺗﻨﻮﻋی از اﻧﺪازهﻫﺎ از ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺗﻌﺪاد ﻣﺤﺪودی اﻧﺪازه ﭘﺎﻳــﻪ ﺑـﻪ دﺳـﺖ میآﻳﻨـﺪ. اﻳـﻦ اﻧﺪازهﻫـﺎ رامیﺗﻮان درﻃﺮاحی  وﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن واﺟﺰای آن ﻳﺎ در ﻃﺮاحی  ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن، ﻟﻮازم و ﺑﺴﻴﺎری ﻣﻮارد دﻳﮕﺮ ﺑﻜــﺎر ﺑﺮد.در اﻳﻦ ﺑﺤﺚ، ﻣﻮﺿﻮع اﻧﺘﺨﺎب اﻧﺪازه و اﻧﺪازه ﮔﺬاری ﻓﻀﺎﻫﺎ و ﻟﻮازم در واﺣﺪﻫــﺎی ﻣﺴـﻜﻮﻧی ﻣﺘﻌـﺎرف ﺷـﻬﺮی ﺑـﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﺻﻞ اﻧﻄﺒﺎق ﺷﺒﻜﻪﻫﺎی ﻣﺪوﻻر و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ و ﺿﻮاﺑﻂ اﺑﻌﺎدی ﻣﺪوﻻر ﻣﺪ ﻧﻈﺮ اﺳــﺖ.
 
ﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ ﺿﻮاﺑﻂ اﺑﻌﺎدی ﻣﺬﻛﻮر، ﺑﺎ رﻋﺎﻳﺖ اﻧﺪازهﻫﺎی آﻧﺘﺮوﭘﻮﻣﺘﺮی و ارﮔﻮﻧﻮمی در اﻳﺮان ﻛﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس اﻧﺪازهﻫﺎی اﻧﺴﺎن اﻳﺮاﻧی ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه (٢٨ اﻧﺪازه از اﺑﻌﺎد ﺑﺪن از ﺣﺪود ١۵٠٠ ﻧﻤﻮﻧﻪ) ﺗﻬﻴﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ و اﺳﺘﻔﺎده از آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری ﻫﺮﭼـﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﺮاﻳﻂ آﺳﺎﻳﺶ اﻧﺴﺎن در ﻃﺮاﺣﻴﻬﺎ ﺑﻮﻳﮋه در ﻃﺮاحی  ﺑﺮای ﻣﺴﺎﺣﺘﻬﺎی ﻣﺤﺪودﺗﺮ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻴــﮕﺮدد. آﻧﭽـﻪ ﻣﺴـﻠﻢ اﺳﺖ اﻳﻦ اﺑﻌﺎد ﺑﺮای ﺣﺪاﻗﻞ ﻓﻀﺎﻫﺎ و اﺗﺎﻗﻬﺎ در ﻣﺤﻴﻂﻫﺎی ﻣﺴﻜﻮﻧی ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮای ﻓﻀﺎﻫﺎی ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮره و ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫــﺎی ﻣﺘﻔﺎوﺗی ﻛﻪ ﺑﺮ اﻳﺸﺎن در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ میﺷﻮﻧﺪ و ﺑﺴﻴﺎری ﻣﻮارد دﻳﮕﺮ، ﻣﻄﺮح میﺑﺎﺷﺪ.
 
از ﻧﻈـﺮ اﺑﻌـﺎدی، ﺑـﺮای اﻳﻨﻜـﻪ ﻓﻀﺎﻫـﺎی ﻣﻮﺟـﻮد در ﻳـﻚ ﻣﺤﻴـﻂ ﻣﺴـﻜﻮﻧی ﺑﺘﻮاﻧﻨـﺪ ﭘﺎﺳـﺨﮕﻮی ﻧﻴﺎزﻫـﺎی اﻓـــﺮاد و اﺳﺘﻔﺎدهﻛﻨﻨﺪهﮔﺎن آن ﺑﺎﺷﻨﺪ، میﺑﺎﻳﺴﺖ اﻧﺪازهﻫﺎی دﺳﺘﺮس و ﺣﺮﻳﻢﻫﺎ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ اﺑﻌﺎد ﻟﻮازم و اﺛﺎث ﻣــﻮرد ﻧﻴـﺎز در آن ﻓﻀﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮔﺮدﻧﺪ. ﺑﺮای ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻧﺪازهﻫﺎی ﻟﻮازم میﺑﺎﻳﺴﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﺑﻌﺎد ﺗﻦ ﺷﻨﺎﺳی در اﻳﺮان و ﻣﻬﻨﺪﺳــی ﻋﻮاﻣﻞ اﻧﺴﺎﻧی را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﺳﺎس ﻛﺎر در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، اﮔﺮ ﺑﺮای ﻃﺮاحی  ﻳﻚ ﺻﻨﺪﻟی ﻧﻴﺎز ﺑﻪ اﻧﺘﺨــﺎب اﻧـﺪازه ای ﺑﺮای ﺗﻌﻴﻴﻦ ارﺗﻔﺎع آن ﺑﺎﺷﺪ، در دﺳﺖ داﺷﺘﻦ اﻧﺪازه ای ﻛﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻛﻒ ﭘﺎ (از ﻣﺤﻞ ﻗﺮارﮔﻴــﺮی روی ﺳـﻄﺢ اﺗﻜـﺎ ﻳـﺎ ﺳﻄﺢ زﻣﻴﻦ) ﺗﺎ زﻳﺮ زاﻧﻮ را ﺑﺮای ﻓﺮد اﻳﺮاﻧی ﻣﺸﺨﺺ می ﻧﻤﺎﻳﺪ، ﺟﻬﺖ اﻧﺘﺨﺎب ارﺗﻔﺎع ﻣﻮرد ﻧﻈــﺮ، ﺿـﺮوری میﮔﺮدد. ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، روﺷﻦ اﺳﺖ وﺟﻮد ﺿﻮاﺑﻂ و اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺗﺪوﻳﻦ ﺷﺪه از اﻧﺪازهﻫﺎی آﻧﺘﺮوﭘﻮﻣﺘﺮی و ارﮔﻮﻧﻮمی ﻛﻤﻚ میﻧﻤﺎﻳﺪ ﺗﺎ ﺑﺮای دﻳﮕﺮ ﻣﻮارد ﻧﻴﺰ ﺑﺘﻮان ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﻮد. ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ از اﻧﺪازه ﻛﻒ ﭘــﺎ ﺗـﺎ زﻳـﺮ زاﻧـﻮ ﺟـﻬﺖ ﺗﻌﻴﻴـﻦ ارﺗﻔﺎع ﺑﺮای ﺗﺨﺖ، ﺗﻮاﻟﺖ ﻓﺮﻧﮕی ، ﻧﻴﻤﻜﺖ، ﻟﻮازم اورﺗﭙﺪی، و ﻏﻴﺮه ﻧﻴﺰ اﺳﺘﻔﺎده میﮔﺮدد.
 
 
 
فهرست مطالب
روش های اجرایی ساختمان سازی1
ﭼﻜﻴﺪه:1
ﻣﻘﺪﻣﻪ3

روش های اجرای ساختمان سازی در جهان4

1-  اجرای ساختمان با ورش  Tilt – Up  به شرح زیر می باشند :6

چرا Tilt – Up  :6
موارد بکارگیری :  Tilt –Up6

مزایای  Tilt –Up6

هزینه های بهره برداری :8

توسعه پذیری8
تأملی بر صنعتی سازی ساختمان در ایران10
جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »12

پلان معماری یک واحد مسکونی جهت نمایش نحوه اتصالات13

نحوه جاگذاری چهارچوب درها در پانل دیواری "پوما"15
نحوه جاگذاری پنجره در پانل "پوما"16

روش اجرای جداره مضاعف و عایق دار مخازن فلزی مواد با سیستم "پوما16

جزئیات اجرایی کرسی چینی و پی زیر دیوارهای خارجی در ساختمان یک طبقه17
نحوه اتصال دو دیوار متقاطع18

مزایای پانل های پوما18

مزایای استفاده از پانل های پوما در انبوه سازی ساختمان بطور خلاصه18

 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: تایلت آپ,پانل های پوما,صنعتی سازی ساختمان در ایران,دانلود مقاله تکنیکهای نوین در ساختمان سازی,دانلود مقالات رشته عمران,دانلود مقالات عمران,دانلود مقالات مهندسی عمران,دانلود مقاله روش های اجرایی ساختمان سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی

ایده استفاده از سدهای لاستیکی اولین بار در سال ۱۹۵۰ توسط «ایمبرسون» مطرح شد در سال ۱۹۶۵ اولین سد لاستیکی بادی در ژاپن برای ذخیره سازی آب به بهره برداری رسید


مشخصات فایل

تعداد صفحات 29
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت رشته عمران

سدهای لاستیكی

دانلود پایان نامه سدهای لاستیکی
مقدمه
تکنولوژی ساخت سدهای لاستیکی تکنولوژی نسبتاً جدیدی می باشد که برای مهار آبهای سطحی به کار گرفته شده است. قبل از این نوع سدها برای مهار و هدایت آب به سوی زمینهای وسیع و آبروها، از دریچه های فولادی و تخته های چوبی استفاده می شد که در جلوی دریچه ها قرار می گرفت تا آب با فشار بیشتری جریان داشته باشد. در این کار نیز به نیروی انسانی نیاز بود و اگر در باز کردن این دریچه ها تأخیری روی می داد سیل ایجاد می شد و دریچه را با خود می برد.
 
 ایده استفاده از سدهای لاستیکی اولین بار در سال ۱۹۵۰ توسط «ایمبرسون» مطرح شد. در سال ۱۹۶۵ اولین سد لاستیکی بادی در ژاپن برای ذخیره سازی آب به بهره برداری رسید.
هم اکنون در حدود ۱۰۰ سد لاستیکی در آمریکای شمالی، بیش از ۱۰۰۰ سد لاستیکی در ژاپن و خاور دور و در مجموع ۲۶۰۰ سد در نقاط مختلف جهان به طور موفقیت آمیز در دست بهره برداری میباشند.اولین سد لاستیکی ایران در سال ۱۳۷۵ در استان مازندران بر روی رودخانه بابل و در حاشیه دریای مازندران توسط شرکت لاستیک سازی satujo با هدف جلوگیری از تداخل آب شور دریای مازندران با آب رودخانه بابل ساخته شد. ارتفاع این سد ۱۰.۳ و طول آن ۶۰ متر و از نوع بادی می باشد
 
 
کلمات کلیدی:

سد

سدسازی

سد لاستیكی

 
 
 
 
فهرست مطالب
 

تاریخچه استفاده از سدهای لاستیكی :

اهداف كلی از ساخت سدهای لاستیكی: 

مزایای سدهای لاستیكی:

انواع سدهای لاستیكی:

سدهای لاستیكی با باله 
سدهای لاستیكی بدون باله
سدهای لاستیكی به دو گروه تقسیم می شوند :
سدهای لاستیكی بادی air inflated rubber dam 
سدهای لاستیكی آبی inflated rubber dam  water 

تكنولوژی ساخت لاستیك در كشور مصرف كننده 

خصوصیات سدهای لاستیكی بادی

بدنه سد:
بستر و تجهیزات مهار:
پارگی تیوب در نتیجه اضافه فشار
مشكل تعمیرات سد لاستیكی در هنگام طغیان سیلابها 

برخی سدهای لاستیكی در كشورمان

منابع
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: سد لاستیكی,دانلود پاورپوینت رشته عمران,دانلود پاورپوینت سدهای لاستیكی,دانلود پاورپوینت سد لاستیكی,دانلود پاورپوینت مهندسی عمران,دانلود پاورپوینت عمران,خرید پاورپوینت رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود مقاله سد لاستیكی

روش معمول برای كنترل آب در كشورهای مختلف سدسازی می باشد، مهمترین مسئله در سدسازی حجم و نوع مصالح است و همواره حجم زیاد مصالح مصرفی در این نوع سازه ها بشر را بر آن داشته است كه از تكنیكهای مدرن تر استفاده نماید


مشخصات فایل

تعداد صفحات 27
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته عمران

سدهای لاستیکی

دانلود پایان نامه سدهای لاستیکی
 
مقدمه
روش معمول برای كنترل آب در كشورهای مختلف سدسازی می باشد، مهمترین مسئله در سدسازی حجم و نوع مصالح است و همواره حجم زیاد مصالح مصرفی در این نوع سازه ها بشر را بر آن داشته است كه از تكنیكهای مدرن تر استفاده نماید. در سنوات اخیر با ازدیاد پروژه های سدسازی و ارتباط آن با كشتیرانی و مرفولوژی رودخانه، نیاز به دریچه های مختلف بیشتر حس شده است. متخصصین به دنبال آن هستند تا با یافتن راه حلهای جدید برای كنترل آب در عین استفاده از حداكثر پتانسیل آبهای موجود از تأثیر منفی آن بر مرفولوژی رودخانه و كشتیرانی بكاهند و به همین خاطر است كه دنیا همواره شاهد پیدایش ایده های نو در این زمینه بوده است.
 
یكی از افرادی كه در این راستا فعالیت نموده است آقای نورمن ایمبرتسون (Normal Imbertsone) است كه ریاست بخش مهندسی كاربرد و نگهداری دپارتمان آب و برق شهر لوس آنجلس آمریكا را بعهده داشت. ایشان پی از سالها تجربه در زمینه نصب، راه اندازی و نگهداری دریچه ها، ایده استفاده از دریچه های متورم شونده را در سال 1965 ارائه داد. بعدها این ایده در ژاپن مورد بررسی قرار گرفت و اولین سد لاستیكی در سال 1967 در ژاپن ساخته شد و از آن پس تعداد زیادی از این سدها توسط ژاپنی ها در نقاط مختلف دنیا ساخته شده و هم اكنون تعداد سدهای ساخته شده از این نوع بالغ بر 1500 عدد می گردد. طویل ترین این سدها به طول 609 متر در آمریكا و بلندترین آنها به ارتفاع 18/5 متر در استرالیا ساخته شده است و هم اكنون نیز ساخت این نوع سدها بر روی رودخانه های بزرگ دنیا در دست بررسی است. این سدها به عنوان دریچه، سدهای انحرافی، سدهای مخزنی، استخرها و حوضچه های كشتیرانی قابل كاربرد است.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سد

سدسازی

سد لاستیكی

سیستم كنترل در سد

 
 
 
فهرست مطالب
سدهای لاستیكی1
مقدمه2

جنس سدهای لاستیكی3

نحوه كار سدهای لاستیكی5

مهار كردن سد لاستیكی به دال كف5
1- روش مهار دوگانه6
2- روش مهار منفرد6
نحوه ریزش آب از روی غشاء لاستیكی7
ورود و خروج هوا به بدنه سد لاستیكی7
پدیده V شكل شدن سرریز8

سیستم كنترل در سدهای لاستیكی11

1- سیستم كنترل در سدهای لاستیكی نیمه اتوماتیك11
الف- كنترل ماكزیمم ارتفاع سطح آب بالادست11
ب- كنترل ماكزیمم فشار داخلی12
2- دستورالعمل تخلیه و متودم كردن سد12

3- سیستم كنترل در سدهای تمام اتوماتیك12

الف- كنترل فشار داخلی12
ب- كنترل سطح آب بالا دست13
در این سیستم دو روش برای تثبیت آب بالادست وجود دارد:13
I- كنترل ارتفاع آب بالادست توسط شناور13
II- كنترل سطح آب توسط باكت13

مقایسه سدهای لاستیكی با سدهای انحرافی بتنی14

1- تأثیر سد لاستیكی و سد انحرافی بتنی بر مرفولوژی رودخانه14
ب- حالتی كه دبی انحراف نسبت به دبی رودخانه قابل ملاحظه باشد.15
2- اثر سد لاستیكی بر روی ارتفاع دیواره های جانبی16
3- مقایسه سدهای انحرافی بتنی با سدهای لاستیكی از نظر رسوب زدائی17

خصوصیات هیدرولیكی سدهای لاستیكی18

الف- تأثیر آب بالادست بر روی شكل سد19
ب- تأثیر آب پایین دست بر روی شكل سد19
4- تأثیر بزرگ كوچكی سطح مقطع غشاء20

12-11- مقایسه پی در سدهای لاستیكی و سدهای انحرافی بتنی21

12-2- رسوب در سدهای لاستیكی22
12-14- موارد كاربرد سدهای لاستیكی26
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: سد,سدسازی,دانلود مقاله سد لاستیكی,سیستم كنترل در سد,دانلود مقالات رشته عمران,دانلود مقاله سدهای لاستیکی,دانلود مقالات مهندسی عمران,دانلود مقالات عمران,سد لاستیكی,سدهای لاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دفترچه محاسبات سوله با جرثقیل 5 تنی

در این دفترچه طراحی دستی Rafter و ستون، پرلین، sagrod، طراحی جوش اتصالات، صفحه ستون، فونداسیون، جرثقیل 5 تنی، فلنج و… انجام گرفته است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 45
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته عمران

دفترچه محاسبات سوله با جرثقیل 5 تنی

*تمام فایلهای اجرایی پروژه بصورت رایگان ضمیمه شده اند:)
 
مقدمه
طراحی سازه های صنعتی یا همان سوله به دلیل کم توجهی در برخی دانشگاهها در بسیاری از موارد موجب کاهش اعتماد به نفس مهندسان و همچنین روبه رو شدن آنها با مشکلات متعدد درتهیه دفترچه محاسبات  می شود. به همین دلیل یک نمونه دفترچه محاسبات کامل طراحی سوله را به همراه طراحی های دستی مورد نیاز و همچنین فایل های اکسل محاسباتی و نرم افزاری Sap را برای کاربران گرامی آماده کرده ایم.
 
در این دفترچه طراحی دستی Rafter و ستون، پرلین، sagrod، طراحی جوش اتصالات، صفحه ستون، فونداسیون، جرثقیل 5 تنی، فلنج و… انجام گرفته است.
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی سوله

طراحی سازه های صنعتی

نمونه دفترچه محاسبات طراحی سوله

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: طراحی سوله,طراحی سازه های صنعتی,نمونه دفترچه محاسبات طراحی سوله,دانلود پروژه رشته عمران,دفترچه محاسبات سوله با جرثقیل 5 تنی,دانلود پروژه عمران,دانلود پروژه مهندسی عمران,دانلود پروژه محاسبات سوله ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دفترچه محاسبات طراحی سوله

نمونه دفترچه محاسبات طراحی سوله


مشخصات فایل

تعداد صفحات 32
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته عمران

دفترچه محاسبات سوله

مقدمه
طراحی سازه های صنعتی یا همان سوله به دلیل کم توجهی در برخی دانشگاهها در بسیاری از موارد موجب کاهش اعتماد به نفس مهندسان و همچنین روبه رو شدن آنها با مشکلات متعدد درتهیه دفترچه محاسبات  می شود. به همین دلیل یک نمونه دفترچه محاسبات  طراحی سوله  20 متری، به ارتفاع 85 ، شیب 20 درصد و نیز 2 متر را با توضیحات کامل در فایل ورد برای شما عزیزان آماده نموده ایم.
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی سوله

طراحی سازه های صنعتی

نمونه دفترچه محاسبات طراحی سوله

 
 
فهرست مطالب
بارگذاری سوله
تركیبات بارگذاری :
محاسبه ابعاد فونداسیون ، میلگردها و ورق پای ستون
محاسبه آرماتور فونداسیون
كنترل برش یكطرفه
محاسبه ضخامت مورد نیاز برای ورق پای ستون
محاسبه میل مهار
كنترل ستون
كنترل نقطه
كنترل كمانش پیچشی بال فشاری
كنترل كمانش قائم جان
كنترل برش
كنترل تیر
كنترل كمانش پیچشی بال فشار
كنترل كمانش جهشی جان
كنترل كمانش قائم جان
كنترل برش
كنترل نقطه  تیر
كنترل برش نقطه
طراحی ستون باد
طراحی باربندی روی سقف شیبدار
طراحی بادبند طولی
محاسبه لاپه سقف
تركیبات بارگذاری
كنترل كشش در نقطه
كنترل تنش در نقطه
محاسبه میل مهار لاپه ها
محاسبه پانچ های اتصال تیر به ستون قاب اصلی
كنترل فواصل پانچ ها
محاسبه پانچ های اتصال تیر به تیر
محاسبه قطری تقویتی زانویی
 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: محاسبات سوله,طراحی سوله,طراحی سازه های صنعتی,نمونه دفترچه محاسبات طراحی سوله,دفترچه محاسبات سوله,دفترچه محاسبات طراحی سوله,کتاب طراحی سوله,دانلود کتاب طراحی سوله,دانلود پروژه طراحی سوله ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

بررسی روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه توسط تئوری الاستیسیته و روش برمیستر جهت مدل لایه‌ای

روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه مورد بررسی قرار گرفته و توسط تئوری الاستیسیته و فرض ساده كننده روشش برمیستر جهت مدل لایه‌ای، تئوری ریاضی مربوط بسط داده شده و پایه‌های یك برنامه كامپیوتری براساس آن شكل گرفته است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 113
حجم 10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران و شهرسازی 

بررسی روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه توسط تئوری الاستیسیته و روش برمیستر جهت مدل لایه‌ای

 
*ضمیمه شدن "آیین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران " در قالب 197 صفحه بصورت رایگان:)-
 
چكیده
روسازی راه به دلیل قدمت دیرینه‌ای كه در جهان و نیز در ایران دارد. همواره از دیرباز مورد توجه مهندسین بوده است. به تدریج و با شكل‌گیری قالب استاندارد برای روسازی‌های انعطاف‌پذیر و صلب، لزوم تهیه برنامه‌های كامپوتری و تحلیل عددی روسازی‌ها جهت صرف زمان كمتر و بررسی دقیق‌تر كاملاً اجتناب‌ناپذیر می‌نمود. در این پروژه سعی بر آن بوده است كه روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه مورد بررسی قرار گرفته و توسط تئوری الاستیسیته و فرض ساده كننده روشش برمیستر جهت مدل لایه‌ای، تئوری ریاضی مربوط بسط داده شده و پایه‌های یك برنامه كامپیوتری براساس آن شكل گرفته است.
 
نرم‌افزارهایی كه با بهره جستن از تئوری لایه‌ای اقدام به تحلیل رفتار خاك و محاسبه تنش‌ها و تغییر مكان‌ها می‌نمایند. همگی ملزم به رعایت فرضیات و قوانین خاص تئوری لایه‌ای هستند. این شرایط بعضاً محدود كننده ممكن است باعث تقریب‌های كوچك و یا بزرگی در جواب‌های نهایی سیستم گردد.روسازی‌های انعطاف‌پذیر را می‌توان با استفاده از تئوری چند لایه‌ای برمیستر تحلیل كرد. عمده‌ترین فرض تئوری فوق بی‌نهایت بودن هر یك از لایه‌ها در صفحه افقی است در این روش برای محاسبه پاسخ با توجه به فرض مهم تقارن محوری، یك تابع تنش فرض می‌شود كه باید معادلات دیفرانسیل سازگاری و همچنین شرایط پیوستگی و مرزی را ارضاء كند. سپس از محاسبه این تابع تنش، می‌توان تنش‌ها و جابه‌جایی‌ها را به دست آورد.
یافتن راه حل ریاضی مناب برای تحلیل روسازی، آشنایی كامل با مفاهیم و فرضیات این روش، انتخاب مناسب پارامترها و متغیرهای مسئله، تدوین پایه‌های نرم‌افزار كامپیوتری جهت ورود اطلاعات این روش ریاضی به كامپیوتر و ساختن یك محیط User friendly برای كنترل ورودی‌های برنامه و ایجاد امكان هر گونه توسعه آتی در پیكره نرم‌افزار اهم از مواردی است كه در این پروژه بدان توجه شده است. 
 
 
کلمات کلیدی:

روسازی

روسازی منعطف

نرم‌افزار TUPAS

تحلیل روسازی انعطاف پذیر

صنعت ساختمان و راهسازی

 
 
 
 
پیشگفتار
تحلیل روسازی‌ها مسئله مهمی است كه امروز با توجه به گسترش صنعت ساختمان و راهسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های متفاوتی برای تحلیل روسازی‌ها تا به امروز ارائه شده‌اند و هر كدام به نوبه خود دارای نقاط قوت و ضعفی هستند. دو روش عمده اصلی در تحلیل این مسائل منطق تئوری لایه‌ای و  تئوری اجزاء محدود می‌باشد. بدیهی است كه استفاده از هر كدام از روش‌ها ملزم به رعایت فرضیات اولیه و شرایط خاص حاكم بر آن روش خواهد بود. آنچه در این پروژه مورد اشاره قرار گرفته است؛ معرفی دو روش اصلی تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر كه یكی استفاده از تئوری الاستیسیته و سیستم لایه‌ای و دیگری روش اجزاء محدود می‌باشد و سعی شده است سیستم لایه‌ای و به تبع آن روش بر مسیتر برای حل لایه‌ای با توجه بیشتری بررسی شود و جزئیات بیشتری از الگوریتم ریاضی آن ارائه گردد. روش بر مسیتر برای حل لایه‌ای با توجه بیشتر بررسی شود و جزئیات بیشتری از الگوریتم ریاضی آن ارائه گردد.
 
در روش بر مسیتر برای پیدا كردن تنش‌ها و تغییر شكل‌ها در محیط لایه‌ای خاك و با فرض نیمه بودن محیط و وجود تقارن محوری، یك تابع تنش انتخاب شده و با در نظر گرفتن شرایط پیوستگی و شرایط مرزی معادلات دیفرانسیل حاصله حل شده و پاسخ‌های مورد نیاز به دست می‌آید.فرضیات ریاضی حاكم بر این روش و الگوریتم مربوط به آن در فصل سوم این پروژه به تفصیل بیان شده و امكان یك مقایسه نسبی نیز فراهم شده است.
سپس از تشریح این مسائل، نرم‌افزار kenlayer به عنوان یك برنامه كامپیوتری مورد اعتماد كه بر پایه تئوری لایه‌ای استوار است، تشریح شده و فرضیات و قابلیت و امكانات متفاوت این نرم‌افزار نحوه حل معادلات و گرفتن پاسخ‌ها، چاپ نتایج، تعریف حالات مختلف بارگذاری‌ها، اصل جمع آثار قوا و سایر مسائل فنی از این قبیل همگی در حوصله این پروژه مورد بررسی تفصیل قرار گرفته است و در انتهای این فصل آشنایی نسبتاً كاملی با این نرم‌افزار به وجود خواهد آمد.
 
 
 
فهرست عناوین

فصل اول ـ مروری بر انواع روسازی16

1-1- مقدمه17

1-2- تأثیر بارگذار و عوامل جوی بر سیستم روسازی17

1-3- عوامل مؤثر در طرح روسازی‌ها20

1-4- روسازی‌های انعطاف‌پذیر21
1-5- خلاصه و نتیجه‌گیری22
 

فصل دوم : كاهش عمر روسازی های انعطاف پذیر در اثر تغییرات شرایط چسبندگی بین لایه ها با توجه به كرنش قائم روی خاك بستر 23

1- مقدمه 24

2- تاثیر بارهای افقی و اصطكاك بین لایه ای به عمر روسازی ها25

3- تحلیل نظریه تاثیر شرایط بین لایه ای 26
4- انتخاب مدل و روش تحلیل29
4-1 -  مدل هندسی روسازی29
4-2 – بارگذاری31
4-3 - مدل تعیین عمر روسازی ها 33

5- تحلیل تاثیر شرایط بین لایه ای مختلف بر روی عملكرد روسازی 33

5-1- تاثیر اجراء ضعیف اندود تك كت ( حالت اجرایی)34

5-2- تاثیر كاهش اجراء ضعیف اندود پریمكت ( حالت 3 اجرایی)35

5-3- تاثیر اجرای نامناسب اندودهای بین لایه ای ( حالت 4 اجرایی)37
6- خلاصه و نتیجه گیری39
 

فصل سوم: روش‌های تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر41

3-1- مقدمه42
3-2- حل سیستم‌های لایه‌ای با استفاده از تئوری چند لایه‌ای42
3-1-1- معادلات پایه44
3-2-2- شرایط مرزی و پیوستگی47

3-3- حل سیستم‌های لایه‌ای با استفاده از روش اجزاء محدود50

3-4- مقایسه روش چند لایه‌ای با روش اجزاء محدود55
3-5- خلاصه و نتیجه‌گیری58
 

فصل چهارم: بررسی نر‌م‌افزار Kenlayer جهت تحلیل روساز‌ی‌های انعطاف‌پذیر

4-1- تئوری نرم‌افزار61
4-1-1- سیستم چند لایه‌ی الاستیك:61
4-1-2- Super Position و تعیین پاسخ‌ها62
4-1-2-1- تجزیه تنش‌ها به مولفه‌ها x و Y64
4-1-2-2- محاسبه تنش‌های اصلی 65
4-1-2-3- محاسبه كرنش بحرانی65

4-1-3- آنالیز خرابی (Damage Anaysis)66

4-1-3-1- معیار بحرانی شكست ترك كششی66
4-1-3-2- معیار بحرانی شكست تغییر شكل حداكثر67
4-1-3-3- محورهای چندگانه68
4-1-4- لایه‌های غیرخطی70
4-1-4-1- مصالح دانه‌ای70
4-1-4-1- تقسیم لایه به تعدادی زیر لایه72
4-1-4-1-2- انتخاب نقطه مناسب جهت طراحی72
4-1-4-2- مصالح ریزدانه74
4-1-4-3- نقطه تنش برای لایه غیرخطی77
4-2- نكات فنی راجع به Kenlayer79
4-2-1- اطلاعات عمومی نرم‌افزار79
4-2-1-1- مصالح79
4-2-1-2- آنالیز خرابی81
4-2-1-3- تعداد بازه‌های زمانی در هر سال81
4-2-1-4- بارها81
4-3- خلاصه و نتیجه‌گیری82
 

فصل پنجم ـ بررسی نرم‌افزار (TUPAS) جهت تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر

مقدمه85
5-1- تئوری نرم‌افزار86
5-1-1- سیستم لایه‌ای87
5-1-2- برهم نهی بارها و تعیین پاسخ‌ها87
5-2- نكات فنی89
5-3- خلاصه و نتیجه‌گیری91
 

فصل ششم ـ مقایسه‌ی عملكرد و نتایج حاصل از نرم‌افزارهای TUPAS و KENLAYER

6-1- مقدمه94
6-2- شرح چند مثال94
6-2-1- شرح مسئله با چرخ منفرد94
6-2-2- شرح مسئله با چرخ چندگانه94
6-3- حل چند مثال95
6-3-1- حل مسئله 3 لایه‌ای تحت بارگذاری تك چرخ95
6-3-2- حل مسئله 3 لایه‌ای تحت بارگذاری ناشی از یك محور سه گانه96
6-3-3- حل مسئله 3 لایه غیرخطی ناشی از بارگذاری تك چرخ98
6-4- آنالیز حساسیت100
6-4-1- آنالیز خطی101
6-4-1-1- سیستم سه لایه‌ای101
6-4-1-2- تاثیر ضخامت لایه103
6-4-1-3- تاثیر مدول لایه‌ها104
6-4-2- آنالیز غیرخطی106
 
فصل هفتم ـ جمع‌بندی و نتیجه‌گیری108
7-1- خلاصه109
7-2- نتیجه‌گیری111
7-3- پیشنهادات111
منابع و مراجع113
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: روسازی,روسازی منعطف,نرم‌افزار TUPAS,تحلیل روسازی انعطاف پذیر,صنعت ساختمان و راهسازی,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران و شهرسازی,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی شهرسازی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری

پیدا كردن قاعده ای برای تفكیك زمین كه نیاز به مسكن از طریق آن بهترین وجه ممكن (بطور بهینه) برآورده شود و برای همه چیز، در همه مكانها و همه زمانها جواب داشته باشد غیر ممكن است و در هیچ كتاب مرجعی نیز چنین نظام و قاعده ای ارائه نشده است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 129
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری

 
مقدمه: 
پیدا كردن قاعده ای برای تفكیك زمین كه نیاز به مسكن از طریق آن بهترین وجه ممكن (بطور بهینه) برآورده شود و برای همه چیز، در همه مكانها و همه زمانها جواب داشته باشد غیر ممكن است و در هیچ كتاب مرجعی نیز چنین نظام و قاعده ای ارائه نشده است. زیرا به همان گونه كه نمی توان برای یك انسان از پیش یا در دوران كودكی اش مشخص كرد كه در آینده به چه شغل یا مشاغلی بپردازد، به چه كسانی رای می دهد، چه كسی را برای زندگی مشترك یا به دوستی برگزیند و كجا زندگی كند، برای ابعاد محل سكونت، شبكه های دسترسی، نحوه گسترش عمودی و افقی زیستگاه وی نیز نمی توان احكامی جاودانه صادر كرد. 
 
برای بدست آوردن چنین قاعده ای می بایست عوامل متعددی را در یك ماتریس N بعدی وارد كرد. عواملی كه بعضی ریشه در گذشته دارند، بعضی پیش بینی آینده اند و بعضی می بایست به مسائل حال جواب گویند. گروهی فرهنگی ، گروهی اقتصادی و دسته ای از آنها جغرافیائی اند و مكانهای مختلف به گونه های مختلف وجود داشته و تركیب آنها نیز از یكدیگر متمایز است. بسیاری از این عوامل كمی یا قابل تبدیل به كمیت نیستند. مقولات اقتصاد كلان یا اقتصاد خرد، مقولات شهرسازی و برنامه ریزی شهری، به همراه مقولات معماری و مهندس فنی، مسائل و مشخصه های طبیعی و اقلیمی با گرایشات سنتی و فرهنگی و اجتماعی و بالاخره سلائق فردی، آمزیه ای پویا و متنوع را در مكانهای گوناگون ایجاد می كنند كه از پیش نمی توان برای آنها تعیین تكلیف كرد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

مسکن و شهرسازی 

برنامه ریزی مسکن 

برنامه ریزی شهری

نظام قطعه بندی زمین

برنامه ریزی کاربری اراضی شهری

 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار
مقدمه
بررسی قطعه زمین مسكونی (یاخته)

تأثیر عوامل كلان بر قطعه بندی زمین:

تناسب اجتماعی 
1-الگوی سكونت
2-جمعیت
3-خانوار
4-اقشار اجتماعی
5-گرایشهای سكونت
6-وجوه شرعی
7-واحد همسایگی
تناسب اقتصادی 
1-اقتصاد ساختمان
2-گروههای درآمدی
3-قیمت زمین
4-هزینه های تأسیسات شهری
5-اقتصاد شهری
اقلیمی
كالبدی
1-قواعد و مقررات
2-مشخصات زمین
3-قطعه بندی مناسب زمین
3-1- حركت افقی
3-2- حركت عمودی
جمع بندی 
1-عوامل تأثیر گذار و تأثیر پذیر

2-ارتباط یاخته با عوامل كلان مؤثر بر نظام قطعه بندی

3-تراكم ساختمانی
4-مشخصات قطعات زمین
5-تراكم شهری
6-توضیحات مربوط به جدول 2-5
7-روش اجرائی قطعه بندی
8-بلند مرتبه سازی
منابع
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: مسکن و شهرسازی ,برنامه ریزی مسکن ,برنامه ریزی شهری,نظام قطعه بندی زمین,برنامه ریزی کاربری اراضی شهری,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری,دانلود پایان نامه کارشناسی عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران,دانلود پایان نامه عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مبانی بازرسی در سازه‌های پیچ و مهره‌ای

یکی از مهم‌ترین اجزای سازه‌های فولادی که وظیفه‌ی انتقال نیروهای اعضا به یکدیگر و به تکیه‌گاه‌ها را بر عهده دارد، اتصالات میان اعضا می‌باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 12
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته عمران

مبانی بازرسی در سازه‌های پیچ و مهره‌ای

 
چکیده:
یکی از مهم‌ترین اجزای سازه‌های فولادی که وظیفه‌ی انتقال نیروهای اعضا به یکدیگر و به تکیه‌گاه‌ها را بر عهده دارد، اتصالات میان اعضا می‌باشد. اتصالات پیچی به دلیل سرعت بسیار بالا در اجرا  و اطمینان از رفتار آن‌ها به گونه‌ی مورد انتظار و شکل صنعتی مطلوب ساخت سازه‌ای، از بهترین انواع اتصال در سازه-های فولادی بوده که در سال‌های اخیر مورد توجه طراحان قرار گرفته است. اما، در روند ساخت این نوع سازه‌ها، با توجه به تکنولوژی تولید و ساخت در کشور ما، مواردی از عدم اجرای درست و اصولی دیده می‌شود. در این مقاله تلاش شده است تا با گردآوری نکات آیین‌نامه‌ای و روند تولید با توجه به فرآوری و تکنولوژی موجود، نکاتی را در طراحی، اجرا و از همه مهم‌تر بازرسی سازه‌های فولادی با اتصالات پیچی ارایه گردد.
 
 
کلمات کلیدی:

سازه‌

اتصالات

سازه‌های فولادی

سازه‌های پیچ و مهره‌ای

 
 
مقدمه:
اتصالات در همه‌ی سازه‌ها از جمله سازه‌های فولادی یکی از اجزای سازه بوده و عامل اصلی یکپارچگی سیستم‌های سازه‌ای می‌باشد. به طور کلی تعریف نوع قاب نیز بر اساس نوع و رفتار اتصال صورت می‌گیرد. یک اتصال ضعیف و نامناسب می‌تواند منجر به یک سری زوال‌های پی‌درپی و بنیادی در سازه‌ی فولادی گردد. از آن‌جاکه زوال دیگر اعضای سازه‌ای خیلی کم اتفاق می‌افتد، بسیاری از زوال‌های سازه‌ای ناشی از طراحی ضعیف اتصالات و یا ضعف در جزییات اجرایی می‌باشد که با اندکی دقت در  نحوه‌ی شکست بیشتر سازه‌های فولادی تحث بارگذاری‌های گوناگون، قابل مشاهده است که ضعف اتصال چگونه می‌تواند عاملی بسیار تعیین‌کننده در خرابی سازه‌های فولادی ‌باشد.
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: سازه‌,اتصالات,سازه‌های فولادی,سازه‌های پیچ و مهره‌ای,دانلود مقالات رشته عمران,مبانی بازرسی در سازه‌های پیچ و مهره‌ای,دانلود مقالات عمران,خرید مقاله عمران,خرید تحقیق عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بررسی ایستگاه اتوبوس

تحلیل فضای شهری ppt

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت بررسی ایستگاه اتوبوس – تحلیل فضای شهری، می‌پردازیم که در قالب 53 اسلاید حاوی تصاویر با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      53 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  3.68 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 پاورپوینت بررسی ایستگاه اتوبوس – تحلیل فضای شهری ppt

 

 

موضوعات فایل

ایستگاه دو جهته تهرانBRT

بولوار خیام

بولوار احمد اباد

بولوار سید رضی

میدان تقی آباد

بولوار امامت

میدان راهنمایی

بولوار وکیل آباد

 

ایستگاه پایانه آزادی

 

 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: تحلیل فضای شهری ppt,تحلیل فضای شهری pdf,powerpoint تحلیل فضای شهری,بررسی ایستگاه اتوبوس,پاورپوینت ایستگاه اتوبوس ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت ادی کیتوریم (educatorium)

ساختمان فضای آموزشی در شهر اوترچت هلند (تمرینات معماری 2)

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت ادی کیتوریم (educatorium) ساختمان فضای آموزشی در شهر اوترچت هلند، می پردازیم که در قالب 76 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      76 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  2.98 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 پاورپوینت ادی کیتوریم (educatorium) ساختمان فضای آموزشی در شهر اوترچت هلند 

 

فهرست مطالب

مقدمه

اطلاعات عمومی

ورودی

سالن سخنرانی

سالن مطالعه

سالن امتحانات

کافه تریا

نمونه های دیگری از ساختمان آموزشی

 

توضیحات پاورپوینت ادی کیتوریم (educatorium)

مقدمه

سالن آموزشی نامی ابتکاری است که اشاره ای ضمنی دارد به محلی برای آموزش.

در این محل تمامی امکانات آموزشی برای 14 استاد فراهم شده است و بسیاری از موسسات تحقیقاتی به این مکان وابسته می باشند.

اطلاعات عمومی

یکی از مهمترین عناصر این ساختمان این است که در بنای آن از ساختار بتن کرلد استفاده می شود که قابلیت تا شدن و شکل گیری را دارد ومی تواند روی منحنی های دیواره های کف و سقف قرار گیرد.

روی سقف از میله های فولادی استفاده شده است که در داخل بتن قرار می گیرند.

ضخامت بتنی که در کف این ساختمان به کار گرفته شده است به بیش از 20 سانتی متر نمی رسد.

در داخل بتن کف نیز از میله های فولادی استفاده شده است .

استفاده از بتن و فولاد باعث شده است تا راندمان کار در مواد سازه ای این ساختمان بالاتر رود .

میله های فولادی ضخیم با قطر 30 سانتی متر و طول 31 متر قرار گرفته اند .

ورودی ادی کیتوریم

پلاتوی ورودی این مکان به نحوی طراحی شده است که بتواند پاسخگوی جمعیتی زیاد بوده به نحوی که افراد بتوانند به راحتی به ساختمان وارد شوند .

همچنین در این مکان یک میدان شبیه میدان های شهری قرار دارد که چند غرفه در آن قرار گرفته است .

سالن سخنرانی ادی کیتوریم 

سالن سخنرانی به عنوان یکی از مدلهای برجسته پروژه هایsustainble development محسوب می شود ، که علت عمده ی آن ترکیب ساختمان و کارایی چندگانه آن و استفاده حداقل از مواد ساختمانی است.

سالن بزرگ سخنرانی به عنوان یک محوطه بزرگ در داخل ساختمان در نظر گرفته می شود ، که تمامی ورودی های ساختمان به این مکان
می رسند.

این سالن ظرفیت 400 صندلی را داراست و در قسمت جنوبی ساختمان قرار گرفته است.

 

 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت ادی کیتوریم,پاورپوینت educatorium,پاورپوینت بررسی ادی کیتوریم,ادی کیتوریم,Educatorium,پاورپوینت فضای آموزشی ادی کیتوریم,پاورپوینت تحلیل ادی کیتوریم,تحلیل فضای آموزشی ادی کیتوریم ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل عناصر و فضاهای داخلی ساختمان مسکونی

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت تحلیل عناصر و فضاهای داخلی ساختمان مسکونی، می پردازیم که در قالب 16 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      16 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  0.582 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

  پاورپوینت تحلیل عناصر و فضاهای داخلی ساختمان مسکونی

 

فهرست مطالب

عناصر(پله)

تک فضا

عناصر(شومینه)

مجموعه

مبلمان

بررسي تك فضا

 

توضیحات پاورپوینت تحلیل فضاهای داخلی ساختمان

موضوع تحلیل:عناصر(پله)

مرحله اول: شناخت

  • جنس
  • رنگ
  • بافت
  • ابعاد
  • مکان قرارگیری

مرحله دوم: تحلیل

از مصالح سنگین در ساخت پله استفاده شده

ابعاد و اندازه نسبت به استانداردها کوچکتراست

پله بدون نرده می باشد

مرحله سوم: نتیجه گیری

با توجه به ابعاد و اندازه این پله مخاطب کمی دارد و به فضای خصوصی منتهی میشود احتمالا مخاطب این پله افراد بزرگسال هستند

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: فضای داخل ساختمان,عناصر جزئیات ساختمان,عناصر اصلی ساختمان,عناصر و جزئیات ساختمان,فضای ساختمانی,فضاهای ساختمان مسکونی,فضاهای ساختمانی,فضای داخلی ساختمان,فضاهای داخلی ساختمان,ریز فضاهای ساختمان مسکونی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مکانیک خاک

مکانیک خاک ، دانشی است که در آن خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها، ارتباط این خواص با عوامل بیرونی، مقاومت خاک در برابر نیروها، تغییر شکل خاک در اثر نیروها، مسائل مربوط به حرکت یا سکون آب در خاک، چگونگی و مقدار فشرده شدن خاکها و چگونگی و مقدار تنش ها و تغییر شکل های هر نقطه از محیط خاکی در اثر عملکرد یک نیروی خارجی و بحث می شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 15
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

مکانیک خاک

 
مقدمه:
مکانیک خاک ، دانشی است که در آن خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها، ارتباط این خواص با عوامل بیرونی، مقاومت خاک در برابر نیروها، تغییر شکل خاک در اثر نیروها، مسائل مربوط به حرکت یا سکون آب در خاک، چگونگی و مقدار فشرده شدن خاکها و چگونگی و مقدار تنش ها و تغییر شکل های هر نقطه از محیط خاکی در اثر عملکرد یک نیروی خارجی و ... بحث می شود.
در این راستا گاهی نیاز به مطالعه خواص شیمیایی و کانی شناسی دانه های خاک است و گاهی نیاز به بررسی پیدایش و منشا خاکها و گاهی نیاز به استفاده از دانش هیدرولیک و دانش های دیگر است. از این رو ارتباط این مبحث با دیگر مباحث علمی چون فیزیک، شیمی، زمین شناسی، کانی شناسی، هیدرولیک و مکانیک سیالات را نباید از نظر دور داشت.
 
خاک از یکطرف به عنوان مصالح مورد توجه مهندسن و طراحان قرار می گیرد و از سوی دیگر به عنوان یک محیط طبیعی که در اختیار آدمی قرار گرفته است مورد توجه و استفاده است. جایی که به عنوان مصالح مورد نظر است مانند خاکریزها، سرای خاکی، روسازی، راه فرودگاه، پشت دیوار حایل، زهکشی ها و به عنوان بخشی از بتن ، ماده اصلی تهیه آجر و سرامیک، ماده اصلی تهیه چینی و کاشی، ... حالت انتخابی و اختیاری دارد و درجایی که به عنوان محیط مورد توجه است مانند زیر پی ها، زیرپایه پل ها، زیربنای جاده ها و محل حفر تونل ها و محل قراردادن لوله ها و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ( کابل های تلفن، برق، لوله کشی گاز و فاضلاب و محل احداث قنات ها و محل حفر چاهها و کانال ها و ... همه حالت غیر انتخابی ( یعنی اجباری) دارد. 
 
 
کلمات کلیدی:

خاک

مقاومت خاک

دانه بندی خاک

خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها

 
 
دانه بندی خاک 
دانه بندی خاک، تعیین دامنه اندازه ذرات موجود در خاک و توزیع وزنی آنهاست که بر حسب درصدی از وزن کل خشک خاک بیان می شود معمولاً 2 روش برای تعیین منحنی دانه بندی مورد استفاده قرار می گیرد، 1) آزمایش دانه بندی برای ذراتی با قطر بزرگتر از 075/0میلیمتر و 2) آزمایش هیدرومتری برای ذراتی با قطر کوچکتر از 075/0 میلیمتر. که این آزمایش عبارت است از لرزندان نمونه خاک بر روی یک سری الک که اندازه های آن به ترتیب از بالا به پایین کاهش می یابد. برای آزمایش دانه بندی، ابتدا خاک در کوره خشک می شود سپس کلوخه های خاک کاملاً خرد شده و نمونه از الک ها عبور داده می شود، بعد از اتمام مرحله لرزاندن الکها و عبور دادن کامل خاک از آنها جرم خاکهایی که در روی هر یک از الک ها باقیمانده، اندازه گیری می شود.
 
 در هنگام آزمایش دانه بندی خاکهای چسبنده، شکستن کلوخه های سنگ به دانه های جدا از هممشکل است. در این صورت خاک را می توان در آب حل کرد تا به صورت دوغاب خاک درآید. دوغاب خاک از میان الک ها عبور داده شده و مقدار باقیمانده در روی هر الک در کوره خشک و توزین می شود. که نتایج آزمایش دانه بندی معمولاً برحسب درصد وزنی خاکهای عبوری از هر الک بیان می شود. در آزمایش هیدرومتری بر پایه اصول ته نشینی دانه های خاک در آب قرار دارد. وقتی که نمونه خاک در آب کاملاً هم زده می شود دانه های معلق برحسب شکل k اندازه، وزن با سرعتهای مختلفی ته نشین می شوند.اندازه دانه های تشکیل دهنده خاک در دامنه وسیعی متغیر است برحسب اندازه دانه ها، خاکها معمولاً شن، ماسه، لای یا رس نامیده می شود. که در آن شن شامل: خرده سنگ همراه با دانه هایی از جنس کوارتز، فلداسپار و سایر کانیها می باشد.
 
 
فهرست مطالب
 
مکانیک خاک 1
 
دانه بندی خاک 2
 
خاکهای غیرچسبنده 
چسبنده4
 
سفتی خاک6
 
طبقه بندی خاک 6
 
جریان آب در خاک 7
 
فشار جانبی خاک 8
 
گودبرداری با جدار مهارشده9
 
ظرفیت باربری پی برای شالوده های سطحی10
 
شناسایی تحت الارضی 11
 
روش گمانه زنی (تزریق)12
 
حفاری ( دورانی- پرکاشن)14
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: خاک,مقاومت خاک,دانه بندی خاک,خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها,مکانیک خاک,دانلود مقالات رشته عمران,خرید مقاله و تحقیق عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان

در این مقاله بر اهمیت برآورد مقاومت سیمان در سنین بالاتر و سنین اویه سیمان تأکید شده و روشی را برای پیشبینی عمر واقعی سنین ارائه میکند از این روش میتوان در کارخانجات سیمان برای تعیین دقیق و قابل اعتماد مقاومت سیمان خصوصاً در سنین بالاتر و همچنین اتخاذ تدابیر تصحیحی و پیشگیرانه در سنین پائینتر بهره گرفت


مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان

ریشه لغوی سیمان و ساختار آن

کلمه سیمان از یک لغت لاتین به نام سی‌منت ( cement ) گرفته شده است و ماده ای است که دارای خاصیت چسبانندگی مواد به یکدیگر است و در حقیقت ، واسطه چسباندن است.سیمان در صنایع ساختمانی در صنایع ساختمانی ، سیمان به ماده ای گفته می‌شود که برای چسباندن مصالح مختلف به یکدیگر از قبیل سنگ و شن ، ماسه ، آجر و غیره بکار می‌رود و ترکیبات اصلی این سیمان از مواد آهکی است. سیمانهای آهکی معمولا از ترکیبات سیلیکات و آلومیناتهای آهک تشکیل شده‌اند که هم به‌صورت طبیعی یافت می‌شوند و هم قابل تولید در کارخانجات سیمان‌سازی هستند. 
 
اگرچه از زمانهای بسیار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوی با استفاده از سیمان در ساخت بنا سود می‌جستند، ولی اولین بار در سال 1824 ، سیمان پرتلند به نام "ژوزف آسپدین" که یک معمار انگلیسی بود، ثبت شد. به لحاظ شباهت ظاهری و کیفیت بتن‌های تولید شده از سیمانهای اولیه به سنگهای ناحیه پرتلند در دورست انگلیس ، سیمان به نام سیمان پرتلند معروف شد و تا به امروز برای سیمانهایی که از مخلوط نمودن و حرارت دادن مواد آهکی و رسی و مواد حاوی سیلیس ، آلومینا و اکسید آهن و تولید کلینکر و نهایتا آسیاب نمودن کلینکر بدست می‌آید، استفاده می‌شود. 
 
اساسا سیمان با آسیاب نمودن مواد خام از قبیل سنگ و آهک و آلومینا و سیلیسی که به صورت خاک رس و یا سنگهای رسی وجود دارد و مخلوط نمودن آنها با نسبتهای معین و با حرارت دادن در کوره‌های دوار تا حدود 1400درجه سانتی‌گراد بدست می‌آید. در این مرحله ، مواد در کوره تبدیل به گلوله‌های تقریبا سیاه رنگی می‌شوند که کلینکر نامیده می‌شود.کلینکر پس از سرد شدن ، با مقداری سنگ گچ به‌منظور تنظیم گیرش ، مخلوط و آسیاب شده و پودر خاکستری رنگی حاصل می‌شود که همان سیمان پرتلند است. با توجه به نوع و کیفیت مواد خام ، سیمان با دو روش عمده‌تر و خشک تولید می‌شود، ضمن اینکه روشهای دیگری نیز وجود دارد. البته امروزه عمومـا از روش خشک در تولید سیمان استفاده می‌شود، مگر در مواردی که مواد خام ، روش تر را ایجاب کند، زیرا در روش خشک ، انرژی کمتری برای تولید مورد نیاز است. 
 
 
کلمات کلیدی:

سیمان

ساختار سیمان

ترکیبات شیمیایی سیمان

 
 
نتیجه 
در این مقاله بر اهمیت برآورد مقاومت سیمان در سنین بالاتر و سنین اویه سیمان تأکید شده و روشی را برای پیشبینی عمر واقعی سنین ارائه میکند. از این روش میتوان در کارخانجات سیمان برای تعیین دقیق و قابل اعتماد مقاومت سیمان خصوصاً در سنین بالاتر و همچنین اتخاذ تدابیر تصحیحی و پیشگیرانه در سنین پائینتر بهره گرفت.توانائی این مدلها بیانگر آن است که از مدلسازی آماری همراه با رگرسیون میتوان برای این منظور استفاده کرد. دیده شده است که ماهیت این ارتباط ظریف برقرار شده یعنی مدلسازی آماری، کاملاً منطبق با اصول شیمی سیمان است، به جزء چند مورد خطاهای آماری. اما این امکان هم وجود دارد که بهکمک XRD و آنالیز Rietveld در هنگام اندازهگیری فازهای سیمان، این خطاها را برطرف کرد.
 
 
 
فهرست مطالب
سیمان1
ریشه لغوی1
سیمان در صنایع ساختمانی1
تاریخچه2
ساختار سیمان2
ترکیبات شیمیایی سیمان3
هیدراسیون سیمان5
حرارت هیدراسیون5
آزمایشهای سیمان7
نرمی سیمان7
گیرش سیمان8
مباحث مرتبط با عنوان8
سیمان پرتلند نوع 1 (پ.1)8
سیمان پرتلند نوع 5 )پ.5)9
سیمان پرتلند ، پوزولائی 15%  پ.پ9
سیمان پرتلند سرباره ای  %159
سیمان پرتلند آهكی  %2010
سیمان نسوز تیپ  55010
نتیجه19
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: سیمان,ساختار سیمان,ترکیبات شیمیایی سیمان,دانلود مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان,خرید مقاله و تحقیق رشته عمران,مقاومت سیمان ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند)

میخكوبی خاک (nailing) روش جدیدی است كه به دلیل اقتصادی بودن و مزایای منحصربفرد خود، به عنوان راه حل بسیار مناسبی در موارد مختلف از جمله پایدارسازی شیبها و شیروانیها و افزایش ظرفیت باربری و محدود كردن تغییر شكلها با ایجاد حداقل دست خوردگی در وضعیت طبیعی زمین كاربردهای فراوانی دارد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند)

 
مقدمه
میخكوبی خاک (nailing) روش جدیدی است كه به دلیل اقتصادی بودن و مزایای منحصربفرد خود، به عنوان راه حل بسیار مناسبی در موارد مختلف از جمله پایدارسازی شیبها و شیروانیها و افزایش ظرفیت باربری و محدود كردن تغییر شكلها با ایجاد حداقل دست خوردگی در وضعیت طبیعی زمین كاربردهای فراوانی دارد. استفاده از این روش تسلیح خاك، طی دو دهه اخیر در اكثر كشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهت پایدارسـازی گودبرداریها و همچنین پایدارسازی شیبـهای طبـیعی كاربرد وسیعی پیدا كرده است. برخی از كاربردهای وسیع این روش تسلیح خاك شامل پایدارسازی شیبهای طبیعی و یا ترانشه‌های مجاور راهها، تعریض راهها، گودبرداری در مجاورت سازه‌های موجود، پایدارسازی و مقاوم سازی سازه‌های نگهبان قدیمی و ... می‌باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

تسلیح خاك

پایدارسازی خاک

عملیات نیلینگ و انکراژ

میخكوبی خاک (nailing)

 
 
 
مقایسه با سایر روشهای پایدارسازی
روش  Nailing در مقایسه با سایر روشهای پایدارسازی خاك دارای ویژگیهای بارزی می‌باشد كه در ذیل به صورت فهرست‌وار به آنها اشاره می‌گردد.
 
- بعد اقتصادی
باتوجه به این امر كه اجرای میخ‌كوبی مبتنی بر استفاده از حجم كم مصالح مشتمل بر فولاد و سیمان، هزینه‌های پائین تجهیز كارگاه و نیز حجم بالای كار نیروی انسانی در زمان كوتاه می‌باشد، روش میخكوبی در مقایسه با سایر روشهای تسلیح دیواره‌های خاكی نظیر اجرای شمع‌های نگهدارنده، دیوار خاك مسلح، دیوارهای پشت بند دار و غیره كه مبتنی بر استفاده از حجم زیاد مصالح و یا بكارگیری ماشین‌آلات سنگین و گران‌قیمت می‌باشند، در برخی پروژه‌ها بسته به شرایط پروژه و احجام كار اقتصادی‌تر است. امكان اجرای فونداسیون سازه‌ها در تمامی سطح اشغال گود بدلیل عدم استفاده از عناصر سازه‌ای ضخیم و قطور در حاشیه پیرامون گود و استفاده بهینه از تمامی فضای زمین در طبقات از جمله مهمترین مزایای اقتصادی این روش برای كارفرمایان و سرمایه‌گذاران می‌باشد.
 
- بعد اجرایی
 
ماشین‌آلات اجرای میخكوبی در مقایسه با ماشین‌آلات اجرایی سایر روشها دارای ابعاد و حجم كمتری می‌باشد، و در پروژه حاضر بعلت نیاز به اجرای عملیات بر روی داربست و در شرایط دشوار، علاوه برآنكه دارای قابلیت حمل و جابجایی آسان در كارگاه می‌باشد، امكان اجرای عملیات در چند جبهه كاری مختلف بدون تداخل كاری را فراهم می‌نماید. همچنین قابلیت تجهیز سریع و آسان ماشین‌آلات سبك اجرای میخكوبی، استفاده از آن را در ساختگاههای با دسترسی نامناسب و سخت، میسر می‌نماید. از سوی دیگر آلودگی صوتی و ارتعاشی كمتر در محیط نسبت به دیگر روشهای تسلیح، امكان استفاده بهینه از این روش را در محیطهای شهری فراهم می‌نماید.
 
یكی از برترین ویژگیهای میخكوبی قابلیت اجرای آن در شرایطی است كه امكان خاكبرداری و خاكریزی مجدد و یا اجرای شمعها یا دیوارهای نگهبان به دلیل محدودیت مكانی موجود نمی‌باشد. در این شرایط با اجرای همزمان خاكبرداری و تسلیح و استفاده بهینه از فضای كاری موجود، روش میخكوبی راهگشای بسیاری از محدودیتها خواهد بود.بدلیل توزیع یكنواخت عناصر تسلیح در دیواره شیروانی یا گود، قابلیت انعطاف‌پذیری اجرایی میخكوبی از جهات مختلف بسیار بالاست. بدین معنی كه اولاً امكان تسلیح سطوح مختلف خاكبرداری با شكلهای پیچیده در مقطع – مثلاً به صورت پله‌ای و ...- وجود دارد، در ثانی در صورت تغییر مشخصات خاك در سطح دیواره خاكی و برخورد به نقاط مشكل‌دار نظیر قطعات تخته سنگ، لایه‌های ریزشی و یا عوارض زیرزمینی، چاهها، تاسیسات و ... امكان تغییر محل اجرای میخها در حین عملیات اجرایی به آسانی مهیا خواهد بود.
 
استفاده از روش نیلینگ، امكان اجرای یكپارچه فونداسیون در كف گود را پس از عملیات پایدارسازی فراهم می‌سازد كه در مقایسه با سایر روشها نظیر شمعهای با پشت بند و یا سازه‌های خرپایی كه نیاز به استفاده از مهارهای داخل گود و اجرای مرحله به مرحله فونداسیون و خاكبرداری مقطعی حاشیه پی همسایه را بهمراه دارند از مزایای مهم این روش به حساب می‌آید. بخصوص در پروژه حاضر و با توجه به بتنی بودن اسكلت سازه اصلی، بكارگیری سازه‌های نگهبان از نوع خرپای فلزی، مستلزم صرف زمان و هزینه اضافی جهت تجهیز كارگاه با پرسنل، ماشین‌آلات و مصالح متفاوت (بتن و فولاد)، خواهد بود.
 
 - بعد فنی
با توجه به اینكه اصول مفهومی استفاده از میخكوبی، استفاده از پتانسیلهای مقاومتی توده خاك برای تحمل بارهای جانبی است، بنابراین استفاده از این روش، كاربرد المانهای سنگین باربر را (چه در داخل توده خاك و چه در جدار خارجی دیواره) منتفی می‌نماید. توزیع یكنواخت عناصر باربر درون توده خاك باعث كاهش نیروهای وارد بر جدار خارجی و در نتیجه عدم نیاز به دیوار باربر در سطح تمام شده كار می‌شود. این امر همچنین با افزودن بر درجه نامعینی سیستم تسلیح توده خاك، امكان وقوع گسیختگیهای كلی و جزئی را محدودتر می‌نماید.
 
همچنین نتایج تجربیات ثبت شده در عملكرد دیواره‌های مسلح شده با میخ‌كوبی در شرایط زلزله، حاكی از رفتار نرم اینگونه سازه‌های خاكی در بارگذاری لرزه‌ای و در نتیجه عملكرد مناسبتر در جهت ایمنی بیشتر در مقابل گسیختگیهای ناگهانی می‌باشد.با توجه به اجرای مرحله به مرحله و خاكبرداری مقطعی در روش Nailing و عدم نیاز به خاكبرداری كل ارتفاع گود در یك مرحله، ایمنی این روش در مقایسه با سایر روشهای پایدارسازی گود بسیار بالاتر بوده و هیچگونه تهدیدی را متوجه ساختمانهای همسایه و مجاور نمی‌نماید.
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: تسلیح خاك,پایدارسازی خاک,عملیات نیلینگ و انکراژ,میخكوبی خاک (nailing),دانلود مقاله طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند),خرید مقاله و تحقیق رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله شمع درجا (Bored pile)

شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 21
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

شمع درجا (Bored pile)

 
معرفی
شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد. شمع درجا به دلیل نامحدود بودن در قطر و عمق حفاری دارای بیشترین کاربرد و تنوع در بین تکنولوژی های اجرای پی های عمیق می باشد.در شمع های درجا ابتدا توسط ماشین آلات حفاری یک چاه با مقطع و عمق مورد نظر در زمین حفر شده و سپس در داخل آن اقدام به بتن ریزی با مصالح مرغوب می نمایند که البته این بتن می تواند مسلح یا غیر مسلح باشد .
 
انواع شمع بتنی درجا
a: شمع درجای معمولی
b: شمع انباره ای یا کف پهن(پدستالی)
بسته به شرایط  ممکن است ترکیبی از روش های بالا اجرا شود.
 
 
کلمات کلیدی:

شمع ریختنی

شمع جایگزینی

شمع های بتنی

شمع بدون تغییر مکان

اجرای شمع درجای بتنی 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: شمع ریختنی,شمع جایگزینی,شمع های بتنی,شمع بدون تغییر مکان,اجرای شمع درجای بتنی,دانلود مقاله شمع درجا ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

روش اجرای شمع درجا (تصویری و بصورت کامل)

در هنگام ساخت بعضی از ساختمانها و یا سازه های خاص با مشکل تراکــــم پذیری لایه های سطحی زمین مواجه می شویم، در حالی که در ژرفایی پایین تر لایه های زیرین دارای مقاومتی قابل توجه هستند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 21
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

روش اجرای شمع درجا (تصویری و بصورت کامل)

همراه با دو پیوست:
  1. مشخصات گل حفاری(بتونیت)
  2. مشخصات بتن
 
مقدمه
در هنگام ساخت بعضی از ساختمانها و یا سازه های خاص با مشکل تراکــــم پذیری لایه های سطحی زمین مواجه می شویم، در حالی که در ژرفایی پایین تر لایه های زیرین دارای مقاومتی قابل توجه هستند. بنابــــر این نیازمند به گونه ای از پـــــی هستیم که نیـــــرو را در لایه های بالایی دریافت کند و به لایه های مقاوم پایینــــــی انتقال دهد. به این نوع از پــی شمع گویند. امروزه با پیشرفتهایی که در طراحی و ساخت سازه ها به وجود آمده، مثلاً ساخت ساختمانهای سنگیــن در مساحت کـــم و یا زیر گذرها و همچنین پلها، استفاده از فونداسیونهای شمعی بیش از پیش احساس می شود.
 
 انتقال بار از شمع به خاک می تواند از نوک، مقاومت اصطکاکی جداره، مقاومت خمشی یا ترکیبی از اینها صورت گیـــــــرد که بستگی به شرایطی از قبیل نوع خاک، بستر سنگی و ... دارد.
 

 چهار نوع مکانیزم انتقال بار از شمع به خاک عبارتند از :

 
 1)      مقاومت اصطکاکی جداره و انتها  
 
 2)      مقاومت جانبی قسمت مدفون در خاک
 
 3)      فقط مقاومت اصطکاکی جداره
 
 4)      اصطکاک منفی جداره
 
 شمعها از لحاظ جنس انواع مختلفی دارند( فولادی، چوبی، بتنی، مرکب) که هر کدام کاربرد خاصی دارند. انتخاب نــــــــوع شمع بستگی به نوع خاک و میزان باربری مورد نیاز دارد. یکی از انواع شمعها، شمع بتنی مسلح می باشد که خــــــود به سه دستــه شمع بتنی پیش ساخته شمع بتنی پیش ساخته پیش تنیده و شمع بتنی در جا ریز تقسیم می شود. شمع بتنی در جا ریز به علت مزیت هایی که نسبت به دیگر انواع شمع دارد بیشتر مورد توجه قرار می گیــــــــــرد. در این شمع معمولاً از میلگردهای طولی و عرضی استفاده می شودکه اثر مطلوبی در تحمل بارهای جانبی دارد. مقـطع شمــــع ها معمولاً ثابت است ولی گاه ممکن است برای کاربری بیشتر در قسمت تحتانی عریض شده باشد.
 

 برخی از انواع شمعهای درجا عبارت اند از :

شمع بدون غلاف معمولی
شمع خزانه ایی بدون غلاف   Franki
شمع خزانه ایی غلافدار   Franki
لوله بدون درز یا درز جوش
شمع غلافدار   Western
شمع تک لوله    Union  
شمع استاندارد
شمع باریک شونده پله ای Raymond
 
 
 
کلمات کلیدی:

شمع

شمع بتنی

کیسینگ گذاری

اجرای شمع درجا

فونداسیونهای شمعی

  
 
 
هدف
 هدف از این گزارش، ارائه تکنولوژی و روش اجرای پیشنهادی این شرکت  برای شمع در جا ریز جهت دستیابی به اهداف زیر است:
  1. انتقال بار از لایه های بالایی به لایه های مقاوم زیرین جهت دستیابی به مقاومت بیشتر.
  2. جلوگیری از نشست با استفاده شمع در زیر فونداسیون.
  3. کنترل فرکانس و دامنه حرکت برای جلوگیری از پدیده تشدید.
  4. مقابله با نیـــرو های افقی در ساختمانهایی که برای نیـــروی جانبی( زلزله و باد) طراحی شده انــد به منظور  انتقال بار افقـــی از سازه به خاک.
  5. به منظور مقابله با فشار ناشی از خاک متورم شونده و مقابله با نشست ناگهانی در خاک های رمبنده.
  6. در بعضی از فونداسیونها که در زیر آب قرار دارند برای مقابله با  نیروهای رو به بالا ناشی از فشار آب (up lift).
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: پایل,شمع در عمران,شمع بتنی,کیسینگ گذاری,اجرای تصویری شمع درجا,فونداسیونهای شمعی,چهار نوع مکانیزم انتقال بار از شمع به خاک,دانلود روش اجرای شمع درجا ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

حفاری توأم با بتن ریزی

روشهای متعددی برای تولید لوله در صنعت وجود دارد ، یکی از روشهای مرسوم استفاده از روش اسپیرال می باشد ؛ در این روش ورقها به صورت دایره خم شده و بوسیله جوش اتوماتیک جوشکاری می شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

حفاری توأم با بتن ریزی

 
مقدمه :
روشهای متعددی برای تولید لوله در صنعت وجود دارد ، یکی از روشهای مرسوم استفاده از روش اسپیرال می باشد ؛ در این روش ورقها به صورت دایره خم شده و بوسیله جوش اتوماتیک جوشکاری می شود ، اما به دلایل مختلف این لوله ها کمتر در کارهای شم کوبی مورد استفاده قرار می گیرند ، در این تحقیق حفاری توأم با بتن ریزی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است .، که آزمایشات شم کوبی ع حفاری ، بتن ریزی و بارگذاری استاتیکی به روش ML مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گرفته است .دراین پروژه به بررسی فونداسیون ها ی عمیق که به منظور دستیابی به تراکم ، بالابردن نیروهای پیچیده ارزی که گستره ی گوناگون ساختاری از قبیل ساختمان ها ، پل ها ، برج ها ، گذرگاهها ، اسکله ها و سکوهای روی زمین و نسب در کرانه ها و دور از کرانه ها طراحی شده ، پرداخته شده است .
 
و همچنین به شیوه ی نسب شافت ها  در محل اجرا اشاره می شود که مراحل اجرای آن عبارتند از :
 1- حفاری محل  نصب و ایجاد حفره درون زمین تا عمق مورد نظر برای قرارگیری شافت .
2- پر کردن انتهای حفره با بتن 
3- قرار دادن قفسه میلگرد درون حفره .
4- بتن ریزی حفره .
 
 
کلمات کلیدی:

بتن ریزی

شمع بتنی

کنترل کیفیت فونداسیون های عمیق

 
 
 
فهرست مطالب
حفاری توأم با بتن ریزی1
مقدمه :2
مراحل اجرای شمع بتنی درجا:3
شمع های بتنی به دو روش اجرا میشوند:5
شالوده های پوسته ای کوبشی و پر شده با بتن:6
روش آزمایش تضمینی کیفیت و کنترل کیفیت فونداسیون های عمیق9
دینامیک فشار بالا19
نمایش و بررسی بار گذاری:19
روشهای دیگر:23
منابع   :28
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: بتن ریزی,شمع بتنی,کنترل کیفیت فونداسیون های عمیق,دانلود مقاله حفاری توأم با بتن ریزی,فروش فایل,انجام پروژه و پایان نامه,خرید پایان نامه عمران,خرید مقاله و تحقیق رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

ﻃﺮﺡ ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻳﻚ ﺷﻤﻊ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

ﻃﺮﺡ ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

 

تاﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ:

میکروپایل در اوایل دهه 1950 در ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﭘﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﻲ، ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺩﻭﻡ ﺩﭼﺎﺭ ﺁﺳﻴﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﺑﺪﺍﻉ ﺷﺪﻧﺪ.ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎﺭ ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻓﻮﻧﺪﻳﻞ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺭﻳﺸﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻧﻤﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺩﺭﺟﺎ ﺭﻳﺰ ﻛﻮﭼﻚ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻗﻄﺮ ﻛﻤﻲ  ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺑﺎ ﻣﺴﻠﺢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﻭ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ.ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ، ﺍﻏﻠﺐ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺯﻳﺮ ﺳﺎﺯﻩﻫﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂﻫﺎﻱ ﺷﻬﺮﻱ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﻲ 1957 ﺷﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻮﺳﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎﻱ ﺯﻧﺒﻮﺭﻱ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﻱ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﺯ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎﻱ ﻗﺎﺋﻢ ﻭ ﻣﻮﺭﺏ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺳﺎﺯﻩ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺯ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺷﻤﻊ .
 
ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ 1965ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ  1962ﻓﻮﻧﺪﻳﻞ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺣﻤﻞ ﻭ ﻧﻘﻞ ﺯﻳﺮﺯﻣﻴﻨﻲ ﺩﺭﻭﻥ ﺷﻬﺮﻱ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺷﻤﻊ ﺭﻳﺸﻪ ﺍﻱ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ، ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺳﺎﺯﻱ ﺷﻴﺐﻫﺎ، ﻣﺴﻠﺢ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﻳﻮﺍﺭﻫﺎﻱ ﺳﺎﺣﻠﻲ، ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ ﺳﺎﺯﻩﻫﺎﻱ ﻣﺪﻓﻮﻥ، ﻣﺴﻠﺢ ﻛﺮﺩﻥ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺮ ﺭﻭﺵﻫﺎﻱ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺳﺎﺯﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود.
 
ﺑﻄﻮﺭ ﻛﻠﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﺧﺎﻙﻫﺎﻱ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺩﺍﺭ ﻧﻈﻴﺮ ﺧﺎﻙﻫﺎﻱ ﺳﺴﺖ ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﻛﻢ، ﻧﺸﺴـﺖ  ﭘـﺬﻳﺮﻱ ﺯﻳـﺎﺩ، ﺭﻭﺍﻧﮕـﺮﺍ، ﺧﺎﻛﻬـﺎﻱ دستی و ...: ﺩﻭ ﺭﺍﻩ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻱ ﻣﻬﻨﺪﺳﻴﻦ ژﺋﻮﺗﻜﻨﻴﻚ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ:
ﺍﻟﻒ) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻟﻤﺎﻥﻫﺎﻱ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﺩﺭ ﺧﺎﻙ 
ﺏ) ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﺻﻼﺡ ﺧﻮﺍﺹ ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ -ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﺗﻮﺩﻩ ﺧﺎﻙ
 
 ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺣﻞ ﻫﺎﻱ ﻓﻮﻕ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺭﻭﺵﻫﺎ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻃﻲ ﺳﺎﻟﻴﺎﻥ ﻣﺘﻤﺎﺩﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧـﻲ ﻳﺎﻓﺘـﻪ    ﺍﻧـﺪ.  ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚﻫﺎﻱ ﺍﺑﺪﺍﻋﻲ ﻧﻴﺰ ﻣﺎﻫﻴﺘﻲ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﻓﻮﻕ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻱ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﻱ ﺑـﻪ ﻫﻤـﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧـﺪ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻧﻤﻮﺩ. ﺷﻤﻊﻫﺎ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺻﻠﻲ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺟﺎﺑﺠﺎﻳﻲ ﻭ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺟﺎﻧﺸـﻴﻨﻲ  ﺗﻘﺴـﻴﻢ ﻣـﻲ   ﺷـﻮﻧﺪ.ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳـﻞ ﻫـﺎ ﺩﺭ ﻭﺍﻗـﻊ ﺷـﻤﻊ   ﻫـﺎﻱ  ﻣﻴﻠﻴﻤﺘﺮ ( ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺑﺎ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﻭ ﺗﺰﺭﻳـﻖ ﺩﻭﻏـﺎﺏ ﺳـﻴﻤﺎﻥ ﻫﻤـﺮﺍﻩ  300ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﻲ ﻛﻮﭼﻜﻲ ) ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ.ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺯﺍﻭﻳﻪﺍﻱ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﻣﺘﻔـﺎﻭﺗﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠـﻪ ﺗﺤﻤـﻞ ﺑﺎﺭ   ﻫـﺎﻱ ﻣﺤـﻮﺭﻱ ﻭ   ﺟﺎﻧﺒﻲ، ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻨﻲ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺟﺰﺋﻲ ﺍﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺷﻤﻊ، ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺑﺮﺩﻩ  ﺷﻮﻧﺪ. ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺍﻟﻤﺎﻥ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﻭ ﻣﻘﺎﻭﻡ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﺸﺴﺖ ﻋﻤﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ، ﺳﺒﺐ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻣﻘﺎﻭﻣﺘﻲ ﺧﺎﻙ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻧﻴﺰ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ. 
 
 
کلمات کلیدی:

ریز شمع

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

بهسازی خاک

ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ

 
 

 ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ 

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻳﻚ ﺷﻤﻊ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود.ﺍﺟﺰﺍﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ،ﺁﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﺗﺴﻠﻴﺢ، ﻓﻠﻨﺞ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺑﻪ ﭘﻲ ﻭ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﻓﻮﺍﺻﻞ ، ﺍﺟﺰﺍﻱ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺭﺍ 1ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺧﺎﻙ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﺷﻜﻞ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲﺩﻫﺪ. ﺍﺣﺪﺍﺙ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻧﻴﺰ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺣﻔﺎﺭﻱ ﮔﻤﺎﻧﻪ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺧﺎﻙ )ﻟﻮﻟﻪ ﻛﻮﺑﻲ(، ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﺟﺮﺍﻱ  3 ﺳﻴﻤﺎﻥ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﺁﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻭ ﻧﺼﺐ ﻓﻠﻨﺞ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺨﺸﻬﺎﻱ ﺁﺗﻲ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ,تحقیق ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ,تحقیق ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ,تحقیق ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

ﻃﺮﺡ ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻳﻚ ﺷﻤﻊ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

ﻃﺮﺡ ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

 

تاﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ:

میکروپایل در اوایل دهه 1950 در ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﭘﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﻲ، ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺩﻭﻡ ﺩﭼﺎﺭ ﺁﺳﻴﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﺑﺪﺍﻉ ﺷﺪﻧﺪ.ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎﺭ ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻓﻮﻧﺪﻳﻞ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺭﻳﺸﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻧﻤﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺩﺭﺟﺎ ﺭﻳﺰ ﻛﻮﭼﻚ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻗﻄﺮ ﻛﻤﻲ  ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺑﺎ ﻣﺴﻠﺢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﻭ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ.ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ، ﺍﻏﻠﺐ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺯﻳﺮ ﺳﺎﺯﻩﻫﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂﻫﺎﻱ ﺷﻬﺮﻱ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﻲ 1957 ﺷﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻮﺳﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎﻱ ﺯﻧﺒﻮﺭﻱ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﻱ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﺯ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎﻱ ﻗﺎﺋﻢ ﻭ ﻣﻮﺭﺏ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺳﺎﺯﻩ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺯ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺷﻤﻊ .
 
ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ 1965ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ  1962ﻓﻮﻧﺪﻳﻞ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺣﻤﻞ ﻭ ﻧﻘﻞ ﺯﻳﺮﺯﻣﻴﻨﻲ ﺩﺭﻭﻥ ﺷﻬﺮﻱ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺷﻤﻊ ﺭﻳﺸﻪ ﺍﻱ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ، ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺳﺎﺯﻱ ﺷﻴﺐﻫﺎ، ﻣﺴﻠﺢ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﻳﻮﺍﺭﻫﺎﻱ ﺳﺎﺣﻠﻲ، ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ ﺳﺎﺯﻩﻫﺎﻱ ﻣﺪﻓﻮﻥ، ﻣﺴﻠﺢ ﻛﺮﺩﻥ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺮ ﺭﻭﺵﻫﺎﻱ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺳﺎﺯﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود.
 
ﺑﻄﻮﺭ ﻛﻠﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﺧﺎﻙﻫﺎﻱ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺩﺍﺭ ﻧﻈﻴﺮ ﺧﺎﻙﻫﺎﻱ ﺳﺴﺖ ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﻛﻢ، ﻧﺸﺴـﺖ  ﭘـﺬﻳﺮﻱ ﺯﻳـﺎﺩ، ﺭﻭﺍﻧﮕـﺮﺍ، ﺧﺎﻛﻬـﺎﻱ دستی و ...: ﺩﻭ ﺭﺍﻩ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻱ ﻣﻬﻨﺪﺳﻴﻦ ژﺋﻮﺗﻜﻨﻴﻚ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ:
ﺍﻟﻒ) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻟﻤﺎﻥﻫﺎﻱ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﺩﺭ ﺧﺎﻙ 
ﺏ) ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﺻﻼﺡ ﺧﻮﺍﺹ ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ -ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﺗﻮﺩﻩ ﺧﺎﻙ
 
 ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺣﻞ ﻫﺎﻱ ﻓﻮﻕ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺭﻭﺵﻫﺎ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻃﻲ ﺳﺎﻟﻴﺎﻥ ﻣﺘﻤﺎﺩﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧـﻲ ﻳﺎﻓﺘـﻪ    ﺍﻧـﺪ.  ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚﻫﺎﻱ ﺍﺑﺪﺍﻋﻲ ﻧﻴﺰ ﻣﺎﻫﻴﺘﻲ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﻓﻮﻕ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻱ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﻱ ﺑـﻪ ﻫﻤـﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧـﺪ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻧﻤﻮﺩ. ﺷﻤﻊﻫﺎ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺻﻠﻲ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺟﺎﺑﺠﺎﻳﻲ ﻭ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺟﺎﻧﺸـﻴﻨﻲ  ﺗﻘﺴـﻴﻢ ﻣـﻲ   ﺷـﻮﻧﺪ.ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳـﻞ ﻫـﺎ ﺩﺭ ﻭﺍﻗـﻊ ﺷـﻤﻊ   ﻫـﺎﻱ  ﻣﻴﻠﻴﻤﺘﺮ ( ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺑﺎ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﻭ ﺗﺰﺭﻳـﻖ ﺩﻭﻏـﺎﺏ ﺳـﻴﻤﺎﻥ ﻫﻤـﺮﺍﻩ  300ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﻲ ﻛﻮﭼﻜﻲ ) ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ.ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺯﺍﻭﻳﻪﺍﻱ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﻣﺘﻔـﺎﻭﺗﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠـﻪ ﺗﺤﻤـﻞ ﺑﺎﺭ   ﻫـﺎﻱ ﻣﺤـﻮﺭﻱ ﻭ   ﺟﺎﻧﺒﻲ، ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻨﻲ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺟﺰﺋﻲ ﺍﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺷﻤﻊ، ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺑﺮﺩﻩ  ﺷﻮﻧﺪ. ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺍﻟﻤﺎﻥ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﻭ ﻣﻘﺎﻭﻡ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﺸﺴﺖ ﻋﻤﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ، ﺳﺒﺐ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻣﻘﺎﻭﻣﺘﻲ ﺧﺎﻙ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻧﻴﺰ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ. 
 
 
کلمات کلیدی:

ریز شمع

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

بهسازی خاک

ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ

 
 

 ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ 

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻳﻚ ﺷﻤﻊ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود.ﺍﺟﺰﺍﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ،ﺁﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﺗﺴﻠﻴﺢ، ﻓﻠﻨﺞ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺑﻪ ﭘﻲ ﻭ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﻓﻮﺍﺻﻞ ، ﺍﺟﺰﺍﻱ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺭﺍ 1ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺧﺎﻙ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﺷﻜﻞ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲﺩﻫﺪ. ﺍﺣﺪﺍﺙ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻧﻴﺰ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺣﻔﺎﺭﻱ ﮔﻤﺎﻧﻪ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺧﺎﻙ )ﻟﻮﻟﻪ ﻛﻮﺑﻲ(، ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﺟﺮﺍﻱ  3 ﺳﻴﻤﺎﻥ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﺁﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻭ ﻧﺼﺐ ﻓﻠﻨﺞ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺨﺸﻬﺎﻱ ﺁﺗﻲ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ,تحقیق ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ,تحقیق ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ,تحقیق ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

گزارش كارآموزی رشته عمران و معدن اكتشاف با عنوان تونل سازی

تونل یكی از گزینه‌های حتمی در احداث راه‌های استاندارد كوهستانی ، ساخت مسیرهای مترو‌ ، تعداد زیادی از پروژه‌های آبی عمرانی (گالری سدها ، تونل‌های انتقال آب و موارد مشابه) ، معادن و می‌باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

گزارش كارآموزی رشته عمران و معدن اكتشاف با عنوان تونل سازی

 
مقدمه 
تونل یكی از گزینه‌های حتمی در احداث راه‌های استاندارد كوهستانی ، ساخت مسیرهای مترو‌ ، تعداد زیادی از پروژه‌های آبی - عمرانی (گالری سدها ، تونل‌های انتقال آب و موارد مشابه) ، معادن و ... می‌باشد . به همین خاطر و به سبب جایگاه مهم این صنعت در رشته مهندسی عمران كلیاتی از صنعت تونلسازی در این مختصر ارائه گشته است . در این گزارش اطلاعاتی كلی ، در زمینه احداث تونل ، با تمركز بیشتر بر روی تونل‌های حمل و نقل ارائه گشته و فنون حفر تونل در انواع زمین‌ها (سست و ریزشی - خاكی و نرم - سنگی) و ماشین آلات مورد استفاده در هر مورد به اختصار معرفی شده است ...
 
در اوایل قرن نوزدهم به منظور عبور از قسمتهای پایین دست رودخانه تایمز هیچ سازه ای موجود نبود و 3700 عابر مجبور بودند با طی یک راه انحرافی 3 کیلو متری با قایق مسیر روترهایت به ویپنیگ را طی کنند. اقدام به ساخت یک تونل نیز به دلیل ریزشی بودن ومناسب نبودن رسوبات کف رودخانه متوقف شد. تا اینکه در حدود سال 1820 فردی بنام مارک ایرامبارد برونل از فرانسه ایده استفاده از سپر را مطرح نمود و در سال 1825 کار احداث تونل بین روترهایت و ویپنیگ را آغاز و علی رغم جاری شدن چند نوبت سیل در سال 1843 آن را باز گشایی نمود. این تونل تامس نام گرفته و اولین تونل زیر آبی بود که بدون هر گونه رودخانه انحرافی حفر شد.
 
در دیگر موارد تونلهای زهکشی بزرگ ، نظیر تونلی با طول 7 کیلو متر در هیل کارن انگلستان ، اهمیت زیادی در توسعه صنعت معدنکاری داشته‌اند. البته بررسی تاریخچه پیشرفت در روش ها و تکنیک ها و به عبارتی در هنر تونل سازی نشانگر این مطلب است که مانند بسیاری دیگر از علوم و فنون بیشتر رشد این هنردر قرن گذشته صورت گرفته و تا حال نیز ادامه دارد.
 
 
کلمات کلیدی:

فنون حفر تونل

صنعت تونل سازی

تونل‌های حمل و نقل

تاریخچه تونل سازی و سازه‌های زیر زمینی

 
 
 
 آشنایی کلی با مکان کارآموزی
تشكیل وزارت راه
در سال 1315 وزارت طرق و شوارع با تصویب مجلس شورای ملی به وزارت راه تغییر نام یافت.
 
تغییر نام وزارت راه به وزارت راه و ترابری
در تاریخ 16/4/1353 به منظور اعمال سیاست جامع و هماهنگ برای ترابری كشور و توسعه و تجهیز، گسترش، نگاهداری و ایجاد تاسیسات زیربنایی آن با توجه به مقتضیات توسعه اجتماعی، اقتصادی و عمرانی و دفاع ملی با رعایت قوانین مربوط نام وزارت راه به وزارت راه و ترابری تغییر یافت.
 
وزارت راه و ترابری عملیات نگهداری را به وسیله 3 اداره ستادی و 29 اداره كل راه و ترابری استان به انجام می رساند . عملیات راهداری جاری و معمولی و راهداری فوری و اضطراری به عهده ادارات كل راه و ترابری می باشد و عملیات راهداری دوره ای مستمر و متناوب (روكش آسفالت راهها) با نظارت ادارات ستادی و ادارات كل راه و ترابری استانها از محل اعتبارات طرحهای ملی و استانی به وسیله بخش خصوصی به انجام می رسد.ساختن و نگهداری راههای شوسه در كشور وسیع و كوهستانی ایران چون هزینه زیادی داشته لذا تا مقارن جنگ جهانی اول راههای ایران به همان وضع سابق باقی بود و همان راههای كاروان رو را شامل می شد. ولی از سال 1299 هجری شمسی دولت اقدام به احداث راه شوسه به معنای امروزی آن نمود و می توان تاریخ شروع راههای شوسه را از سال 1301 تا سال 1304 دانست.
 
تا این زمان اعتبارات راهسازی و راهداری از طریق اخذ حق العبور در راههای شوسه تامین می گردید و مبلغ آن حداكثر به سیصد هزار تومان می رسید . در 11 فروردین سال 1301 ، اداره كل طرق و شوارع در وزارت فوائدعامه تشكیل و مامور ساختن و نگهداری راههای كشور شد . در سال 1304 با پیشنهاد دولت وقت و تصویب دوره پنجم مجلس شورای ملی دریافت حق العبور در راهدارخانه ها ممنوع و مقرر شد از وزن غیر خالص صادرات و واردات مملكتی مالیاتی به عنوان مالیات راه دریافت شودو به این ترتیب اعتبار سالیانه به 1500000 تومان رسیده و راههای كشور را به نواحی مختلف تقسیم و مسئولیتی را برای اداره عمور و تامین و نكهداری راهها معین كردند . در این تقسیمات راهها به 10 ناحه تقسیم و هر یك شماره گذاری شد و تحت نظر یك نفر اداره می شد . در سال 1305 برنامه مدونی تحت عنوان پروژه پیشنهادی ساختمان طرق در ایران جهت راهسازی تدوین گردید . مدت این پروژه 9 سال و مخارج آن 45 میلیون تومان پیش بینی شد ه بود . در این برنامه ساخت 17021 كیلو متر راه شوسه درجه 1. 2و 3 پیش بینی شده بود . این پروژه اولین برنامه ساخت راههای شوسه در ایران است. 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: فنون حفر تونل,صنعت تونل سازی,تونل‌های حمل و نقل,تاریخچه تونل سازی و سازه‌های زیر زمینی,دانلود گزارش كارآموزی رشته عمران و معدن اكتشاف با عنوان تونل سازی,خرید گزارش كارآموزی رشته عمران,انجام گزارش كارآموزی رشته عمران,سیستم همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش,خرید تحقیق,فروشگاه ساز فایل,فروشگاه فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته عمران و صنایع با عنوان صنعت فولاد

فولادها تركیبات بسیار متنوعی از آهن، كربن و عناصر آلیاژی هستند به طوری كه می‌توان با تغییر مقدار و نوع این عناصر، تركیبات مختلف فولادی با خواص بسیار جالب و متفاوت را تولید نمود اگرچه تاریخچه تولید آهن و فولاد به حدود 3000 سال قبل برمی‌گردد،


مشخصات فایل

تعداد صفحات 29
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

مقاله رشته عمران و صنایع با عنوان صنعت فولاد

مقدمه
فولادها تركیبات بسیار متنوعی از آهن، كربن و عناصر آلیاژی هستند به طوری كه می‌توان با تغییر مقدار و نوع این عناصر، تركیبات مختلف فولادی با خواص بسیار جالب و متفاوت را تولید نمود. اگرچه تاریخچه تولید آهن و فولاد به حدود 3000 سال قبل برمی‌گردد، ولی روش های جدید جهت تولید محصولات فولادی در قرن 19 میلادی به كارگرفته شدند. توسعه تكنولوژی تولید فولاد در آن زمان، باعث تولید مقادیر بسیار زیاد این محصول گردید و در نتیجه كاربردهای جدیدی جهت استفاده از آن مثلاً در راه‌آهن و صنایع اتومبیل‌سازی به وجود آمد كه از آن زمان تا به حال، دامنه كاربرد و تولید این محصول روزبه‌روز گسترش بیشتری یافته است.
 
 
کلمات کلیدی:

چدن

فولاد

صنایع فولاد ایران

صنعت فولاد در ایران

 
 
 

صنعت فولاد در ایران چگونه شكل گرفت

صنعت فولاد را می‌توان یكی از پایه‌های مهم اقتصاد هر كشوری دانست و حتی مصرف سرانه فولاد را به عنوان شاخصی جهت ارزیابی صنعتی بودن یك كشور برشمرده‌اند. امروزه در كشور ما نیز فولاد با حضور در بخش های مهم تولیدی و صنعتی كشور، نقش بسیار مهمی را ایفا می كند. مطلب زیر به نحوه شكل گیری صنعت فولاد در ایران پرداخته است.اولین تلاش برای تأسیس كارخانه آهن و فولاد در كشور، به قبل از سال 1930 میلادی برمی گردد؛ تلاشی كه در آن زمان هرگز نتوانست رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد و این جنگ جهانی دوم بود كه باعث توقف عملیات ساختمانی پروژة ساخت كارخانه آهن و فولاد در ایران شد؛ پروژه ای كه قرار بود با همكاری شركت‌های آلمانی در ایران انجام گیرد
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه1
صنعت فولاد در ایران چگونه شكل گرفت2

گام در راه موفقیت3

تأسیس شركت ملی صنایع فولاد ایران (NISCO)4

مقایسة آماری6
تولید جهانی فولاد خام7

بزرگترین شركتهای تولید‌كنندة فولاد8

بزرگترین كشورهای تولیدكننده فولاد10
عمده‌ترین صادركنندگان و واردكنندگان فولاد12

جایگاه فولاد ایران در خاورمیانه14

تولیدات چدن در ایران و جهان14

اشتغالزایی صنعت فولاد15

تولید فولاد در جهان15

تولید، مصرف و تجارت فولاد در جهان16

رابطه تولید فولاد با میزان درآمد كشورها16

صادرات محدود فولاد در جهان18

دلایل كاهش رشد تولید فولاد در كشورهای صنعتی19
پیش‌بینی‌های آینده25
مآخذ29
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: چدن,فولاد,صنایع فولاد ایران,صنعت فولاد در ایران,دانلود مقاله رشته عمران و صنایع با عنوان صنعت فولاد,تولید جهانی فولاد خام,بزرگترین كشورهای تولیدكننده فولاد,تولیدات چدن در ایران و جهان,رابطه تولید فولاد با میزان درآمد كشورها,سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا,همکاری در فروش فایل,فروش فایل,انجام پروژه و پایان نامه رشته عمران,fileina,فرو ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه سازه های فولادی با عنوان هتل باران کرمان همراه با فایل های اجرایی

در دانلود پروژه سازه های فولادیبه طراحی هتل باران کرمان خواهیم پرداخت که فایل های اجرایی نیز ضمیمه شده اند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 137
حجم 8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پروژه سازه های فولادی با عنوان هتل باران کرمان

همراه با فایل های اجرایی

 

محاسبات سازه هتل باران

شرح مختصری از پروژه
•از سالها قبل نیاز یک هتل در محل مورد نظر بسیار احساس می شود و فضای بسیاری خوبی برای تاسیس این پروژه می باشد
•منطقه مورد نظر  بدلیل جایگاه تفریحی و زیارتی ، در طول سال خیل عظیمی از مسافران را از قسمت های مختلف کشور حتی شهرهای دیگر به سمت خود جلب می کند و نیازمند مکانی مناسب و با ظرفیت کافی می باشد تا مردم بتوانند 
 
راحت و آسوده به محلی امن برای آستراحت بروند.
•با توجه به مطالب فوق ، تبدیل این فضا به هتل طبقاتی مورد توجه شهرداری منطقه مورد نظر قرار گرفت.
•هتل باران در 8 طبقه از تراز 0.00 تا تراز نهائی 26.40 طراحی شد . 
 
 
•اسکلت ساختمان بصورت فولادی طراحی شده است  .
•در تراز پائین سیستم زهکش مناسب جهت جمع آوری و خروج آبهای زیرزمینی منطقه که بسیار زیاد نیز می باشد طراحی شده است.
•در داخل ساختمان جهت تردد افراد به طبقات مختلف از دو سیستم راه پله و آسانسور  استفاده می شود.
•مساحت هر طبقه 424 مترمربع بوده که به فضای  راه پله و آسانسور و ... تقسیم بندی شده است  
 
 
1- معرفی پروژه
1-a  عناوین
نام پروژه: هتل باران
نام مالک : آقای ...
موقعیت : چهار طرف باز 
شهرداری : استان کرمان
مهندس معمار :
مهندس تاسیسات :
مهندس مکانیک خاک : 
مهندس ناظر: 
مهندس محاسب : 
ساختمان فوق دارای اسکلت فلزی بوده و در شهر کرمان واقع است.
مساحت هر طبقه از ساختمان که دارای چهار واحد است برابر 424 متر مربع است.
نرم افزار مورد استفاده در تحلیل و طراحی سازه ETABS2000 ver : 9.5.0  و نرم افزار مورد استفاده در تحلیل و طراحی فونداسیون  SAFE 2000 ver : 8.1.1 می باشد.
 
 
1-b  تعداد طبقات 
ساختمان محاسبه شده دارای 8 طبقه می‌باشد  که طبقات دارای کاربری تجاری می باشند . 
1-c مساحت طبقات 
پلان طبقات  به همراه مساحت و محیط هر طبقه به تفکیک مطابق نقشه‌های ذیل می‌باشد. 
 
 
کلمات کلیدی:

سازه

اسکلت

سازه های فولادی

محاسبات سازه هتل باران

 
 
 
فهرست مطالب
شرح مختصری از پروژه1
1- معرفی پروژه2
1-b  تعداد طبقات3
1-c مساحت طبقات3
1-d  عرض و طول ساختمان4
1-e ارتفاع ساختمان5
1-f   موقعیت  ساختمان  نسبت به سازه‌های مجاور5
1-g  بررسی منظم بودن ساختمان5
2- معرفی آیین نامه ها5
3- معرفی مصالح مصرفی7
4- معرفی سیستم سازه‌ای ساختمان8
 
417
- بار گذاری17

4-1 بارگذاری قائم17

4-1-1 بار مرده17
سقف تیرچه و بلوک در بام18
سقف کامپوزیت (مرکب) در طبقه دوم18
سقف طاق ضربی در طبقه اول19
4-2 بارگذاری باد25

5-بار گذاری زلزله به روش استاتیکی معادل27

5-1 تعیین ضریب C27
5-2 تعیین وزن ساختمان28
5-3 محاسبه برش پایه28
5-4 محاسبه نیروی شلاقی29
5-6 حدود مجاز تغییر مکان جانبی سازه29
 
632
- مدل سازی32
6-1 ترکیبات بارگذاری32

6-2 توزیع نیروی زلزله33

6-2 تحلیل یک قاب در سمت X و  قاب در سمت Y34
نیروی برشی در قاب های خمشی به صورت زیر محاسبه می شود:36
4-1 مدل سازی سازه38
نمای سه بعدی سازه40
6-5 کنترل تغییر شکل جانبی54
تغییر شکل سازه تحت اثر بار جانبی در جهت X.56
تغییر شکل سازه تحت اثر بار جانبی در جهت Y.57
 
758
-1 طراحی تیر58
کنترل تغییر مکان:59

کنترل فشردگی:59

7-2 طراحی تیرها69
مقاطع در طبقه اول71
مقاطع در طبقه دوم72
مقاطع در طبقه سوم73
مقاطع در طبقه چهارم74
مقاطع در طبقه پنجم75
مقاطع در طبقه ششم76
مقاطع در طبقه هفتم77
مقاطع در بام78
مقاطع در خرپشته79
 
880
-1 طراحی ستون ها80
8-2 طراحی ستون ها85
89
90
91
9-1 طراحی مهاربند ها94
9-2 طراحی مهاربند ها95
شماره المان ها96
شماره المان ها97
مقاطع در مهاربند های قاب 198
مقاطع در مهاربند های قاب 499
 
خروجی های ایی تبس 102
طراحی اتصال گیردار117
طراحی ستون ها 120
طراحی فونداسیون 122

مطالعات مکانبک خاک 127

آنالیز پی با safe  135

 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: محاسبات سازه فلزی,محاسبات سازه هتل باران,محاسبات سازه های فلزی,دفترچه محاسبات سازه فلزی,طراحی سازه فلزی هتل,دانلود پروژه سازه های فولادی هتل باران کرمان,محاسبات سازه هتل باران,دانلود پروژه سازه های فولادی هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

لوله و پروفیل آهنی

دانلود مقاله لوله و پروفیل آهنی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 44
حجم 4 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

لوله و پروفیل آهنی

 
مقدمه 
    ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌ به‌ اوائل‌ قرن 19 میلادی برمی‌گردد. بدنبال‌ كشف‌ گاز در سال‌1815میلادی و استفاده‌ از آن‌ بعنوان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ گرم‌كردن‌ لوله‌ كه‌ ازطریق‌ پرس‌ ساخته‌ شده‌ بود، با بهم‌ جوش‌دادن‌ لبه‌ها برای‌ اولین‌ بار تولید لوله‌ درزجوش‌ امكان‌پذیر گشت‌. درسال1825 روش‌ تولید لوله‌ درزجوش‌ در انگلستان‌ به‌ثبت‌ رسید.لوله‌ درزجوش‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ سطح‌ امروزی‌ راه‌ طولانی‌ پیموده‌ است‌.
 
جوش‌ كوره‌ای، روش فریتس مون‌‌، استفاده‌ از الكتریسیته‌ برای‌ گرم‌كردن‌ لبه‌های‌ لوله‌ و بهم‌ جوش‌دادن‌ این‌ لبه‌ها، استفاده‌ از جریان‌ القائی‌ با فركانس‌ متوسط‌، استفاده‌ از جریان‌ القائی‌ با فركانس‌ بالا و انتقال‌ آن‌ ازطریق‌ تماس‌ به‌ لبه‌ها و بالاخره‌ استفاده‌ از فركانس‌ بالا و انتقال‌ غیرتماسی‌ باكمك‌ اندكتور به‌ شكلی‌ كه‌ امروزه‌ در این‌ صنعت‌ مورد استفاده‌ قرار دارد مسیر تكاملی‌ این‌ صنعت‌ را تشكیل‌ می‌دهند. اگر تاریخ‌ شكل‌گیری‌ و تكامل‌ صنعت‌ لوله‌سازی‌ بیش‌ از یك‌ قرن‌ بطول‌ می‌انجامد، شكل‌گیری‌ صنعت‌ پروفیل‌ توخالی تنها از سالهای‌ بعد از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ آغاز می‌شود. این‌ صنعت‌ ابتدا در كشور آلمان‌ پدیدار گشته‌ و پا می‌گیرد و سپس‌ به‌ دیگر كشورهای‌ اروپایی‌ منتقل‌می‌شود. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

لوله

پروفیل

لوله و پروفیل آهنی

 
 

تاریخچه‌ صنعت‌ لوله‌ و پروفیل‌ در ایران

    ‌بعد از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ بتدریج‌ جمعیت‌ ایران‌ رو به‌ فزونی‌ نهاد و با بهبود وضع‌ نسبی‌ اقتصادی‌ احتیاج‌ به‌ ساختن‌ خانه‌های‌ جدید بیشتراحساس‌ می‌شد. ساختن‌ خانه‌ بدون‌ مصالح‌ لازم‌ مثل‌ سیمان‌ و غیره‌ امكان ‌پذیر نبود از اینرو دولت‌ و مردم‌ بفكر تولید مصالح‌ ساختمانی‌ افتادند.
    چون‌ تا آن زمان‌ در و پنجره‌ از چوب‌ ساخته‌ می‌شد و بعلت‌ وضع‌ اقلیمی‌ ایران‌ چوب‌ كافی‌ در دسترس‌ نبود مردم‌ ناچار شدند از آهن‌ و بعداً آلومینیوم‌ برای‌ این‌ منظور استفاده‌ نمایند از این جهت‌ شروع‌ به‌ وارد نمودن‌ انواع‌ پروفیل‌ برای‌ ساختن‌ در و پنجره‌ نمودند و درنتیجه‌ واردات‌ این‌ كالا روبه‌ ازدیاد نهاد و همین‌ ازدیاد، فكر ساخت‌ در داخل‌ كشور را مطرح‌ نمود.
    صنعت‌ پروفیل‌ درجهان‌ چنانكه‌ گفته‌ شد بیش‌ از یك‌ قرن‌ پس‌ از صنعت‌ لوله‌ پدیدار گشت‌. لیكن‌ در ایران‌ این‌ صنعت‌ پروفیل‌ بود كه‌ ابتدا شروع‌ به‌ فعالیت‌ نمود.
درفواصل سالهای 1340 الی 1350 تعداد تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی درایران به8 واحد رسید.
 سپنتا، نیمه‌سبك‌(سدید)، دنیای‌ فلز، گیوار، پارس‌، ساوه‌، سپاهان‌، سپافیل ) تا سال‌ 1357 تعداد واحدهای‌ فوق‌ به‌ 11 كارخانه‌ رسید.
 

سند یكای تولید کنند گان لوله و پروفیل فولادی

    لزوم تاسیس یک تشکل صنفی غیر انتفاعی بمنظور جلوگیری از اجحاف فروشندگان مواد اولیه خارجی و هماهنگ کردن تولیدات واحدها بر حسب نیاز جامعه و حمایت از مصرف کنندگان داخلی , موجب گردید تا در سال 1351 شمسی تولید کنندگان لوله و پروفیل اقدام به تاسیس این تشکل صنفی با نام فعلی "سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی" وابسته به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نمایند.
 

تاریخچه ساخت لوله در جهان

احتمال میرود چینی ها نخستین افرادی بودند که در حدود 5000 سال قبل از میلاد یعنی در حدود 7000 سال پیش از لوله کشی برای انتقال آب استفاده کرده اند . آنها جهت لوله کشی نی خیزران به کار می بردند . به این ترتیب که تعدادی از آن ها را به مربوط می ساختند ، تا آب را از منابعی مختلف به محل های مورد نظر برسانند . آن چه که قطعی است ، مصریان در 3000 سال قبل از میلاد از لوله کشی مسی استفاده می بردند ! ولی تکمیل لوله ها و حتی استفاده از آن ها قرن ها به تعویق افتاد، تا این که از قرن 18 به بعد ساخت لوله های چدنی و استفاده نسبتا وسیع از آن ها معمول شد . 
 

تحولی در لوله و اتصالات فاضلابی         (The waste water pipes & fittings of PP(Push-Fit

آهنی متشکل از لوله و اتصالاتی است که از نظر کیفیت جنس طراحی ساخت و نحوه نصب و اجراء کاملاً نسبت به دیگر انواع اتصالات فاضلابی موجود اعم از پلیمری و یا آلیاژی برتری داشته و منطبق با استانداردهای DIN-4060 و DIN-4102-B1 و DIN-4109  ساخته و نصب می شوند.
آهنی با برخوردار بودن از مزایای منحصر به فرد تحولی اساسی را در مراحل طراحی و اجرای شبکه فاضلاب داخلی ساختمانها پدید خواهد آورد .
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه2

تاریخچه‌ صنعت‌ لوله‌ و پروفیل‌ در ایران3

سند یكای تولید کنند گان لوله و پروفیل فولادی3
تاریخچه ساخت لوله در جهان3
تحولی در لوله و اتصالات فاضلابی (The waste water pipes & fittings of PP(Push-Fit4
ویژگیها4
ویژگیهای ظاهری و ساختاری5

بحران در صنف لوله و پروفیل6

پروفیل های آهنی7

مزایای استفاده از پروفیل های آهنی7

تكنولوژی تولید پروفیلهای آهنی9
توجیه اقتصادی پروفیل های آهنی10
شكل ستونها10

مورد پروفیل سیستم ترمال برك11

مشخصات فنی پروفیل ترمال برك :11
نكته مهم :12
مشخصات لوله و پروفیل های آهنی16
آزمایش کشش تک محوری26
آزمایش های ارزیابی شکل پذیری26
اعمال الگوهای دایره ای27
اندازه گیری کرنش ها27
نتایج و بحث27
انواع لوله ها29

لوله های گالوانیزه29

2- لوله آهنی گالوانیزه30
لوله های چدنی32

روش اتصال لوله های چدنی سرتخت35

مزایای لوله های PVC36
معایب لوله های PVC36
مزایای انواع لوله های PVC37
مزایای لوله های PB37
اتصالات:40
8- فلنچ44
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: پروفیل آهنی,لوله و پروفیل آهنی,پیشینه صنعت‌ لوله‌ در ایران,پیشینه صنعت‌ پروفیل در ایران,تكنولوژی تولید پروفیلهای آهنی,دانلود مقاله عمران با عنوان لوله و پروفیل آهنی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع (بصورت جامع و کامل)

شمع‌ها عناصر لاغر و ستونی هستند که به صورت قائم و یا کمی مایل هستند که برای انتقال بارها لایه‌های عمیق‌تر و محکم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 163
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع

(بصورت جامع و کامل)

 
 
مقدمه
شاید به جرات بتوان گفت یک سازه نمی‌تواند قولی باشد مگر آنکه اتصالاتش قوی باشد. اگر چه این بیان شاید اطلاق به اجزای تشکیل دهنده یک سازه بشود لیکن می‌تواند به اتصال سازه و خاکی که آن را تحمل می‌کند نیز تصمیم داده شود. اگر به بناهای قدیمی و تاریخی بنگریم، می‌بینیم که سازندگان بخوبی دریافته بودهند که شالوده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و عدم کفایت مقاومت آنها می‌تواند منجر به خرابی ساختمان‌ها شود.
 
امروزه این اهمیت بیش از پیش عظمت یافته و با توجه به :
الف- توسعه کشورها در زمینه صنایع، حمل و نقل، .... و در نتیجه نیاز به سازه‌های سنگین‌تر و ظریف‌تر .
ب- کمبود زمین مساعد و مرغوب از نظر فنی و مقاومت
پ- افزایش نیازهای طبیعی بشر
ت- وجود دانش فنی در زمینه شناخت حوادث نیز مترقبه از جمله زلزله
و...
لازم است در انتقال بارها به زمین توجه خاص‌تری مبذول شود.
نخستین گام در طرح یک پی عمیق، انتخاب نوع آن بر حسب اهداف معین می‌باشد در این انتخاب مسائل اقتصادی، فنی، اجرایی، محیطی و بطور کلی توجیه پذیری موثر هستند.
 
هدف این پایان نامه آشنایی هر چه بیشتر با انواع شمع‌ها و مباحث و مسائل مهم در رابطه با آنها می‌باشد که ممکن است در کمتر کتابی مطرح شده باشند. ضمناً سعی شده از تلاش سایر دانشجویان عمران در این زمینه، استفاده شود و نیز برای پرهیز از تحقیق موازی (تکراری) و هدر رفتن زحمات ایشان، از مقالات منتشر شده در نشریات و فصلنامه‌های معتبر داخلی و نیزاز مقاله‌های خارجی علاوه بر کتاب مهندسی پی: در جمع‌آوری اطلاعات این مقاله استفاده شده است.
 

1-1- تعریف پی و اهمیت آن

پی عبارت است از سازه زیرین و بخشی از خاک مجاور آن که تحت تاثیر این سازه و بارهای وارد بر آن می‌باشد. وظیفه پی انتقال بارهای بخشهای فوقانی به خاک زیر پی می‌باشد، به خوبی که تنشهای بیش از حد و نیز نشست‌های اضافی ایجاد نگردد.
 

1-2- انواع پی

پی‌ها براساس عمق و نوع عملکرد طبقه بندی می‌شوند. به طور کلی می‌توان پی را به چهار دسته تقسیم کرد:
الف- پی‌های سطحی
ب- پی‌های نیمه عمیق
پ- پی‌های عمیق
ت- پی‌های ویژه
 
1-3- تعریف شمع
شمع‌ها عناصر لاغر و ستونی هستند که به صورت قائم و یا کمی مایل هستند که برای انتقال بارها لایه‌های عمیق‌تر و محکم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در شمع‌ها معمولاً 610 (D/B) عمق کف شمع و B عرض مقطع شمع می‌باشد. در مبحث مقررات طی ساختمان،‌هر گاه نسبت عرض به ارتفاع پی کمتر از 6/1 و عمق آن نیز از 3 متر تجاوز کند پی عمیق نامگذاری شده است. مهمترین اجزای پی‌های شمعلی کلاهک شمع و شمع می‌باشند.
مصالح اصلی مورد استفاده در شمع‌ها چوب، فولاد و بتن می‌باشد.
شمع‌های درست شده از این مواد کوبیده شده، حفاری یا با جک به داخل زمین رانده می‌شوند.
 

1-4- تاریخچه شمع

پی‌های شمعی به عنوان سیستم‌های حامل بار و انتقال دهنده بار در طی سالهای زیادی استفاده شده‌اند. از روزهای ابتدایی تمدن، از زمان تشکیل جوامع، از نقطه نظر؟؟ یا استراتژیک روستاها و شمع‌های کوچک در نزدیکی‌ رودخانه‌ها و دریاچه‌ها مستقر شده‌اند. بنابراین مقاوم‌سازی باربری زمین به وسیله اشکالی از شمع زنی حائز اهمیت بوده است.
در سال 1740 کریستوفر بولهمم1 تجهیزات شمع‌های کوبشی را اختراع کرد که به مکانیزم شمع‌های کوبشی امروزی شباهت داشت. شمع‌های فولادی از 1800 و شمع‌های بتنی از 1900 مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
انقلاب صنعتی تغییرات مهمی را برای سیستم شمع‌های کوبشی در طی اختراع ماشین بخار و دیزل، به وجود آورده است.
اخیراً رشد نیاز به مسکن و ساخت و ساز، مالکان و بنگاههای سازنده را مجبور به بهره‌برداری از زمینهای با خاک‌های دارای شخصه‌های ضعیف کرده است. این امر منجر به توسعه و پیشرفت سیستم‌های شمع کوبشی شده است. امروزه تکنیک‌های پیشرفته بسیاری برای نصب شمع‌ها وجود دارد.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

شمع 

پایل

پی

سازه

کیسون‌ها (Caissons)

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه4

1-1- تعریف پی و اهمیت آن5

1-2- انواع پی6
1-3- تعریف شمع6
1-4- تاریخچه شمع7
1-5- دوران عمر شمع8
1-6- موارد استفاده از شمع8

1-7- تقسیم‌بندی شمع‌ها10

1-7-1- تقسیم‌بندی شمع‌ها از نظر نصب11
1-7-2- تقسیم بندی شمع‌ها از نظر تعداد12
1-7-3- تقسیم‌بندی شمع‌ها از نظر بارگذاری13
1-7-4- تقسیم بندی شمع‌هااز نظر شکل و مقاطع14
1-7-5- تقسیم بندی شمع‌ها با توجه به انتقال بار و رفتار عملکردی18
1- شمع‌های انتهاباربر18
2- شمع‌های اصطکاکی یا چسبنده19
2-الف- شمع‌های چسبنده19
2- ب- شمع‌های اصطکاکی20
3- ترکیب شمع‌های اصطکاکی و شمع‌های چسبنده20

1-7-6-  تقسیم بندی شمع‌ها با توجه به نوع مصالح21

الف- شمع‌های چوبی Wood piles21
ب- شمع‌های بتنی23
ب-1- شمع‌های بتنی پیش ریخته یا شمع‌های بتنی پیش ساخته:23
ب-2 – شمع‌های بتنی ریخته شده در محل24
ب- شمع‌های فولادی28
ت- شمع‌های مرکب29

1-7-7- تقسیم بندی شمع‌ها با توجه به تاثیر آنها برخاک30

شمع‌های کوبشی30
شمع‌های حفاری شده30
شمع‌های کوچک32
1-8- مزایا و معایب مصالح مختلف شمع32
شمع‌های فولادی (مقطع فولادی نورد شده):38
 

فصل2- روشهای اجرای شالوده‌های عمیق40

2-1- مقدمه40
2-2- راهکارهای علمی طراحی شمع‌ها40
2-3- انواع پی‌های عمیق از نظر اجرایی42
(شمع‌های با جابه جایی کم) شامل انواع زیر هستند:44
2-3- سیستم‌های مورد استفاده در نصب شمع45
2-3-2- شمع‌های نصب شوند درون حفره خود (Drilled shaft=DS)47
2-3-3- کیسون‌ها (Caissons)50
2-3-4- شالوده‌های پوسته‌ای کوبشی و پر شده با بتن51
2-4- آسیب پذیری شمع‌ها در حین نصب51
2-5- مطالعات موردی مشکلات ایجاد شده در بعضی ساختگاه‌های مسئله ساز در حین اجرا53
 
فصل سوم55

مفاهیم پایه: طراحی پی‌های شمعی Design of pile foundations55

2- کلاهک شمع59
3- پی‌های ستونی Pier foundations59
شمع‌های میله باز open shafts62
شمع‌های ستونی صندوقی: Caissons63
شمع صندوقی:63
 
فصل 469

بار روی شمع69

 
فصل 574
طراحی سازه‌ای شمع و سر شمع74
5-1- کلیات74
جدول 1- استراتژی طراحی و اجرای پی‌های عمیق75
5-2- طراحی سازه‌ای عنصر شمع77
5-3- طراحی سازه‌ای سر شمع83
 
فصل 687

بسیج مقاومت در اطراف شمع، ابزار گذاری در شمع87

 
فصل790
ضریب اطمینان90
روش‌های تحلیل شمع تحت بار جانبی92
چکیده92
1- مقدمه92
2- طبقه بندی روش‌ها94
2-1- شمع و خاک هر دو محیط پیوسته الاستیک94
2-2- شمع با رفتار الاستیک و خاک به صورت اجزا محدود94
2-3- شمع به صورت صلب و خاک بصورت پلاستیک96
2-3-1- برینچ هانسن96
2-3-2- روش برومز97
2-3-3- روش داویسون و رابینسون (1965)98
2-4- روش بار مشخصه (CLM)99
2-5- روش منحنی‌های p-y100
2-6- روش شبه سه بعدی (کوجیمن)102
3- مدل وینکلر و اصلاح آن106
3-1- اصلاح مدل وینکلر107
مدل Filnoeko – borodich :108
مدل هیتنی:108
4- مقایسه روش p-y و روش سه بعدی اجزا محدود109
5- نتیجه‌گیری116
 
فصل9118

شمع تحت بار کششی118

 
فصل10121

استفاده از نتایج آزمایش درجا در تعیین توان باربری شمع‌ها121

 
فصل11127

1-بررسی دینامیکی ظرفیت شمع- فرمول‌های شمع127

آزمایش بارگذاری131
نشست شمع منفرد133
شمع‌های کششی133
مقاومت افقی134
2- گروه‌های شمع134
ظرفیت باربری گروهی134
فاصله شمع135
نشست گروه136
 
فصل12139

نحوه عملکرد سیستم‌های مورداستفاده در نصب شمع139

12-1 مقدمه139
12-2 روش‌های کوبیدن شمع‌ها (شمع‌های با جابجایی)140
12-2-1- چکش‌های افتان140
12-2-2- چکش‌های دیزلی142
12-2-3- کوبیدن شمع توسط ارتعاش143
12-3-1- مته‌های سلسله ممتد (CFA)143
12-3-2- عریض کردن حفره در اعماق145
12-3-3- C.H.D.P146
 
فصل13148

فضابندی و چینش شمع‌ها148

 
فصل14150

طراحی پی‌های شمعی150

14-1-1- CRP (سرعت نفوذ ثابت)152
14-1-2- MLT و آزمایش بار ممتد افزایشی154
 
فصل15157
طراحی حالت حدسی157
15-1 رسته ژئوتکنیکی 1 (GC1)158
15-2- رسته ژئوتکنیکی 2. (GC2)158
15-3 رسته ژئوتکنیکی 3(GC3)159
15-4 – شرایط طبقه‌بندی شده در آیین نامه یوروکد 7160
 
 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: پایل,شمع در عمران,ویژگی سازه ای شمع,طبقه بندی شمعها با توجه به نوع مصالح,طراحی پی های شمعی,تاثیر شمع برخاک,دانلود پایان نامه شمع,دانلود پایان نامه پایل ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع (بصورت جامع و کامل)

شمع‌ها عناصر لاغر و ستونی هستند که به صورت قائم و یا کمی مایل هستند که برای انتقال بارها لایه‌های عمیق‌تر و محکم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 163
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع

(بصورت جامع و کامل)

 
 
مقدمه
شاید به جرات بتوان گفت یک سازه نمی‌تواند قولی باشد مگر آنکه اتصالاتش قوی باشد. اگر چه این بیان شاید اطلاق به اجزای تشکیل دهنده یک سازه بشود لیکن می‌تواند به اتصال سازه و خاکی که آن را تحمل می‌کند نیز تصمیم داده شود. اگر به بناهای قدیمی و تاریخی بنگریم، می‌بینیم که سازندگان بخوبی دریافته بودهند که شالوده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و عدم کفایت مقاومت آنها می‌تواند منجر به خرابی ساختمان‌ها شود.
 
امروزه این اهمیت بیش از پیش عظمت یافته و با توجه به :
الف- توسعه کشورها در زمینه صنایع، حمل و نقل، .... و در نتیجه نیاز به سازه‌های سنگین‌تر و ظریف‌تر .
ب- کمبود زمین مساعد و مرغوب از نظر فنی و مقاومت
پ- افزایش نیازهای طبیعی بشر
ت- وجود دانش فنی در زمینه شناخت حوادث نیز مترقبه از جمله زلزله
و...
لازم است در انتقال بارها به زمین توجه خاص‌تری مبذول شود.
نخستین گام در طرح یک پی عمیق، انتخاب نوع آن بر حسب اهداف معین می‌باشد در این انتخاب مسائل اقتصادی، فنی، اجرایی، محیطی و بطور کلی توجیه پذیری موثر هستند.
 
هدف این پایان نامه آشنایی هر چه بیشتر با انواع شمع‌ها و مباحث و مسائل مهم در رابطه با آنها می‌باشد که ممکن است در کمتر کتابی مطرح شده باشند. ضمناً سعی شده از تلاش سایر دانشجویان عمران در این زمینه، استفاده شود و نیز برای پرهیز از تحقیق موازی (تکراری) و هدر رفتن زحمات ایشان، از مقالات منتشر شده در نشریات و فصلنامه‌های معتبر داخلی و نیزاز مقاله‌های خارجی علاوه بر کتاب مهندسی پی: در جمع‌آوری اطلاعات این مقاله استفاده شده است.
 

1-1- تعریف پی و اهمیت آن

پی عبارت است از سازه زیرین و بخشی از خاک مجاور آن که تحت تاثیر این سازه و بارهای وارد بر آن می‌باشد. وظیفه پی انتقال بارهای بخشهای فوقانی به خاک زیر پی می‌باشد، به خوبی که تنشهای بیش از حد و نیز نشست‌های اضافی ایجاد نگردد.
 

1-2- انواع پی

پی‌ها براساس عمق و نوع عملکرد طبقه بندی می‌شوند. به طور کلی می‌توان پی را به چهار دسته تقسیم کرد:
الف- پی‌های سطحی
ب- پی‌های نیمه عمیق
پ- پی‌های عمیق
ت- پی‌های ویژه
 
1-3- تعریف شمع
شمع‌ها عناصر لاغر و ستونی هستند که به صورت قائم و یا کمی مایل هستند که برای انتقال بارها لایه‌های عمیق‌تر و محکم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در شمع‌ها معمولاً 610 (D/B) عمق کف شمع و B عرض مقطع شمع می‌باشد. در مبحث مقررات طی ساختمان،‌هر گاه نسبت عرض به ارتفاع پی کمتر از 6/1 و عمق آن نیز از 3 متر تجاوز کند پی عمیق نامگذاری شده است. مهمترین اجزای پی‌های شمعلی کلاهک شمع و شمع می‌باشند.
مصالح اصلی مورد استفاده در شمع‌ها چوب، فولاد و بتن می‌باشد.
شمع‌های درست شده از این مواد کوبیده شده، حفاری یا با جک به داخل زمین رانده می‌شوند.
 

1-4- تاریخچه شمع

پی‌های شمعی به عنوان سیستم‌های حامل بار و انتقال دهنده بار در طی سالهای زیادی استفاده شده‌اند. از روزهای ابتدایی تمدن، از زمان تشکیل جوامع، از نقطه نظر؟؟ یا استراتژیک روستاها و شمع‌های کوچک در نزدیکی‌ رودخانه‌ها و دریاچه‌ها مستقر شده‌اند. بنابراین مقاوم‌سازی باربری زمین به وسیله اشکالی از شمع زنی حائز اهمیت بوده است.
در سال 1740 کریستوفر بولهمم1 تجهیزات شمع‌های کوبشی را اختراع کرد که به مکانیزم شمع‌های کوبشی امروزی شباهت داشت. شمع‌های فولادی از 1800 و شمع‌های بتنی از 1900 مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
انقلاب صنعتی تغییرات مهمی را برای سیستم شمع‌های کوبشی در طی اختراع ماشین بخار و دیزل، به وجود آورده است.
اخیراً رشد نیاز به مسکن و ساخت و ساز، مالکان و بنگاههای سازنده را مجبور به بهره‌برداری از زمینهای با خاک‌های دارای شخصه‌های ضعیف کرده است. این امر منجر به توسعه و پیشرفت سیستم‌های شمع کوبشی شده است. امروزه تکنیک‌های پیشرفته بسیاری برای نصب شمع‌ها وجود دارد.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

شمع 

پایل

پی

سازه

کیسون‌ها (Caissons)

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه4

1-1- تعریف پی و اهمیت آن5

1-2- انواع پی6
1-3- تعریف شمع6
1-4- تاریخچه شمع7
1-5- دوران عمر شمع8
1-6- موارد استفاده از شمع8

1-7- تقسیم‌بندی شمع‌ها10

1-7-1- تقسیم‌بندی شمع‌ها از نظر نصب11
1-7-2- تقسیم بندی شمع‌ها از نظر تعداد12
1-7-3- تقسیم‌بندی شمع‌ها از نظر بارگذاری13
1-7-4- تقسیم بندی شمع‌هااز نظر شکل و مقاطع14
1-7-5- تقسیم بندی شمع‌ها با توجه به انتقال بار و رفتار عملکردی18
1- شمع‌های انتهاباربر18
2- شمع‌های اصطکاکی یا چسبنده19
2-الف- شمع‌های چسبنده19
2- ب- شمع‌های اصطکاکی20
3- ترکیب شمع‌های اصطکاکی و شمع‌های چسبنده20

1-7-6-  تقسیم بندی شمع‌ها با توجه به نوع مصالح21

الف- شمع‌های چوبی Wood piles21
ب- شمع‌های بتنی23
ب-1- شمع‌های بتنی پیش ریخته یا شمع‌های بتنی پیش ساخته:23
ب-2 – شمع‌های بتنی ریخته شده در محل24
ب- شمع‌های فولادی28
ت- شمع‌های مرکب29

1-7-7- تقسیم بندی شمع‌ها با توجه به تاثیر آنها برخاک30

شمع‌های کوبشی30
شمع‌های حفاری شده30
شمع‌های کوچک32
1-8- مزایا و معایب مصالح مختلف شمع32
شمع‌های فولادی (مقطع فولادی نورد شده):38
 

فصل2- روشهای اجرای شالوده‌های عمیق40

2-1- مقدمه40
2-2- راهکارهای علمی طراحی شمع‌ها40
2-3- انواع پی‌های عمیق از نظر اجرایی42
(شمع‌های با جابه جایی کم) شامل انواع زیر هستند:44
2-3- سیستم‌های مورد استفاده در نصب شمع45
2-3-2- شمع‌های نصب شوند درون حفره خود (Drilled shaft=DS)47
2-3-3- کیسون‌ها (Caissons)50
2-3-4- شالوده‌های پوسته‌ای کوبشی و پر شده با بتن51
2-4- آسیب پذیری شمع‌ها در حین نصب51
2-5- مطالعات موردی مشکلات ایجاد شده در بعضی ساختگاه‌های مسئله ساز در حین اجرا53
 
فصل سوم55

مفاهیم پایه: طراحی پی‌های شمعی Design of pile foundations55

2- کلاهک شمع59
3- پی‌های ستونی Pier foundations59
شمع‌های میله باز open shafts62
شمع‌های ستونی صندوقی: Caissons63
شمع صندوقی:63
 
فصل 469

بار روی شمع69

 
فصل 574
طراحی سازه‌ای شمع و سر شمع74
5-1- کلیات74
جدول 1- استراتژی طراحی و اجرای پی‌های عمیق75
5-2- طراحی سازه‌ای عنصر شمع77
5-3- طراحی سازه‌ای سر شمع83
 
فصل 687

بسیج مقاومت در اطراف شمع، ابزار گذاری در شمع87

 
فصل790
ضریب اطمینان90
روش‌های تحلیل شمع تحت بار جانبی92
چکیده92
1- مقدمه92
2- طبقه بندی روش‌ها94
2-1- شمع و خاک هر دو محیط پیوسته الاستیک94
2-2- شمع با رفتار الاستیک و خاک به صورت اجزا محدود94
2-3- شمع به صورت صلب و خاک بصورت پلاستیک96
2-3-1- برینچ هانسن96
2-3-2- روش برومز97
2-3-3- روش داویسون و رابینسون (1965)98
2-4- روش بار مشخصه (CLM)99
2-5- روش منحنی‌های p-y100
2-6- روش شبه سه بعدی (کوجیمن)102
3- مدل وینکلر و اصلاح آن106
3-1- اصلاح مدل وینکلر107
مدل Filnoeko – borodich :108
مدل هیتنی:108
4- مقایسه روش p-y و روش سه بعدی اجزا محدود109
5- نتیجه‌گیری116
 
فصل9118

شمع تحت بار کششی118

 
فصل10121

استفاده از نتایج آزمایش درجا در تعیین توان باربری شمع‌ها121

 
فصل11127

1-بررسی دینامیکی ظرفیت شمع- فرمول‌های شمع127

آزمایش بارگذاری131
نشست شمع منفرد133
شمع‌های کششی133
مقاومت افقی134
2- گروه‌های شمع134
ظرفیت باربری گروهی134
فاصله شمع135
نشست گروه136
 
فصل12139

نحوه عملکرد سیستم‌های مورداستفاده در نصب شمع139

12-1 مقدمه139
12-2 روش‌های کوبیدن شمع‌ها (شمع‌های با جابجایی)140
12-2-1- چکش‌های افتان140
12-2-2- چکش‌های دیزلی142
12-2-3- کوبیدن شمع توسط ارتعاش143
12-3-1- مته‌های سلسله ممتد (CFA)143
12-3-2- عریض کردن حفره در اعماق145
12-3-3- C.H.D.P146
 
فصل13148

فضابندی و چینش شمع‌ها148

 
فصل14150

طراحی پی‌های شمعی150

14-1-1- CRP (سرعت نفوذ ثابت)152
14-1-2- MLT و آزمایش بار ممتد افزایشی154
 
فصل15157
طراحی حالت حدسی157
15-1 رسته ژئوتکنیکی 1 (GC1)158
15-2- رسته ژئوتکنیکی 2. (GC2)158
15-3 رسته ژئوتکنیکی 3(GC3)159
15-4 – شرایط طبقه‌بندی شده در آیین نامه یوروکد 7160
 
 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: پایل,شمع در عمران,ویژگی سازه ای شمع,طبقه بندی شمعها با توجه به نوع مصالح,طراحی پی های شمعی,تاثیر شمع برخاک,دانلود پایان نامه شمع,دانلود پایان نامه پایل ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان ریز شمع (Micro Pile) + پاورپوینت و ارائه کامل میکرو شمع

یكی از روشهای بهسازی زمین استفاده از میكرو شمع هاست در این روش میكرو شمع ها مانند ریشه های درخت باعث تثبیت و تسلیح خاك می شوند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 64
حجم 7 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

ریز شمع

همرا با

پاورپوینت و ارائه کامل میکرو شمع

 
 
توجه:
فایل ورد میکرو پایل 64 صفحه
پاورپوینت میکرو پایل 74 اسلاید
 
 
چکیده:
 یكی از روشهای بهسازی زمین استفاده از میكرو شمع هاست. در این روش میكرو شمع ها مانند ریشه های درخت باعث تثبیت و تسلیح خاك می شوند. میكرو شمع ها دارای كاربردهای كششی، فشاری و كششی-فشاری می باشند كه متناسب با شرایط موجود از آنها استفاده می شود. طول و قطر كم، راحتی حفاری، آسانی نصب، در دسترس بودن، قابلیت اجرا در زمین های محدود، پایین بودن درصد خسارات ناشی از نصب و همچنین ظرفیت باربری بالای این سیستم بهسازی، آن را به یكی از موثرترین روش های تثبیت و تقویت زمین تبدیل كرده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

میکرو پایل

اصلاح خاک

میکرو شمع

بهسازی زمین

تثبیت و تسلیح خاک

 
 
 
   مقدمه
ریزشمع ها در اوایل دهه ۱۹۵۰ در ایتالیا به منظور تقویت پی ساختمان های تاریخی و آثار باستانی، که به مرور زمان و به خصوص در طول جنگ جهانی دوم دچار آسیب شده بودند، ابداع شدند. پیمانکار ایتالیایی به نام فوندیل[۱] اولین بار شمع های ریشه ای[۲] را معرفی نمود. این شمع های درجا ریز کوچک دارای قطرکمی‌بودند که غالباً با مسلح کننده فولادی سبک و تزریق دوغاب سیمان تقویت شده بودند.در ابتدا، اغلب کاربرد ریزشمع ها به تقویت زیر سازه های موجود در محیط های شهری محدود می‌شد؛ ولی در سال ۱۹۵۷ نیازهای جدید مهندسی منجر به معرفی سیستم های جدید موسوم به ریزشمع های زنبوری[۳] گردید. این سیستم همان گونه که در شکل ۱ نشان داده شده است شامل شبکه ای سه بعدی از ریزشمع های قائم و مورب بوده که یک سازه ترکیبی از خاک و شمع را ایجاد می‌نمایند و به طور جانبی محدود شده است.
 
فوندیل در سال ۱۹۶۲ از این روش برای تقویت ساختمان های تاریخی انگلستان استفاده نمود. همچنین در سال ۱۹۶۵، این روش در سیستم حمل و نقل زیرزمینی درون شهری آلمان مورد استفاده قرار گرفت که پس از آن اصطلاح ریزشمع[۴] جایگزین نام شمع ریشه ای گردید.در ابتدا، اغلب کاربرد ریزشمع ها به تقویت زیر سازه های موجود در محیط های شهری محدود می‌شد؛ ولی در سال ۱۹۵۷ نیازهای جدید مهندسی منجر به معرفی سیستم های جدید موسوم به ریزشمع های زنبوری[۵] گردید. این سیستم همان گونه که در شکل ۱ نشان داده شده است شامل شبکه ای سه بعدی از ریزشمع های قائم و مورب بوده که یک سازه ترکیبی از خاک و شمع را ایجاد می‌نمایند و به طور جانبی محدود شده است.
از این ریزشمع ها، برای پایدار سازی شیب ها، مسلح کردن دیوارهای ساحلی، حفاظت از سازه های مدفون، مسلح کردن خاک و در سایر روش های تقویت خاک و سازه استفاده می‌شود
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
-    مقدمه4

۲-   معرفی ریزشمع5

۲-۱-       سیستم طبقه بندی ریزشمع6

۲-۱-۱-                  طبقه بندی بر اساس نوع طراحی6
۲-۱-۲-                  طبقه بندی بر اساس روش اجرا9
2-2-       کاربردهای ریزشمع11

۳-   عوامل موثر در انتخاب ریزشمع ها16

۳-۱-       شرایط فیزیکی17
۳-۲-       شرایط زیرسطحی17
۳-۳-       شرایط محیطی18
۳-۴-       سازگاری با سازه موجود18
۳-۵-       محدودیت ریزشمعها19
۳-۶-       شرایط اقتصادی19

۴-   روش اجرای ریزشمع20

۴-۱-       اجزای ریزشمع20
۴-۲-       مراحل اجرا21
۴-۲-۱-                  حفاری22
۴-۲-۲-                   لوله‌کوبی23
۴-۲-۳-                   تزریق23
۴-۲-۴-                   جایگذاری آرماتور و نصب فلنج24
۵-   محاسبات فنی24
۵-۱-         کلیات طراحی24
۵-۲-       گام های طراحی24
۵-۳-       آیین نامه طراحی26
5-4-       روش های طراحی26

۶-   مشخصات فنی اجرای ریزشمع27

۶-۱-       مشخصات فنی حفاری27
۶-۲-       مشخصات فنی لوله های ریزشمع27
۶-۳-       مشخصات فنی آرماتور تقویت28
۶-۴-       مشخصات فنی تزریق30

۶-۴-۱-                  فشار تزریق30

۶-۴-۲-                   مقدار سیمان مصرفی30
۶-۴-۳-                  نسبت آب به سیمان دوغاب تزریق30
۶-۴-۴-                  نوع سیمان مصرفی31
۶-۴-۵-                   آب مصرفی31
۷-  کنترل کیفیت عملکرد32
۷-۱-       آزمایش بارگذاری فشاری ریزشمع33
۷-۲-       آزمایش بارگذاری کششی ریزشمع35
۷-۳-       آزمایش بارگذاری جانبی ریزشمع36

۸-  مقایسه اجرای ریزشمع با سایر روش های تحکیم37

۸-۱-       بعد فنی37
۸-۲-       بعد اجرایی38
۸-۳-       بعد اقتصادی38
۸-۴-       تضمین کیفیت عملکرد39
۸-۵-       مدت زمان اجرا39
دامنه‌‌ی كاربرد و نمونه های عملی در ایران40

 استفاده از ریزشمع در زیر پی پل‌41

 ریزشمع در پایداری دیواره تونل41
         کاربرد ریزشمع در زیر دیوار صوتی در بزرگراه‌ها42
استفاده از ریزشمع در زیر دیوار حائل42
 ریزشمع در مقاوم‌سازی پایه‌های پل42
 کاربرد ریزشمع در مقاوم‌سازی پی‌های موجود43
 کاربرد ریزشمع در مقاوم‌سازی پی‌های موجود44
 کاربرد ریزشمع در زیر سازه‌های موجود45
 کاربرد ریزشمع در مقاوم‌سازی پی‌های موجود، پروژه‌ی آبگیر اختر عسلویه، فاز 22 پارس جنوبی (عمران ایستا)46
 کاربرد ریزشمع در مقاوم‌سازی پی‌های موجود، پروژه‌ی آبگیر اختر عسلویه، فاز 22 پارس جنوبی (عمران ایستا)47
 کاربرد ریزشمع در مقاوم‌سازی پی‌های موجود، پروژه‌ی آبگیر اختر عسلویه، فاز 22 پارس جنوبی (عمران ایستا)48
 استفاده از ریزشمع در زیر پی سازه‌های موجود، پروژه‌ی دامون دریا، جزیره‌ی کیش (عمران ایستا)48
  استفاده از ریزشمع 62 تنی در پروژه‌ی متانول کاوه، دیر، استان بوشهر (عمران ایستا)49
  استفاده از ریزشمع 62 تنی در پروژه‌ی متانول کاوه، دیر، استان بوشهر (عمران ایستا)50
بکارگیری ریزشمع در زیر پی سازه‌ی جدید، پروژه‌ی پتروشیمی فجر 2، بندر امام خمینی (عمران ایستا)51
 بکارگیری ریزشمع در پایدارسازی شیب‌ها51
 پایدارسازی شیب در مجاورت خط راه‌آهن با ریزشمع52
 استفاده از ریزشمع به عنوان سازه نگهبان53
 ریزشمع در پایدارسازی دیواره گود54

ریزشمع نوین Ischebeck55

 ریزشمع Ischebeck56
 مقطع طولی معمول از ریزشمع Ischebeck57
 مراحل اجرای ریزشمع Ischebeck58
مراحل اجرای ریز شمع به روش نوین Ischebeck:60
1- حفاری:60
2- تزریق به روش Ischebeck:60
آزمایش‌های مورد نیاز برای تدقیق فرضیات طراحی61
آزمایش بارگذاری فشاری ریزشمع61
آزمایش بارگذاری کششی ریزشمع62
مبانی محاسباتی ریزشمع‌62
 
 
 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: میکرو پایل,اصلاح خاک,میکرو شمع,بهسازی زمین,تثبیت و تسلیح خاک,دانلود پایان نامه رشته عمران,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه ریز شمع ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل خانه مسکونی 17 نمونه مشابه مسکونی ایرانی و خارجی

 

تحلیل خانه مسکونی ایرانی و خارجی | نمونه مشابه مسکونی | پروژه طرح 2

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت تحلیل خانه مسکونی 17 نمونه مشابه مسکونی ایرانی و خارجی (قابل ارائه برای درس طرح 2)، می پردازیم که در قالب 96 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      96 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  6.49 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت تحلیل خانه مسکونی

خانه ي ايراني

تاريخچه

هشتی

اتاق ها (يورت ها)

بادگير

ساختمان مسكوني دولت ، تهران

  • معرفي فضاها و دسترسي ها
  • تقسيم بندي حوزه هاي عمومي و خصوصي
  • پله خارجي :
  • پله داخلي

مجتمع مسكوني گنج دانش ، تهران

  • معرفي فضاها
  • معرفي دسترسي ها
  • تقسيم بندي حوزه هاي عمومي و خصوصي

خانه ي پور سيدي ، كرمان

  • معرفي فضاها
  • معرفي دسترسي ها
  • تقسيم بندي حوزه هاي عمومي و خصوصي

برج مسکونی ولنجک،تهران

آپارتمان مهر، مشهد

خانه اسد آبادی، کرمان

مجتمع جمال آباد، تهران

ساختمان مسکونی زرين،تهران

پروانه تهران

خانه پدرام اصفهان

ابکوه تهران

رويای تهران

بسمل کرج

رایت

میس ون دروهه

فیلیپ جانسون

اولین خانه های لوکوربوزیه :

چند اثر از لوکوربوزیه:

خانه دم – اينو Domino House

ویلا سيتروئن Citrohan House

ويلا ساووا Villa savoye.

آپارتمان مسکوني مارسي United Habitation

ویلا شودان

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: تحلیل سایت خانه مسکونی,پاورپوینت تحلیل خانه مسکونی,تحلیل پلان خانه مسکونی,نمونه مشابه مجتمع مسکونی,نمونه مشابه مسکونی,پروژه طرح 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت خانه سلماسی در مشهد (بررسی بنا و تحلیل آنالیز سایت)

تحلیل آنالیز سایت و آنالیز بنای خانه سلماسی

تعمیر و نگهداری ساختمان

 

آنالیز بنای خانه سلماسی | تحلیل سایت خانه سلماسی | پلان خانه سلماسی | عکس خانه سلماسی

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت خانه سلماسی در مشهد (بررسی بنا و تحلیل آنالیز سایت) قابل ارائه به درس تعمیر و نگهداری ساختمان، می پردازیم که در قالب 106 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      106 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  3.18 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

  

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت خانه سلماسی در مشهد

شناخت بنا

اطلاعات کروکی

مصالح

آنالیز

سقف ها

جدول آسیب شناسی

عکس هوایی خانه سلماسی

موقعیت کلی سایت

دسترسی سواره وهمجواریها وموقعیت سایت

سایت پلان

موقعیت سایت

تهیه کروکی و دسترسی ها

پلان زیرزمین

پلان همکف

پلان همکف با اندازه گذاری

پلان زیرزمین با اندازه گذاری

دیوار تخریب شده در پلان

سیر کلا سیون پلان زیر زمین

سیر کلا سیون پلان همکف

هندسه پلان زیرزمین

هندسه پلان همکف

بررسی عکس های قدیم باجدید خانه سلماسی

 

توضیحات پاورپوینت خانه سلماسی در مشهد

اطلاعات کروکی:

خانه سلماسی واقع در خیابان جنت – جنت 11 می باشد. این بنا دارای دو ورودی که ورودی اصلی ازسمت جنوب که در جنت 11 واقع شده است وورودی دیگر در سمت شما ل که بیشتر برای دسترسی به ورودی زیر زمین استفاده می شود . ورودی این بنا به صورت شاخص توسط یک ایوان سقف دار که از 4 ستون به وجود آمده است. پلان این بنا تقریبا قرینه است در وسط واکس ورودی یک راهرو عریض که از هرطرف به 2 اتاق دسترسی دارد و در انتهای این راهرو دری تعبیه شده که به روی یک سکوی با پله دوطرفه باز می شود که این پله ها دسترسی به زیر زمین را امکان پذیر می کند.

خود بنا با 5 پله از کف حیاط اختلاف سطح دارد و این اختلاف سطح به خاطر نور گیر زیرزمین است . یک سرویس حمام در داخل که مشرف به راهرو است و یک سرویس توالت که ورودی آن به ایوان باز می شود یک بخاری که دربین جرز دیوار قرار گرفته و به دو اتاق همجوار خود مشرف است و یک زیرزمین که پلان آن مشابه پلان همکف ولی نصف آن است.

مصالح

مصالح اصلی نمای ساختمان وستونهای ایوان ازآجر.وقسمت داخلی ایوان نمای سردر اتا ق ها به وسیله گچبری گل و بوته تزیین شده است. سقف ایوان از چوب و روی آن از گچبری هابه شکل ستاره و گل و بوته تزیین شده که در حال حاضر حدود5-6تکه نبیشتر باقی نمانده است سقف تمام اتاقهاچوب وقاب پنجره ودر ها چوبی است.ودر کل بیشتر مصالح به کار رفته در این بنا از آجر وچوب است.

باراصلی ساختمان توسط د یوارهای باربر طبقه همکف که از اجر چینی با ضخامت زیاد است به وجودامده روی اجر چینی با ملات کاه گل پوشیده شده وروی ان یک لایه گچ پوشا نده شده ستون هایی که در داخل دیوار به کار رفته از چوب و تنه درخت است . قسمت با لای پنجره ها با یک شکل هندسی مثلث شکل و با کاشی های رنگی تزئین شده که زیبایی خا صی به بنا بخشیده است.

آنالیز

ازهمجواریهای این بنا مهمترین فرهنگ سرای بهشت ؛ یک بنای مرمت شده میراث فرهنگی در همجواری ان قرار دارد ساختمانهای تجاری در سمت جنوب مثل : هتل- شر کت های خصوصی از جمله همجواریهای این بنا است .

دسترسی سواری از قسمت جنوب از جنت11 و یک دسترسی سواره از سمت شمال قرارداشت . حدود یک سال پیش این بنا در حال مرمت بوده است که به علت بارندگی های اخیر یک بخش از اتاق قسمت جنو ب تخریب شده که قصد مرمت این بنا را به خاطر قدمت زیاد آن ندارند .

عواملی که باعث می شود بنا را دوبا ره تعمیر کرد :

سردرها : اول رابیس بندی بعدبا ملات گچ پوشانده وسپس تزئینات روی آن گچ بری می شود .

ستون چوبی : دور ستون های چوبی یا فلزی که ترک خورده وسطح صاف دارند باید رابیس بندی وسپس روی آن با ملات گچ پوشیده شود ولی ستون های آجری را دوباره می سازند .

تحمل بار سقف هابا تیرهای چوبی :چوب ها که خمش زیادی دارند تعویض و جهت پوشش دید سقف ؛زیر چوب را با نبشی ومیلگرد کار کرد .

دیوارها یی که رویه آ ن تخریب شده : این خلل وفرج ها که در سطح صاف دیوار ایجادشده ؛این سطوح مجد دا گچ کاری وسپس رنگ آمیزی می شود .

سر درهای ریخته شده : ابتدا سطوح را تراشیده وبا کوبیدن چند میخ فولادی بلند رابیس بندی وگچ می کنیم.

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: خانه سلماسی مشهد,پلان خانه سلماسی,معماری خانه سلماسی,خانه تاریخی سلماسی,خانه ی سلماسی,عکس خانه سلماسی,پاورپوینت خانه سلماسی,مرمت خانه سلماسی,تعمیر و نگهداری خانه سلماسی,تحلیل سایت خانه سلماسی,بررسی خانه سلماسی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل سایت در معماری – به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

تجزیه و تحلیل سایت در معماری | نحوه تحلیل سایت در معماری | تحلیل سایت در معماری چگونه است؟ | نکات مهم در تحلیل سایت معماری | در تحلیل سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت تحلیل سایت در معماری – نکات مهم در تحلیل سایت معماری (به چه نکاتی باید توجه کنیم؟)، می پردازیم که در قالب 22 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      22 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  4.63 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

  

فهرست مطالب پاورپوینت تحلیل سایت در معماری

تحلیل سایت در معماری:

چرا تجزیه و تحلیل سایت در معماری را انجام می دهیم؟

مراحل تحلیل سایت در معماری

تحلیل سایت: بررسی وضعیت موجود (مجاورت ها)

تحلیل سایت: شبکه دسترسی (معابر)

تحلیل سایت: تحلیل اقلیمی

تحلیل سایت: تحلیل هندسه سایت

تحلیل سایت: بررسی دید و منظر

 

توضیحات پاورپوینت تحلیل سایت در معماری

تحلیل سایت در معماری:

اطلاعات معماری:

برای به وجود آمدن هر ساختمانی پیش از هر چیز باید فضا و قطعه زمینی وجود داشته باشد تا بتوان در آن ساخت و ساز را انجام داد. در دانش معماری این قطعه زمین را “سایت پروژه” می نامند.

فارغ از نوع کاربری مورد نظر طراح، بدون شک شرایط و وضعیت موجود این زمین تاثیرات مستقیمی در روند طراحی و اجرای ساختمان خواهد داشت.
این عوامل تاثیرگذار کدامند؟! چگونه باید آنها را شناخت؟! و به چه روش هایی باید آنها را در طراحی دخیل کرد؟!

چرا تجزیه و تحلیل سایت در معماری را انجام می دهیم ؟

مهم ترین کار در طراحی معماری، داشتن درک کاملی از بستر طرح است. به صورت کلی تحلیل سایت در معماری به تحقیق و تجزیه و تحلیل آن می پردازد.

بر این اساس، طراح هر پروژه باید قبل از شروع کار طراحی، به شناخت کلی زمین پروژه و هر اتفاقی که در اطراف آن میفتد، بپردازد.

در واقع انجام این کار، پارامترهایی که در اختیار طراح قرار می دهد که بتواند با طرح خود به خصوصیات فیزیکی و محیطی پاسخ گو باشد، فرصت های موجود یا مشکلات موجود در یک سایت را درک کرده و تصمیماتی آگاهانه درباره نحوه پاسخگویی به آن ها بگیرد.

مراحل تحلیل سایت در معماری

به طور تجزیه و تحلیل سایت در ایتدا یک فعالیت پژوهشی است که به بررسی شرایط موجود یک سایت پروژه، همراه با پیش بینی طرح توسعه در آینده می پردازد.

چنین شناختی هنگامی کامل تر خواهد بود که با حضور در محل مورد نظر از نزدیک شاهد وضعیت محیطی آن باشد و عوامل زیر را مورد برسی قرار دهد:

  • بررسی وضعیت موجود (مجاورت ها)
  • شبکه دسترسی (معابر)
  • تحلیل اقلیمی
  • تحلیل هندسه سایت
  • توپوگرافی
  • بررسی دید و منظر

 

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: نکات مهم در تحلیل سایت معماری,پاورپوینت تحلیل سایت معماری,تحلیل سایت با پاورپوینت,تحلیل سایت معماری با پاورپوینت,پاورپوینت تحلیل سایت در معماری,تحلیل سایت در پاورپوینت,دانلود پاورپوینت تحلیل سایت معماری,پاورپوینت در مورد تحلیل سایت,دانلود رایگان پاورپوینت تحلیل سایت,پاورپوینت کامل تحلیل سایت,نمونه پاورپوینت تحلیل سایت معماری,تحلیل سایت در معماری چگونه است؟,اموزش تحلیل سایت در معماری,روش تحلیل سایت در معماری,نحوه تحلیل سایت در معماری,نمونه تحلیل سایت در معماری,تجزیه و تحلیل سایت در معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه

دانلود پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه


مشخصات فایل

تعداد صفحات 48
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

پروژه پایانی رشته عمران با عنوان بتن آرمه

 

 بتن آرمه

مصالح ساختمانی گوناگونی ازدیرباز توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است. در این میان شاید بتوان از چوب، سنگ وفولاد و بتن به عنوان پر مصرف ترین مصالح ساختمانی نام برد. بتن كه در حقیقت یك نوع سنگ ساخته دست بشر استاز مقاومت فشاری قابل قبولی و مقاومت كششی بسیار پایین درحدود 10% مقاومت فشاری برخوردار است. ازطرفی در بسیاری از قطعات سازه ای كشش مستقیم و یاكشش ناشی از خمش ایجاد میشود. به همین جهت برای جبران ضعف مقاومت كششی بتن، ایدة بتن مسلح ابداع شده است. در این روش طبق محاسبات در هر قسمت كه قطعه سازه ای تحت كشش( كشش مستقیم یا كشش ناشی از خمش) قرار گیرد. از فولاد به عنوان یك مادة مقاوم در مقابل كشش ایجاد نشده استفاده می گردد.

اگر چه ایدة اولیه در ابداع بتن مسلح واگذاری نقش مقاومت در مقابل تنش های كشی به فولاد بوده است، با این وجود فولاد می تواند به عنوان یك عنصر كمكی در تحمل فشار نیز در كنار بتن قرار گیرد. به همین دلیل میلگردهای مسلح كننده در قطعات فشاری نظیر ستون و یا حتی در ناحیه فشاری تیرها به عنوان فولاد كشش نیز به كار می روند.

توجه شود كه دریك مقطع بتن آرسه، ممكن است تركهای كششی در ناحیة كشش بتن و در جهت متعامد نسبت جهت تنش های كششی ایجاد شوند. این نوع تركها ممكن است از میلگردهای كششی نیز عبور كرد. و تا نزدیكیهای تار خنثی نیز بالا روند، با این وجود معمولاً عرض این تركها بسیار محدود بود. ( كوچكتر 0.3MM) و در محل كرد قطعه بتن مسلح دخالت نمی كنند.

 

 

کلمات کلیدی:

بتن آرمه

آرماتور بندی

مواد سفات تسریع كننده

مواد كاهنده آب یا فوق روان كننده ها

بتن ریزی دالها و سقف ها

مواد معدنی

 

 

فهرست مطالب :

فصل اول    ‏4‏
‏1-2- بتن آرمه    ‏4‏
‏1-2-  سازگاری بتن و فولاد    ‏5‏
‏1-3- پیشینة تاریخی بتن آرمه    ‏6‏


‏1-4- مزایا و معایب بتن آرمه:‏    ‏7‏


‏1-5- آیین نامه های طراحی:‏    ‏10‏

آشنایی با محل كارآموزی    ‏12‏
نوع محصولات تولیدی    ‏12‏
شرح فرایند تولید:‏    ‏12‏
انواع پی و شالوده    ‏14‏
‏7- شالوده گسترده ( رادیه جنرال)‏    ‏15‏
‏2- ستون:‏    ‏17‏
انواع ستون    ‏17‏
سقف ها :‏    ‏22‏
سقف تیرچه بلوك :‏    ‏23‏
انواع دال دو طرفه :‏    ‏24‏
مصالح قالب بندی:‏    ‏29‏
قالب بندی ستونها:‏    ‏29‏
آرماتور بندی:‏    ‏32‏
فاصله نگه دارنده ها:‏    ‏33‏
اتصال پوششی:‏    ‏35‏
مصالح مصرفی بتن:‏    ‏36‏
سنگدانه ها:‏    ‏37‏
آب بتن:‏    ‏37‏
مواد مضاف:‏    ‏38‏
‏1- مواد سفات تسریع كننده    ‏38‏
‏2- كندگیر كننده:‏    ‏38‏
‏3- مواد كاهنده آب یا فوق روان كننده ها:‏    ‏39‏
‏4- مواد هوازا    ‏39‏
‏5- مواد معدنی:‏    ‏39‏


روش دوم: استفاده از باكت (جام)‏    ‏42‏


روش سوم: استفاده از پمپ بتن:‏    ‏43‏


بتن ریزی دالها و سقف ها:‏    ‏43‏
بتن ریزی سردیوارها و ستون ها و تیرهای اصلی :‏    ‏43‏
بازكردن قالب ها:‏    ‏44‏

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: بتن آرمه,دانلود پروژه بتن آرمه,دانلود پایان نامه بتن آرمه,آرماتور بندی,مواد سفات تسریع كننده,مواد كاهنده آب یا فوق روان كننده ها,بتن ریزی دالها و سقف ها ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان معرفی جامع و کامل روش تراکم دینامیکی و مقایسه آن باروش پیش بارگذاری در بهسازی خاک

هدف از این پایان نامه معرفی جامع و کامل روش تراکم دینامیکی و مقایسه آن باروش پیش بارگذاری در بهسازی خاک می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 110
حجم 7 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

معرفی جامع و کامل روش تراکم دینامیکی و مقایسه آن باروش پیش بارگذاری در بهسازی خاک

 
 
چکیده :
تراكم دینامیكی یكی از روش های دینامیكی بهسازی خاكهای سست می باشد. در این روش با اعمال ضربات سنگین بر سطح خاك میزان تراكم و درنتیجه ظرفیت باربری آن افزایش می یابد. این امر از طریق انتقال انرژی بوسیله امواج صورت می پذیرد . انرژی ناشی از این برخورد از طریق امواج حجمی به اعماق خاك منتقل شده و با تغییر نحوه قرارگیری دانه ها نسبت به هم ، توده متراكم تری را ایجاد می كند . عوامل گوناگونی بر میزان تأثیرگذاری این روش در بهسازی خاك دخیل هستند . نوع خاك، وزن و ارتفاع سقوط كوبه، فواصل كوبش و سطح آب زیرزمینی در منطقه مورد كوبش از جمله مهمترین عوامل تأثیر گذار هستند . (3)
 
در کل تراکم دینامیکی تکنیکی است که به وسیله آن مشخصات خاک مورد نظر بهبود می یابد و به خصوص این تکنیک  در خاک های دانه ای سست و غیر اشباع موثر می باشد . همچنین این روش بر روی خاک های چسبنده با تخلخل بالا موفقیت آمیز می باشد ولی میرایی انرژی در اینجا زیاد و به پر کننده ها نیاز می باشد . در این روش با پرتاپ وزنه هایی به وزن 5 تا 35 تن از ارتفاع 10 تا 40 متر بر روی یک سطح مشخص زمین ، مشخصات خاک بهبود را بهبود می دهند. که در این روند چگالی خاک با کاهش تخلخل ، افزایش می یابد و حجم سیال از منافذ خاک خارج می گردد.
 
تعدادی از وزنه ها وقتی با سطح خاک برخورد می کنند حجم زیادی از خاک تغییر شکل پیدا می کند . هرچند که بیشترین تاثیرات موثر در عمق خاک اتفاق می افتد که این به دلیل انرژی زیاد تولید در سطح به دلیل تراکم ایجاد می شود . انرژی تراکمی وقتی وزنه در راستای عمودی و محور تقارن برخورد کند به ماکزیمم مقدار خود می رسد و هرچه محل ضربه با محور تقارن زاویه پیدا کند این انرژی کاهش می یابد . همچنین انرژی امواج تولید شده در عمق های زیاد محل برخورد کاهش می یابد . در حقیقت بهبود تابعی از ارتعاشات ذرات خاک می باشد که این به دلیل انتشار امواج در منطقه ای از خاک می باشد که متراکم شده است . محققین زیادی در زمینه تراکم دینامیکی خاک به صورت آزمایشگاهی کار انجام داده اند از جمله وست  و پن می باشند که مطالعاتی این محققین انجام داده اند در محدوده خاک هایی می باشد که بیشترین تاثیر را دارند .
 
پیش بارگذاری، بارگذاری موقتی می باشد که در محل ساخت ساختمان ها و تأسیسات به منظور اصلاح خاکهای زیرسطحی بکار برده می شود و متداولترین روش برای آن انباشتن مصالح خاکریز است .(16)
از مزایای پیش بارگذاری، علاوه بركاهش نشست می توان به انجام بهسازی و عدم ایجاد سروصدا اشاره نمود كه استفاده از آن را در مناطق شهری و یا در مواردی كه محدودیت های همسایگی مطرح است، ممكن می سازد. از معایب پیش بارگذاری می توان به طولانی شدن زمان وقوع نشست غیراقتصادی شدن برداشت وحمل مصالح پیش بار به جای دیگر اشاره نمود.
•  برای سرعت بخشیدن به عمل پیش تراکمی از زهکش های ماسه ای استفاده می کنند . در استفاده از تکنیک پیش بار گذاری به همراه استفاده از زهکش های قائم ذكر این نكته ضروری است كه میزان پیش بار باید بر اساس مقدار بارهای وارده از روسازه به خاك محل انتخاب شود. باید توجه داشت که در مورد خاک های پیش تحكیم ممكن است از اقدامات پیش بارگذاری به همراه زهكش های قائم عاید نگردد. (14)
 
مقایسه این دو روش :  
روش تراکم دینامیکی برای بهسازی انواع  خاک ها مناسب است و تا عمق 20 تا 15 متر را بهبود می بخشند و در این روش باید حفاظت از خطرات جراحت و صدمه به افراد تامین شود ، در اثر پرش گرد و غبار به بناها آسیب می رساند ، آب زیر زمینی باید بیش از 2متر پایین تر از سطح تراز زمین باشد این روش سریعتر از پیش بار گذاری هست ولی یکنواختی کمتری دارد . روش پیش بارگذاری  که شامل بار مناسب جهت پیش فشردگی خاک و قبل از اجرا بکار گرفته می شود ، برای رس های نرم تحکیم عادی ، لس ها ، لای ها خاک های الی ، خاکریز ها مناسب است ، عمق قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند و روش راحت ولی کند است که با استفاده از زهکش های ماسه ایی یا فیتله ای تسریع پیدا می کنند . در روش خاکریز به عنوان سربار که شامل خاکریزی بیش از اندازه جهت دستیابی به نشست معین است . زمان کوتاهتر ، خاکریز اضافه برداشته می شود و برای رس های نرم تحکیم عادی لای ها نهشته های رسی ، خاکریز ها مورد استفاده می شود . سریعتر از پیش بارگذاری هست و با استفاده از زهکش های ماسه ای یا فیتله ای تسریع می یابد ، ولی نیاز به تجهیزات جهت گود برداری و عملیات خاکی دارد  .(14)
 
 
 
کلمات کلیدی:

تراکم دینامیکی

پیش بارگذاری

بهسازی خاک

اصلاح زمین

خاكهای سست

سازه‌های مهندسی

 
 
 
مقدمه
بسیاری از سازه‌های مهندسی، بر روی بستری مناسب از خاک بنا نمی شوند. بعنوان مثال خاکریزهای اجرا شده بر روی خاک های نرم‌ (رس‌های حساس)، دیوارهای حائل رودخانه‌ها که بر ماسه‌های بسیار سست بنا می‌شوند و یا سازه‌های دریایی که بر روی رسوبات سست واقع بر گسلهای قاره‌ای بنا شده‌‌اند. عدم شناخت رفتار خاکهای روانگرا یا حساس، ممکن است یکپارچگی سازه‌های واقع شده بر آنها را مورد تهدید قرار دهد. در مواجه با  زمین های سست عموما یکی از روش های زیرجهت حل مشکل برگزیده می شود :
-تغییر محل اجرای پروژه از محل با مصالح ضعیف به محلی به شرایط مناسب 
-برداشت مصالح نامناسب و جایگزینی با مصالح مناسب 
-تغییر طراحی پی در سازه و متناسب به شرایط ژئو تکنیکی زمین مورد نظر
-بهسازی خاك 
 
روش های اول و دوم همیشه امکان پذیر نیست و در برخی موارد موجب غیر اقتصادی شدن طرح می گردد . بهسازی زمین و اصلاح شرایط خاك محل، روشی است که برتری آن به لحاظ اقتصادی و فنی با روش سوم قابل مقایسه است و در بسیاری پروژه ها هزینه اجرای فنداسیون عمیق، بسیار بیشتر از روش های بهسازی خاك است. هدف از بهسازی خاك افزایش ظرفیت باربری خاك – کاهش نشست پذیری زمین – کاهش تخلخل و افزایش چگالی خاك-یکنواخت سازی ویژگی های تغییر شکل پذیری مصالح- جلوگیری از بروز تغییرات فیزیکی یا شیمیایی نامناسب در خاك می باشد.(2)
در این تحقیق به بررسی دو مورد از روش های بهسازی زمین پرداخته شده است که عبارتند از تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری و در نهایت این دو روش با هم مقایسه شده است .
امروزه روش تراكم دینامیكی به طور وسیعی در نقاط مختلف جهان جهت بهسازی زمین های خشك، غیر اشباع و یا خاك های دانه ای سست زیر سطح آب زیرزمینی به كار می رود. در این روش ضربات متوالی كوبه ای به وزن 10تا 30 تن كه از ارتفاع 10 تا 40 متر بر روی نقاط یك شبكه رها میشوند ، باعث تراكم خاك می شود. (1)
 
 
 
 
فهرست مطالب

مقایسه روش تراکم دینامیکی با روش پیش بارگذاری در بهسازی خاک

چکیده ------------------------------------------------------------------------------------1
مقدمه ------------------------------------------------------------------------------------4

بهسازی زمین ----------------------------------------------------------------------------6

معرفی اجمالی روش های بهسازی --------------------------------------------------------9

تراکم دینامیکی--------------------------------------------------------------------------21

اهداف عملیات تراکم دینامیکی-----------------------------------------------------------24
روش های تراکم دینامیکی --------------------------------------------------------------26
تجهیزات مورد استفاده برای تراکم دینامیکی---------------------------------------------33

طبقه بندی خاک ها از لحاظ کارایی-----------------------------------------------------39

طراحی عملیات تراکم دینامیکی
ویژگی های فیزیکی کوبه----------------------------------------------------------------47
تعداد ضربات---------------------------------------------------------------------------49

عمق نفوذ کوبه منطقه تراکمی ناشی از سقوط کوبه--------------------------------------50

فضای بین شبکه -----------------------------------------------------------------------56
عمق بهبود خاک------------------------------------------------------------------------60
ارتعاشات امواج ایجاد شده ناشی از برخورد کوبه به سطح زمین -------------------------66
محدودیت های کاربرد این روش------------------------------------------------------- 72
جمع بندی روش تراکم ------------------------------------------------------------------74

پیش بارگذاری--------------------------------------------------------------------------80

اهداف----------------------------------------------------------------------------------78 
روش های اجرایی--------------------------------------------------------------------80
پیش بارگذاری بوسیله خاکریز---------------------------------------------------------81

پیش بارگذاری توسط خلا یا ایجاد مکش-----------------------------------------------83

اصول برقراری زهکش مناسب در پیش بارگذاری-------------------------------------85
فاکتورهای موثر در طراحی پیش بارگذاری بوسیله خاکریز-----------------------------91
موارد کاربرد پیش بارگذاری----------------------------------------------------------98
نکات استفاده از روش پیش بارگذاری------------------------------------------------100
مزایای پیش بارگذاری---------------------------------------------------------------102

مقایسه روش تراکم  دینامیکی و پیش بارگذاری --------------------------------------104

نتیجه گیری ------------------------------------------------------------------------107
منابع-------------------------------------------------------------------------------109
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: تراکم دینامیکی,پیش بارگذاری,بهسازی خاک,اصلاح زمین,بهسازی خاک با روش تراکم دینامیکی,بهسازی خاک با روش پیش بارگذاری,مقایسه روش تراکم دینامیکی با روش پیش بارگذاری در بهسازی خاک ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه و پایان نامه مهندسی عمران با عنوان تزریق با فشار بالا (جت گروتینگ (Jet Grouting))

تزریق با فشار بسیار بالا یا جت گروتینگ روشی برای اصلاح خاک است که در آن آب یا دوغاب، با فشار بسیار بالا و سرعت زیاد از طریق نازل‏هایی به داخل خاک تزریق شده و باعث تخریب ساختار خاک می‌شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 72
حجم 19 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی عمران

تزریق با فشار بالا (جت گروتینگ (Jet Grouting))

 
 
چکیده
تزریق با فشار بسیار بالا روشی برای اصلاح خاک است که در آن آب یا دوغاب، با فشار بسیار بالا و سرعت زیاد از طریق نازل‏هایی به داخل خاک تزریق شده و باعث تخریب ساختار خاک می‌شود. طی این فرآیند، بخشی از ذرات خاک و دوغاب از درون گمانه حفاری بیرون آمده و بخشی دیگر به‏صورت درجا با دوغاب مخلوط می‏شوند. در نتیجه این فرآیند، توده‌ای از خاک اصلاح شده به‏وجود می‌آید که به آن اصطلاحاً توده خاک-سیمان اطلاق می‌شود.
 
ستون‏های خاک- سیمان ایجاد شده از طریق روش تزریق با فشار بالا در داخل خاک، دارای مقاومت بالا، تغییر شکل‌پذیری اندک و نفوذپذیری بسیار پایین هستند و باعث تقویت خصوصیات خاک محل می‌شوند. در پروژه حاضر ابتدا خاک،مقاومت خاک،روشهای بهسازی و اصول تزریق با فشار بالا و عوامل مؤثر در این روش تشریح شده است، سپس به بررسی نتایج حاصل از خاک‏برداری اطراف ستون‏های خاک- سیمان ایجادشده با تزریق با فشار بسیار بالای آزمایشی و آزمایش‏های انجام‏شده روی نمونه‏های اخذ شده از این ستون‏ها پرداخته شده است. با توجه به نتایج به‏دست آمده از آزمون‌های مذکور، عملیات تزریق با فشار بسیار بالا باعث افزایش و تقویت خصوصیات فیزیکی و مکانیکی خاک محل از جمله مقاومت فشاری تک محوری، چسبندگی و زاویه اصطکاک داخلی تا چندین برابر شده است. در پایان نیز مقادیر و نمونه انجام شده در ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

اصلاح خاک

بهسازی خاک

بهبود زمین

تزریق با فشار بالا

جت گروتینگ (Jet Grouting)

 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده:5
کلمات کلیدی:6
مقدمه6
 

فصل اول:خاک7

خاک7
محتویات7
عوامل موثر در تشکیل خاک7
سنگ‌های اولیه یا سنگ مادر7
پوشش گیاهی و فعالیت موجودات زنده7
زمان8
آب و هوا8
توپوگرافی محل تشکیل خاکها8
مواد تشکیل دهنده خاک‌ها8
موادی که خاک‌ها را تشکیل می‌دهند به چهار قسمت تقسیم می‌شوند:8
تقسیم‌بندی خاک‌ها از لحاظ سنگ‌های تشکیل دهنده9
خاک رسی9
خاک‌های سیلتی9
خاک‌های ماسه‌ای9
خاک‌های اسکلتی9
طبقه‌بندی خاک10
مورفولوژی خاک10
1) افق های خاک و تشخیص آنها در صحرا :11
2) نامگذاری افق های خاک :11
پروفیل خاک :11
نیمرخ خاک :11
مقاومت فشاری خاک معمولا چقدر است؟12
 

فصل دوم: خاک های ضعیف و روش های اصلاح12

مقدمه13

شکل 1:روشهای متداول پایداری شیب14

مشکلات ناشی از خاک های واگرا14

شکل 2:روش تراکم لرزه ای15
روش های شناسایی خاک های واگرا15

شناسایی خاک های واگرا در بررسی های محلی15

آزمایش های متداول در شناسایی خاک های واگرا16
ملاحظات طراحی در مواجه با خاک های واگرا و روش های بهسازی16
تعریف16
شکل 3:رفتار خاکهای دانه ای پس از تراکم17
خاک های مستقر بر روی زمین های دفن زباله17
خاک های متورم شونده18

بهترین تعریف از پدیده ی تورم18

نشانه های صحرایی تورم در خاک18
استعداد روان گرایی19
مقاوم سازی لرزه ای خاک20
روش های ارتعاشی20
ارتعاش شناوری (Vibro Flotation)20
روش دینامیکی21
تراکم دینامیکی21
تراکم توسط انفجار21
روش زهکشی21
تزریق تراکمی22

کاربردهای تزریق در بهسازی خاک22

شکل 4:روش پرتاب وزنه23

تزریق با فشار23

لزوم استفاده از روش های بالا بردن مقاومت خاک24
شکل 5 و 6:روشهای تزریق در خاک24
شکل 7:درصد سیمان25
تثبیت سیمان26
جدول 1:درصدهای متفاوت اختلاط آهک27
تثبیت خاک با آهک27
خاک های مناسب اختلاط با آهک27
استفاده از مواد پلیمری چسبناک28
از خصوصیات محیطی این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:29
جدول 2:درصدهای متفاوت اختلاط پلیمر و خاک30
جمع بندی و نتیجه گیری30

فصل سوم: روش های نوین بهسازی زمین31

فلسفه بهسازی31
تعریف بهسازی32
ویژگیهای اصلی32
مـزایـــا32

اثر بهسازی مکانیکی بر بافت خاک32

در رس33
در ماسه33
اثر افزایش تراكم بر چسبندگی34
اثر افزایش تراكم بر زوایه برشی ماسه35
اثر افزایش تراكم بر روانگرایی35
روش های بهسازی37
كاربرد روش های بهسازی37
كاربرد روش های بهسازی38
بهبود كیفی زمین38
علاج بخشی پی38
كنترل آلودگی38
پایدارسازی گود38
كنترل آب زیرزمینی38
روش های بهسازی و مطالعات موردی در ایران39
تراکم لرزه ای / جایگزینی39
ساختمان و عملكرد ویبراتور39
ستون سنگی – حفاری / ارتعاشی41
ستون سنگی – جایگزینی/ ارتعاشی42
مراحل تراکم42
رفتار ماسه قبل و بعد از تراكم43
ستون های سنگی برای رفع روانگرایی و افزایش ظرفیت باربری پروژه برج ستاره دریایی (بندرعباس)44
تراكم دینامیكی44
تعاریف مهم44
كاربرد تراكم دینامیكی45
محدوده های اجرایی تراكم دینامیكی45
پیش بارگذاری45
اثر فواصل زهکش عمودی در زمان پیش بارگذاری46
 

فصل چهارم:تزریق با فشار بالا47

بهسازی با تزریق47

روشهای عمومی تزریق در خاک و سنگ47

تزریق:47
کاربردها:47

انواع تزریق48

تزریق تماسی (Contact Grouting)48
تزریق با ایجاد شکاف (Fracture Grouting)48
تزریق درزه­ ای (Joint Grouting)48
تزریق آب­بندی (تزریق پرده آب­بندCurtain Grouting)48
تزریق تحکیمی (Consolidation Grouting)48
تزریق تراکمی (Compact Grouting)48
تزریق شیمیایی (Chemical Grouting)49
كاربرد تزریق های شیمیایی49
تزریق  با فشار بالا50
تعاریف50
نحوه‌ی اجرا51

مراحل تزریق با فشار بالا51

سیستم های تزریق با فشار بالا52

(F1) سیستم تزریق تک مرحله ای52
(F2) سیستم تزریق دو مرحله ای53
(F3) سیستم تزریق سه مرحله ای53
پارامترهای اجرایی تزریق با فشار بالا55
اندازه شکل هندسی تابعی است از:55

مقاومت فشاری جت گروتینگ56

فرم‌های مختلف ایجاد شده توسط جت گروتینگ56
کاربرد های عمل جت گروتینگ57
تجهیزات اصلی یک کارگاه جت گروتینگ :57
کنترل و آزمایش58
جت گروتینگ به منظور ایجاد دیوار آب بند:58

کاربردهای مختلف جت گروتینگ59

محدوده‌ی کاربرد61
 محدوده‌‌ی تأثیر جت گروتینگ در انواع خاک62
تجهیزات مورد نیاز برای جت گروتینگ62
آرایش ستون و پانل های تزریق با فشار بالا64
كاربرد و نکات طراحی64

دامنه کاربرد روش های تزریق برحسب دانه بندی خاک65

موارد استفاده از تزریق با فشار بالا65

مزایای تزریق با فشار بالا66

روش های كنترل كیفی و كمی66
مطالعات موردی تزریق با فشار بالا در ایران66

پایدارسازی گودبرداری به عمق 55 متر به روش J.G در پی سد بتنی شهریار مقطع زمین شناسی محور سد شهریار66

فرازبند و محل اجرای عملیات بهسازی مقاومتی و آب بندی آبرفت67
تزریق آزمایشی با فشار بالا68
نتیجه:70
پی‌نوشت‌ها:71
مراجع و منابع71
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: تزریق با فشار بالا,جت گروتینگ ,تزریق در خاک,دانلود پایان نامه اصلاح خاک با تزریق,دانلود پایان نامه بهسازی خاک با تزریق,روشهای تزریق در خاک,اثر بهسازی بر بافت خاک ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند

هدف از این پایان نامه توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 132
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند

 
چکیده:
فرارآب ذخیره شده در پشت سدهای خاکی از پی سد در صورتیکه کنترل کافی وجود نداشته باشد میتواند باعث خرابی سد شود.تجربه نشان داده است که نشست آب وخوردگی داخلی در پی وبدنه سد بیشترین دلیل ایجاد اشکال وتخریب سدهای خاکی بوده است.در بیشتر از 70% حالت های نارسا در سدهای خاکی مشکل به نبودن کنترل تراوش یا کافی نبودن آن نسبت داده شده است.بیشترین حالت تخریب ناشی از نشست آب در اثر گردایان خروجی آب بوده است که سبب شناوری ذرات خاک درپاشنه سد ودر نتیجه آغاز حرکت ذرات خاک میشود.برای کنتر ل تراوش از پی سد روش هایی برای کاهش تراوش آب از پی با تلفیق روش هایی جهت هدایت آب وزهکشی بکار میرود.
 
روش های کاهش تراوش شامل این موارد است:جداکننده ها-یا دیواره های ترانشه ای، بتون نفوذ ناپذیر بالادست،دیافراگم ها ی بتونی جداکننده هایی از جنس گل و پرده های تزریق.روش های زهکشی وهدایت آب که به همراه فیلتر(صافی) بکار میرودو شامل این موارد هستند:
پتوهای زهکشی ،
چاه های فشارشکن و
ترانشه های زهکشی
 
شرایطی که نوع وسیله کنترل تراوش را تعیین میکند به قرار زیر هستند:
عمق پی ، طبیعت لایه های پی و مواد تشکیل دهنده آن شامل نفوذ پذیری لایه ها وکاهش تراوش مورد نیاز مزیت نسبی روش ها از نظر اقتصادی و میزان خطر پذیری(RISK) که تحت تاثیر عواملی نظیر ارتفاع سد و خطرات پس از شکسته شدن سد است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

بتون پلاستیک

دیواره آب بند

روشهای طرح اختلاط

طرح كرخه و دیوار آب بند آن

روشهای اجرایی دیواره آب بند

 
 
 
مقدمه:
همانگونه که گفته شد یکی از روش های کلی کاهش تراوش از پی آنست که خندقی -ترانشه ای را در پی سد تا لایه نفوذ ناپذیر حفر کرد وآنرا با مواد نفوذ ناپذیر پر کرد این مواد نفوذ پذیر میتواند مخلوط خاک و بنتونیت یا مخلوط سیمان و بنتونیت یا بتون پلاستیک باشد. بتون پلاستیک از سیمان،بنتونیت مصالح دانه ای وآب تشکیل شده است.بتون پلاستیک ناتراوایی خوبی دارد ومقاومت چندین مرتبه بیشتر از خاک دارد واین خصوصیات رفتاری ویژه ای به بتون پلاستیک میدهد.
 
شکل پذیری بالا که با بتون معمولی نمیتوان به آن رسید و مقاومتی که با دیواره از جنس خاک نمیتوان به این رسید و این نتایج موفق بدون کاهش آب بندی بدست میآید. بطور مثال برای جاهایی که اضافه بار زیادی وجود دارد.مانند وزن یک سد یا وقتی که فشار هیدرولیکی زیادی ایجاد میشود(بتون پلاستیک انتخاب خوبی است وبطور کلی میتوان گفت در جایی که مقاومت زیادی مورد انتظار باشد یا به عکس در جائیکه مواد نرم اطراف دیواره فشرده میشوند و به تغییر شکل مقاوم بماند وترک نخورد.امروز با توسعه تکنیک حفاری هزینه های ساخت دیواره آب بند از جنس بتون پلاستیک کاهش یافته است و مشکلات اجرایی نظیر انحراف دیواره ها نیز کم شده اند.
 
دو فصل اول رساله شامل بررسی ادبیات موضوع است.
فصل سوم: به روشهای طرح اختلاط و شرح آزمایشات انجام شده می پردازد.
فصل چهارم: به بررسی ویژگیهای طرح کرخه می‌پردازد.
 
 
 
 
 
 
فهرست
مقدمه: 1

 

فصل اول:توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند 3

1-1 عمومی 5
1-2- توصیف مواد تشکیل دهنده بتون پلاستیک 6
1-2-1- سیمان 7
1- 2-2- بنتونیت 7
1- 2-3-مصالح دانه‌ای 9
1-2-4- آب مصرفی 10
1-2-6- پرکننده ها 11

1-3 روشهای اجرایی دیواره آب بند بتون پلاستیک 12

1-3-1- عمومی 12

1- 3-2-روش اجرایی پیوسته دیواره آب بند 13

1-3-3- روش اجرایی ناپیوسته دیوار آب بند بتون پلاستیک 14

1-3-3-1- آماده سازی محل اجرا(Siteprepration) 14
1-3-3-2- دیوارهای راهنما(Guide Wall) 15
شکل3-1 نمای عمومی اجرای دیواره آب بند به روش پیوسته 16
1-3-3-3-2- ماسه زدایی(یا تعویض گل) (Desanding) 17
1- 3-3-3-4-بتون ریزی (Concreting) 18
 

فصل دوم:ویژگیها وخصوصیات بتون پلاستیک 20

2-1- بتون تازه 21
2-1-1- چگالی دوغاب و چگالی بتون پلاستیک تازه 22
2-1-2- کارایی بتون پلاستیک 22
2-1-3- دمای بتون پلاستیک: 23
2-2 خصوصیات رفتاری بتون پلاستیک: 24
منحنی - (1-2) 25
شکل عمومی منحنی رفتاری بتون معمولی 28
کرنش      منحنی 5-2 30
2-2-1- مقاومت فشاری بتون پلاستیک ومحلول الاستیسته 32
شکل 8-2 منحنی توسعه مقاومت بتون پلاستیک دیوار 38
شکل2-9 رابطه بین میزان رس- بنتونیت وتنش محدود کننده مقاومت 39
شکل 2-10 رابطه بین میزان رس پنتونیت وتنش محدود کننده مقاومت در حالت5kg/cm2 40
نرخ كرنش 43
2-2-3- نفوذ پذیری : 43
- منافذ وتخلخل در بتون: 45
جدول 2-1 مدت زمان لازم برای قطع ارتباط منافذ موئین بتون با تستهای مختلف آب به سیمان 48
جدول 2-2 کاهش نفوذ پذیری سیمان(با نسبت آب به سیمان7%) 50
3- نسبت آب به سیمان 50
شکل 13-2 رابطه بین نفوذپذیری ونسبت آب به سیمان خمیرسیمان 93 درصد هیدراته شده. 51
- اثربنتونیت بر نفوذ پذیری بتون پلاستیک: 52
2-2-4-  پدیده جوشش 53

الف- مشاهدات پدیده جوشش در حین اجرا 53

ب -بررسی پدیده جوشش وکنترل عوامل متعدد 53

ج- زمان جوشش آب 54
د- میزان جوشش آب از پانل: 54
ه- موقعیت جوشش در پانل: 54
ذ- تحلیل پدیده جوشش: 56
2-2-5- شکست هیدرولیکی 59
شکل 14-2 تغیرات آب خروجی در اثر افزایش گرادیان هیدرولیکی 61
2-2-6- سرعت بارگذاری 63
 

فصل سوم :روشهای طرح اختلاط و شرح آزمایشات انجام شده 68

3-1- روشهای طرح اختلاط 69
3-1-1- مقدمه: 69
3-1-2- هدف: 69
3-1-3- اسلامپ: 70
3-1-4- مصالح مصرفی 71
3-1-5- طریقه ساخت نمونه ها 72

3-2-2- آزمایش سرعت بارگذاری: 77

3-2-3-آزمایش مقاومت فشاری و ملول الاستیسیته: 78

3-3-1- نتایج آزمایش تعیین زمان بهینه عمل آوری دوغاب بنتونیت 85

شكل 3-1 اثر زمان عمل آوری دوغاب بنتونیت برمقاومت فشاری بتن پلاستیك 86
شكل 3-2 اثر سرعت بارگذاری برمقاومت فشاری بتن پلاستیك در دو نسبت مختلف B/C 88
شكل 3-3اثر سرعت بارگذاری برمدول الا ستیسیته بتن پلاستیك در دونسبت مختلف B/C 88
شكل 3-4)رابطه لگاریتم سرعت بارگذاری و مقاومت فشاری بتن پلاستیك در دونسبت مختلف B/C 88
3-3-3- نتایج آزمایش مقاومت فشاری مدول الا ستیسیته 90
شكل 3-7 نسبت بنتونیت  به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 2/0=B/C 91
B/C=0.3 92
شكل 3-8 نسبت آ به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 3/0=B/C 92
شكل 3-9 نسبت آب به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 4/0=B/C 92
شكل 3-10 نسبت آب به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 5/0=B/C 92
شكل 3-11 نسبت آب به سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 6/0=B/C 93
B/C=0.2 93
شكل 3-12 اثر نسبت آب به سیمان مدول الا ستیسیته بتن پلاستیك با نسبت 2/0=B/C 93
شكل 3-13 اثر مقدار سیمان برمقاومت فشاری بتن پلاستیك با نسبت 1/0=B/C 94
- روند توسعه مقاومت بتن پلاسیتك 95
توسعه مقاومت بتن در طول زمان 96
3-3-4- نتایج آزمایش نفوذپذیری 97
شكل 3-16 )اثر نسبت B/C برنفوذپذیری بتن پلاستیك kg/cm2 150=مقدار سیمان 98
شكل 4-17اثر مقدار بر نفوذپذیری بتن پلاستیك با نسبت 6/0= B/C 100
3-4-2- بررسی روش ACI برای طرح مخلوط بتن معمولی 101
شكل 3-18 روندتعیین طرح اختلاط بتن معمولی به روش ACI 102
شكل 3-19 روند تعیین طرح اختلاط بتن پلاستیك 103

 

فصل چهارم :ویژگیهای طرح كرخه و دیوار آب بند آن 120

4-1- مقدمه: 121

4-2-وضعیت زمین شناسی پی ساختگاه سدكرخه: 122

I)كنلگومرای بختیاری پائینی: 123
II) كنلگومرای بختیاری بالائی: 123

4-3- مشخصات مكانیكی توده سنگ وتكیه گاههای سد كرخه 124

4-4- ویژگیهای بتن پلاستیك دیواره آب بند سدكرخه 124

نتایج آزمایش های سه محوری روی گل سنگ شماره (2-) [5] 126
- استفاده از بنتونیت تازه (غیراشباع) 127
استفاده از سیمان خشك: 128
 
 
 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: دیواره آب بند,روشهای طرح اختلاط,طرح كرخه و دیوار آب بند آن,توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند,دانلود پایان نامه بتون پلاستیک,دانلود پایان نامه روشهای اجرایی دیواره آب بند,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

هدف از این پایان نامه نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 122
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

 
چکیده :
نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها یکی ازمهمترین وبنیادی ترین اصول زیربنایی کشورهاست .نوع وکاربرد انواع اقدامات پیش گیرانه برای نگه داری روسازیهای آسفالتی وبتنی طی سالهای متمادی تحت بررسی وتحقیق قرارگرفته است. کاهش هزینه ها واقدامات کاهش دهند هزمان  ترمیم راهها از جمله نکاتی است که با استفاده از آسفالتهای حفاظتی تحقق می یابد. تحقیقات نشان داده  است که صرف مقدار ناچیزی ازکل هزینه ها به اقدامات نگهداری باعث کاهش بسیار زیادی ازهزینه های تعمیرات وترمیم روسازیها خواهد شد .بنابراین اهمیت توجه  به  زمینه اقدامات نگهداری ومدیریتی به وضوح روشن می گردد.
 
دراین پایان نامه ضمن معرفی وشناسایی اقدامات نگهداری پیش گیرانه بویژه آسفالتهای حفاظتی ، راهکارهای علمی آزمایشگاهی وعلمی درزمینه تهیه واجرای انواع آسفالت‌های حفاظتی ارائه میگردد. آسفالتهای حفاظتی ازجمله موارد نگهداری پیش گیرانه محسوب میشوند . آسفالتهای نازک سطحی ،اندودهای سنگدانهای، دوغاب آببندی واندودآببندی بدون سنگدانه ودرزگیرها ازجمله آسفالتهای حفاظتی بشمار می روند .هدف ازاین تحقیق معرفی انواع مختلف آسقالتهای حفاظتی ونحوه طراحی واجرا وانتخاب نوع وزمان استفاده ازهریک وانتخاب راهکار مناسب جهت شرایط موجود می باشدتا گامی درراستای افزایش ایمنی وکارایی راههای کشور برداشته شود .
 
 
 
کلمات کلیدی:

انواع قیرها

آسفالت های حفاظتی

نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی

 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده : 1

فصل اول :معرفی انواع قیرها وکاربردآنها در 3

آسفالتهای حفاظتی 3
1ـ1ـانواع قیرها : 4
1ـ2 ـ قیرهای امولسیونی 6

1ـ2ـ1ـ تاریخچه کاربرد امولسیونهای قیری 6

1ـ 3ـ طبقه بندی وساختار امولسیون های قیری 8

1ـ 3ـ 1ـ تعریف امولسیون قیری : 9

1ـ 4 ـ انواع امولسیونهای قیری 10

1ـ 4ـ 1ـ 1ـ امولسیونهای قیری تند شکن ( ناپایدار ) 10
1ـ4ـ1ـ2ـ امولسیونهای قیری کند شکن ( نیمه پایدار ) 11
1ـ4ـ1ـ3ـ امولسیونهای قیری دیر شکن (پایدار ): 11
1ـ 4ـ2ـ رده بندی امولسیونهای قیری از نظربار الکتریکی 12
1ـ4ـ2ـ1ـ امولسیونهای قیری کاتیونیک 12
1ـ4ـ2ـ2ـ امولسیونهای قیری آنیونیک 13

1-5 موارد کاربرد امولسیونهای قیری 15

1-6-  اجزای تشکیل دهنده امولسیون های قیری 16

1-6-1- قیر 16
1-6-2- آب 17
1-6-3- امولسیون ساز 17
1-6-4- پایدار کننده ها 19

1-7- خواص امولسیون قیری 20

1-7-1-کند روانی 20
1-7-2- نشست 20
1-7-3- لخته شدن 22
1-7-4- انعقاد 23
1-7-5- شکست 23
1-7-6- چسبندگی 28
 

فصل دوم :معرفی انواع روشهای نگهداری 30

1-2- مقدمه 31
2-3-1- دوغاب آببندی Slurry Seal ) ) 34
2-3-2- آسفالت نازک سطحی (Micro Surfacing ) 34
2-3-3- اندود آببندی سنگدانه ای (Chip Seal ) 35
2-3-4- اندود آببندی بدون سنگدانه (Fog Seal ) 35
 

فصل سوم :آسفالت های حفاظتی از نوع دوغاب آببندی (Slurry Seal ) 36

3-1- مشخصات 37
3-2- مصالح 37
3-2-2- سنگدانه ها 38
3-2-2-1- تست های کیفیت 39
3-2-2-2- دانه بندی 39
3-2-2-3- فیلرهای معدنی 41
3-2-2-5- افزودنیها 41
3-3 ارزیای های  آزمایشگاهی 42
3-3-1- طرح مخلوط 42
3-3-2- سرعت کاربرد 44
3-3-3- نوسانات: 45
3-4- تجهیزات 46
3-4-1- تجهیزات اختلاط 46
3-4-2- وسایل تنظیم نسبت 47
3-4-3- تجهیزات پخش 47
3-5- تنظیمات 48
3-6- محدودیتهای آب و هوایی 49
3-7- کنترل ترافیک 49
3-8- آماده سازی سطحی 50
3-8-1- تک کت: 50
3-8-2- ترک ها: 51
3-9- کاربرد: 51
3-9-1- درزها 52
3-9-2- پایداری مخلوط 52
3-9-3- وسایل دستی 52
3-9-4- خطوط 53
3-9-5- غلطک زنی 53
3-10- کنترل کیفیت 53
3-10-2- قیر امولسیونی 54
3-10-3- دانه بندی 54
3-10-4- فیلرهای معدنی 56
 

فصل چهارم: آسفالت های حفاظتی از نوع آسفالت 59

نازک سطحی (Micro Surfacing) 59
4-1 معرفی 60
4-2 مشخصات کاربردی 61
4-3- مصالح مصرفی 61
4-3-2- سنگدانهها 63
4-3-3- فیلر های معدنی 66
4-4- ارزیابی های آزمایشگاهی 67
4-4-2- سرعت كاربرد 70
4-5- تجهیزات: 72
4-5-1- تجهیزات اختلاط 72
4-5-2- دستگاههای نسبت بندی 73
4-5-3- دستگاههای پاشش 73
4-6- كالیبراسیون 75
4-7- محدودیت‌های آب و هوایی: 75
4-8- آماده ساختن سطوح 76
4-9- كاربردها 77
4-10- آزمایشات طرح اختلاط 79
4-10-2- آزمایش شیار خیس 80
 

فصل پنجم: آسفالت‌های حفاظتی از نوع اندود آببندی سنگدانه‌ای (Chip Seal) 82

5-1- مقدمه 83
اهداف: 83

5-2- فاكتورهایی كه به طراحی و عملكرد آسفالت سطحی تأثیر می گذارند 84

5-2-1- حجم ترافیك و سرعت 84
5-2-2- شرایط و سختی سطح موجود راه 84
5-2-3- اندازه و سایر مشخصات سنگدانه ها 85
5-2-4- بافت سطفحی و مقاومت سایشی 88
5-2-5- نوع قیر 90

5-2-5-1- دلایل استفاده از قیرهای پلیمری در UK 90

خصوصیات قیر كاتیونیك K1-70 (تندشكن): 91

5-2-5-2- مقایسه قیرهای محلول و امولسیون 92

 
فصل ششم: خلاصه و نتیجه گیری 109
مراجع 113
واژه نامه: 114
 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: انواع قیرها,دانلود پایان نامه آسفالت های حفاظتی,نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها,نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی,دانلود پایان نامه نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()